emea business monitor

Spitogatos.gr: Μετά την Ελλάδα, κατακτά και τα Βαλκάνια!

Με αφορμή μια νέα έρευνα του "Σπιτόγατου" που κυκλοφόρησε χθες, το emea.gr θυμάται όσα είχε πει ο Δημήτρης Μελαχροινός σε παλαιότερη συνέντευξή του, για την άνοδο, την επεκτατική πορεία και το μέλλον της εταιρείας. 

Το… μακρινό 2006, ο Δημήτρης Μελαχροινός, ο Ανδρεάς Χατζάκης, ο Στάθης Κουτμερίδης και ο Στέφανος Παπασπυριδάκος αποφάσισαν να ασχοληθούν ερασιτεχνικά με το real estate, δημιουργώντας τον «Σπιτόγατο». Τότε βέβαια ούτε καν φαντάζονταν ότι θα δημιουργούσαν μία από τις πιο επιτυχημένες ελληνικές Startups, την πρώτη μάλιστα που άντλησε λίγα χρόνια αργότερα κεφάλαια από Venture Capital.

Ούτε φυσικά είχαν σκεφτεί ότι η πορεία του «ερασιτεχνικού» αυτού εγχειρήματος θα οδηγούσε, το 2014, σε μια μεγάλη συμφωνία με τον ιταλικό όμιλο Real Web, υπό την «ομπρέλα» του οποίου θα έμπαινε πλέον ο «Σπιτόγατος».

Όμως όλα αυτά –και άλλα πολλά– έγιναν και σήμερα το Spitogatos.gr είναι η νούμερο ένα ιστοσελίδα αγγελιών ακινήτων στην Ελλάδα. Πλέον ο Spitogatos.gr είναι μέρος του Spitogatos Network και μαζί με το Spiti24.gr, το Tospitimou.gr και το Spitogatos.com.cy συναπαρτίζουν τη μεγαλύτερη βάση δεδομένων ακινήτων και επαγγελματιών του real estate στην Ελλάδα και την Κύπρο.

Από το 2017, το Spitogatos Network δημιούργησε επίσης το brand Indomio και απέκτησε παρουσία σε ξένες χώρες, λανσάροντας νέες διεθνείς ιστοσελίδες αγγελιών ακινήτων. Πλέον, δραστηριοποιείται σε Ελλάδα, Κύπρο, Κροατία, Σερβία, Μάλτα, Βοσνία & Ερζεγοβίνη, Βουλγαρία, Μαυροβούνιο, Σλοβενία και Αλβανία και έχει καταφέρει να σημειώσει περισσότερες από 50 εκατομμύρια επισκέψεις και 1,5 δισ. εμφανίσεις σελίδων το χρόνο!

Με αφορμή μια νέα έρευνα του “Σπιτόγατου” που κυκλοφόρησε χθες, το emea.gr θυμάται όσα είχε πει ο Δημήτρης Μελαχροινός σε παλαιότερη συνέντευξή του, για την άνοδο, την επεκτατική πορεία και το μέλλον της εταιρείας. 

Μιλώντας προ μηνών στο Startupper MAG, για την πρόσφατη τότε επέκταση της εταιρείας στα Βαλκάνια, ο Δημήτρης Μελαχροινός έκανε μια σύντομη αναδρομή στις αρχές του Σπιτόγατου και στις διάφορες «εσωτερικές αναδιατάξεις» που έγιναν από το 2006 μέχρι και το 2017, λόγω εξαγορών και αλλαγών στην ιστοσελίδα. «Το 2017, κι αφού τελειώσαμε τα εσωτερικά, τα της Ελλάδας, κι αφού υπήρχε η τεχνολογική δυνατότητα διαχείρισης πολλών ιστοσελίδων, σκεφτήκαμε γιατί να μη γίνει και σε άλλες χώρες;» είπε χαρακτηριστικά, αναφέροντας κάποιες από τις λεπτομέρειες αλλά και τις προκλήσεις μιας τέτοιας κίνησης.

«Η εταιρεία ήθελε να «μπει» σε αγορές με μέγεθος ικανό να διαχειριστεί και μάλιστα εξ αποστάσεως, καθώς την παρούσα στιγμή δεν είχε τη δυνατότητα να «συντηρήσει» τοπικές ομάδες. Έτσι επέλεξε χώρες των Βαλκανίων, τις οποίες «τρέχει» από εδώ, την Αθήνα, με μια ομάδα ατόμων από αυτές τις χώρες» δήλωσε, εξηγώντας ότι οι βασικές προκλήσεις, ήταν οι μεταφράσεις και το localization. «Δεν είμαστε εταιρεία σαν τη Workable που έχει μια τεχνολογία στα αγγλικά και απευθύνεται σε εταιρείες», είπε, σημειώνοντας ότι ο «Σπιτόγατος» φτιάχνει ένα τοπικό brand σε κάθε χώρα που απευθύνεται σε πολύ κόσμο και τοπικούς επαγγελματίες μεσίτες.

Όσον αφορά στην επιλογή των Βαλκανίων, ο CEO του «Σπιτόγατου» ανέφερε πως, εκτός από τη γεωγραφική θέση, σημαντικό ρόλο έπαιξε και ο ανταγωνισμός ή μάλλον η… απουσία του. «Στα Βαλκάνια υπήρχε περιθώριο και μπορούσαμε να δουλέψουμε από εδώ», ανέφερε και αντιπαρέβαλε αγορές όπως αυτές του Πακιστάν ή της Λατινικής Αμερικής που έχουν τεράστια κάλυψη στο real estate και δεν «χωρούν» εύκολα νέους παίκτες.

Κάπως έτσι, η εταιρεία «μπήκε» στα Βαλκάνια και τώρα «τρέχει» εκεί και μάλιστα με ιδιαίτερη επιτυχία σε κάποιες από τις αγορές. Η Κροατία είναι η πιο «δυνατή», σύμφωνα με τον επικεφαλής της. Εκεί ο «Σπιτόγατος» βρίσκεται στη δεύτερη θέση μαζί με άλλους δύο, ωστόσο έχει ανοδική πορεία.

Στη Σερβία τώρα, τα πράγματα είναι αλλιώς. Υπάρχει μεγαλύτερος ανταγωνισμός, από «παίκτες» που έχουν «σηκώσει» επενδύσεις αλλά και ένα μεγάλο horizontal site. Ωστόσο και εκεί ο «Σπιτόγατος» αναπτύσσεται δυναμικά και έχει σχεδόν μισό εκατομμύριο επισκέψεις το μήνα. Στη Σερβία, η εταιρεία έχει εξαγοράσει τη Srbija-nekretnine.org ή πιο σωστά τα assets της και τώρα «τρέχει» δύο sites.

Πάντως, «τόσο η Κροατία όσο και η Σερβία είναι δύο από τις αγορές με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον και γι’ αυτό επενδύουμε περισσότερο», εξήγησε ο Δημήτρης και συμπλήρωσε πως είναι «θέμα χρόνου» το άνοιγμα γραφείων στις χώρες αυτές, που είναι οι πιο ταχέως αναπτυσσόμενες.

Κι αν αναρωτιέστε ποιος είναι ο στόχος όλων αυτών των κινήσεων, δεν είναι άλλος από την «κατάκτηση» της νοτιοανατολικής Ευρώπης και, γιατί όχι, ολόκληρης της ηπείρου, ως Indomio σε αυτήν την περίπτωση, μαζί δηλαδή με τους Ιταλούς επενδυτές, που όπως προαναφέραμε δραστηριοποιούνται στο real estate.

«Σε συνεργασία με το Immobiliare που έχει “μπει” σε Ισπανία, Λουξεμβούργο και θα μπει και σε άλλες χώρες στη νότια Ευρώπη, το Indomio μπορεί να γίνει το μεγαλύτερο search engine στην Ευρώπη», ανέφερε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι η αγορά του real estate είναι πολύ μεγάλη.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.