Πώς βίωσαν την καραντίνα οι επισκέπτες της Blueground;

Η Blueground πραγματοποίησε έρευνα σε περίπου 500 “επισκέπτες” της

Η πανδημία, η καραντίνα και τα μέτρα περιορισμού που επιβλήθηκαν σχεδόν σε όλον τον κόσμο το προηγούμενο διάστημα, δεν μπορούσαν παρά να επηρεάσουν τις ζωές εκατομμυρίων ανθρώπων, σε σχεδόν όλες τους τις πτυχές, από την εργασία έως τις σχέσεις.

Προκειμένου να διερευνήσει την επιρροή αυτή και τις αλλαγές που συντελέστηκαν σε συνάρτηση με την μακρά παραμονή στο σπίτι, η Blueground πραγματοποίησε έρευνα σε περίπου 500 “επισκέπτες” της, ρωτώντας τους για τις δραστηριότητές, τη δουλειά τους, την ψυχική τους κατάσταση και άλλα πολλά.

Πριν παρουσιαστούν τα αποτελέσματα της έρευνας, αξίζει να αναφερθεί ότι το δείγμα είναι πολυπολιτισμικό, με συμμετέχοντες από τις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Μέση Ανατολή, από χώρες στις οποίες δραστηριοποιείται η Blueground.

Σπίτι και Δουλειά

Καθώς το σπίτι έγινε το νέο γραφείο, στις περισσότερες περιοχές του κόσμου, κατά τη διάρκεια της καραντίνας, η πλειοψηφία των ανθρώπων (66%) δούλευε το ίδιο ή και περισσότερο απ’ότι πριν. Μόνο το 18% των αμερικανών δήλωσε ότι δούλευε λιγότερες ώρες, ενώ σχεδόν οι μισοί επισκέπτες από τη Μέση Ανατολή (48%) δήλωσαν ότι δούλευαν παραπάνω. Στην Ευρώπη, το 25% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι κατάφερε να δουλεύει λιγότερες ώρες.

Όσον αφορά την παραγωγικότητα γενικότερα, το ένα τέταρτο σχεδόν των ερωτηθέντων (24%) δήλωσε ότι δεν κατάφερνε να κάνει όσα έκανε πριν, λόγω του περιορισμού στο σπίτι – αυτό κυρίως στις ΗΠΑ. Οι Ευρωπαίοι, από την άλλη, φαίνεται να διατήρησαν την παραγωγικότητά τους. με το 62% να κάνει τα ίδια ή περισσότερα καθημερινά, από το σπί. Στη Μέση Ανατολή, το 63% όσων συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι η παραγωγικότητά τους ήταν ίδια ή μικρότερη, παρότι δούλευαν περισσότερο!

Σπίτι και Υγεία

Σε ερώτηση σχετικά με την υγεία, ειδικότερα την ψυχική, σχεδόν οι μισοί συμμετέχοντες δήλωσαν ότι ένιωθαν περισσότερο άγχος από ότι πριν. Στις ΗΠΑ και τη Μέση Ανατολή το άγχος εκτινάχθηκε για έναν στους δύο συμμετέχοντες ενώ οι Ευρωπαίοι, σύμφωνα με την έρευνα ήταν λίγο πιο χαλαροί. Μάλιστα σχεδόν 1 στους 5 δήλωσε ότι ήταν πιο χαλαρός από ότι πριν την καραντίνα.

Όσον αφορά τους παράγοντες που προκάλεσαν αυτό το άγχος, οι απαντήσεις ποικίλουν. Για το 39% αιτία ήταν οι αλλαγές στην καθημερινότητα, που οδήγησαν στη βαρεμάρα και τη μοναξία. Για το 25% αιτία άγχους ήταν η δουλειά, ενώ για το 14% το άγχος προκαλούνταν από τις ειδήσεις και τα media που κατακλύζονταν από άσχημες ειδήσεις.

Σπίτι και Δραστηριότητες

Η παραμονή στο σπίτι οδήγησε επίσης στην ανάδειξη κάποιων δραστηριοτήτων. Νούμερο ένα σε αυτήν την κατηγορία είναι η βίντεο-τεχνολογία, με το 82% των συμμετεχόντων να δηλώνουν ότι βασίζονται σε βιντεο-κλήσεις και τηλεδιασκέψεις ή ακόμα και ηλεκτρονικά ραντεβού πολύ περισσότερο από ότι πριν. Άλλη δημοφιλής δραστηριότητα ήταν η κατανάλωση περιεχομένου, είτε μιλάμε για περιεχόμενο τηλεόρασης, social media ή υπηρεσιών streaming, ενώ ψηλά στη λίστα των δημοφιλών δραστηριοτήτων βρέθηκε και η επικοινωνία με αγαπημένους (φίλους και οικογένεια).

Σπίτι και Σχέσεις 

Δεδομένου ότι πολλοί άνθρωποι πέρασαν την καραντίνα τους με συγκατοίκους, την σχέση τους ή οικογένεια, πολλές ανθρώπινες σχέσεις επηρεάστηκαν (θετικά ή αρνητικά) αυτό το διάστημα. Το ένα τέταρτο των ερωτηθέντων δήλωσε ότι δεν έζησε κάποια μεγάλη αλλαγή στη σχέση με τον συγκάτοικό του, ενώ το 13% δήλωσε ότι η σχέση τους βελτιώθηκε! Σχεδόν ένας στους δέκα, δήλωσε, από την άλλη ότι βίωσε μια μικρή πίεση στις σχέσεις αυτού του είδους, κατά τη διάρκεια της καραντίνας.

Σπίτι και Μέλλον 

Ενώ όλα παραμένουν αβέβαια, κυρίως στον χώρο των ταξιδιών και των μετακινήσεων, που αποτελούσε μεγάλο μέρος της ζωής εκατομμυρίων επαγγελματιών σε όλον τον κόσμο, το ένα τρίτο των ερωτηθέντων παραμένει αισιόδοξο για την επιστροφή στην κανονικότητα.

Από γεωγραφικής πλευράς, το 48% των ερωτηθέντων από Αμερική νιώθουν άβολα για το μέλλον, ενώ από τους Ευρωπαίους, το το 40% παραμένει αισιόδοξο, με έναν στους 5 να δηλώνει ότι η οπτική του για το μέλλον δεν άλλαξε από τις δύσκολες αυτές συνθήκες, Παρομοίως, το 30% των επισκεπτών από Μέση Ανατολή ανυπομονεί για το μέλλον, ενώ σχεδόν το 10% δήλωσε ότι οι δυσκολίες που βίωσε το έκαναν πιο αισιόδοξο.

Ο Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου, CEO και co-founder της Blueground, δήλωσε σχετικά με την έρευνα:

“Η Blueground και οι επισκέπτες της, όπως και όλοι στον κόσμο, εξεπλάγησαν αλλά και λυπήθηκαν από τις επιπτώσεις αυτής της πανδημίας. Κανένας από εμάς δεν περίμενε να περνά το πρώτο μισό του 2020 στο σπίτι, υπό το φόβο ενός ιού που στέρησε τις ζωές τόσων ανθρώπων. Ανάμεσα σε τόσες πολλές εταιρείες φιλοξενίας και ακινήτων που δεν μπορούν να προσφέρουν καταλύματα στους επισκέπτες αυτή τη στιγμή, η Blueground είναι μία από τις λίγες που διαθέτει μια μοναδική και ισχυρή γραμμή επικοινωνίας με όσους περνούν αυτήν την περιόδο πρωτοφανών αλλαγών στα διαμερίσματά μας.  Χρησιμοποιήσαμε αυτήν την ευκαιρία για να μιλήσουμε μαζί τους – να τους πώς αντιμετωπίζουν την κατάσταση, τι άλλαξε και ποια είναι η άποψή τους για το μέλλον. Ως παγκόσμιος οργανισμός, εξετάσαμε πώς συγκρίνονται οι διάφορες περιοχές μεταξύ τους και πώς το να είσαι στο σπίτι έχει επηρεάσει τον πολιτισμό και τη ζωή κάθε ανθρώπου. Είχαμε περισσότερες ευκαιρίες να επιστρέψουμε στις ρίζες μας, να εστιάσουμε περισσότερο στην φροντίδα του εαυτού μας, να εξασκήσουμε τη δημιουργικότητά μας και να χτίσουμε πιο ουσιαστικές σχέσεις με εκείνους στο σπίτι αλλά και όσους είναι μακριά… Μέχρι να έχουμε ένα εμβόλιο, και ίσως μετά από αυτό, θα δούμε το σπίτι να συνεχίζει να είναι το επίκεντρο της ζωής και της ρουτίνας πολλών ανθρώπων, καθώς συνειδητοποιούμε τα οφέλη που μας παρέχει και τον τρόπο να ξεπεράσουμε τις προκλήσεις που παρουσιάζει”.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ