To YouTube “γκρεμίζει” το Facebook

Η πιο δημοφιλής ιστοσελίδα παγκοσμίως είναι μακράν αυτή του Google και όλες οι υπόλοιπες εταιρείες ανταγωνίζονται για την πιο προνομιακή θέση στην σκιά του. Μέχρι πρόσφατα νικητής σε αυτή την άτυπη αναμέτρηση (αλλά υπερβολικά κερδοφόρα) ήταν το Facebook, που αποτελούσε τον δεύτερο πιο δημοφιλή ιντερνετικό προορισμό. 

Όμως όλα αυτά δείχνουν να αλλάζουν, καθώς η επισκεψιμότητα του Facebook πέφτει, κάτι που αντανακλάστηκε στα τελευταία αποτελέσματα του και οδήγησε σε μια από τις μεγαλύτερες πτώσεις όλων των εποχών για το κοινωνικό δίκτυο. Σύμφωνα με μια μελέτη της εταιρείας ερευνών αγοράς SimilarWeb, μέσα στους επόμενους δύο με τρεις μήνες το YouTube θα έχει “γκρεμίσει” το Facebook από την δεύτερη θέση στην παγκόσμια κατάταξη καθώς οι ημερήσιοι χρήστες του συνεχώς αυξάνονται.

Οι πέντε ιστότοποι που έλαβαν το μεγαλύτερο ποσοστό κυκλοφορίας στις ΗΠΑ τα τελευταία χρόνια ήταν κατά σειρά δημοτικότητας,  το Google, το Facebook, το YouTube, το Yahoo και η Amazon. Ωστόσο, το Facebook έχει δει μια σοβαρή μείωση στις μηνιαίες επισκέψεις του, από 8,5 δισ. στα 4,7 δισ. τα τελευταία δύο χρόνια, σύμφωνα με τη μελέτη. Αν και η επισκεψιμότητα των εφαρμογών του Facebook έχει αυξηθεί, δεν αρκεί να αντισταθμιστεί αυτή η απώλεια, ανέφερε το SimilarWeb.

Ωστόσο, το Facebook έχει και άλλες ιδιότητες στις οποίες εξαρτάται, όπως το WhatsApp και το Instagram. “Ναι, η ιστοσελίδα του Facebook.com είναι κάτω, αλλά σκέφτονται τον εαυτό τους περισσότερο ως ένα χαρτοφυλάκιο προϊόντων”, δήλωσε ο Stephen Kraus, επικεφαλής πληροφοριών στο SimilarWeb και συγγραφέας της μελέτης. Το YouTube, το οποίο ανήκει μαζί με την Google στην Alphabet, έχει δει αυξημένη επισκεψιμότητα τον τελευταίο καιρό, σύμφωνα με τη μελέτη και ταυτόχρονα έχει αυξημένο χρόνο παραμονής. 

Μπορεί το Yahoo να ανήκει στην παλιά εποχή του internet, όμως παρά τις αντίθετες απόψεις, εξακολουθεί να είναι εδώ και να είναι δυνατό, όπως φανερώνει και η τέταρτη θέση που εξακολουθεί να καταλαμβάνει στην σχετική λίστα, όμως έχει αρχίσει να κοιτάζει πίσω από την πλάτη του, καθώς νοιώθει την καυτή ανάσα της Amazon, η οποία ήδη σε κάποιες περιόδους του χρόνου (περιόδους καταναλωτικής έξαρσης), έχει καταφέρει να υποσκελίσει το πάλαι ποτέ αντίπαλο δέος του Google. 

Η μελέτη προβλέπει ότι η Amazon θα αναλάβει την κατάταξη της Yahoo στους επόμενους δύο έως τρεις μήνες.

Ωστόσο παρά την αύξηση των επισκεψιμοτήτων, η πρωτοκαθεδρία της Google δεν αμφισβητείται από τους ανταγωνιστές της, καθώς παρά την κάμψη που έχει παρουσιάσει λόγω της παρουσίασης των έξυπνων βοηθών στα κινητά, είδε περίπου 15 δισεκατομμύρια επισκέψεις τον Ιούλιο, ενώ οι υπόλοιποι 4 της λίστας δεν κατάφεραν σε καμία περίπτωση να ξεπεράσου τα 5 δισεκατομμύρια

Ωστόσο, κανένα από τα τέσσερα κάτω από τα κορυφαία πέντε δεν πλησιάζει στο Google. Παρόλο που έχει παρατηρήσει κάμψη στην επισκεψιμότητα του ιστότοπου χάρη στη χρήση εφαρμογών και στην αναζήτηση φωνής, είδε περίπου 15 δισεκατομμύρια επισκέψεις τον Ιούλιο του 2018, σύμφωνα με τη μελέτη. Οι υπόλοιποι ήταν κάτω από 5 δισεκατομμύρια, σύμφωνα με την έκθεση.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ