Αντώνης Αδάναλης (BMW): Η ηλεκτροκίνηση είναι εδώ και θα επικρατήσει στο μέλλον!

Από την πλευρά μας, θα συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε στην αγορά τους πελάτες μας, κάνοντας τα ηλεκτρικά και Plug-in υβριδικά μοντέλα, όσο το δυνατόν πιο προσιτά.

Με αφορμή την ψήφιση του νομοσχεδίου για την ηλεκτροκίνηση και την παροχή κινήτρων για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων τα οποία είναι πολύ πιο φιλικά για το περιβάλλον, το emea.gr και ο Νίκος Σάλτας μίλησε με τον Αντώνη Αδάναλη Sales Operations & Electro-Mobility Manager της BMW για το παρόν και το μέλλον της ηλεκτρικής κινητικότητας στη χώρα μας. 

Ο κ. Αδάναλης αναφέρθηκε στην πορεία της BMW στην ηλεκτροκίνηση, καθώς ήταν η πρώτη εταιρεία που έφερε ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην χώρα ενώ διαβεβαίωσε πως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα συνεχίσουν να παράγονται τα επόμενα χρόνια. Επίσης αναφέρθηκε στο επενδυτικό πλάνο της εταιρείας για την ηλεκτροκίνηση αλλά και το “άλμα” προς την σωστή κατεύθυνση που έφερε το νομοσχέδιο που πέρασε πριν από λίγες μέρες από την Βουλή,

emea.gr: H BMW είναι μια αυτοκινητοβιομηχανία που πραγματοποιεί μεγάλες επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση. Ποια η άποψή σας για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα;

Αντώνης Αδάναλης: H BMW έφερε την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα, το Νοέμβριο του 2013, με το λανσάρισμα της μάρκας BMW i και του πρώτου της ηλεκτρικού μοντέλου BMW i3. Και από το 2013 έως και σήμερα, είμαστε οι ηγέτες της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα.

Δυστυχώς, στην πορεία αυτών των 7 σχεδόν ετών, έγιναν ελάχιστα προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης.

Έτσι, η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα βρίσκεται αρκετά “βήματα” πίσω, σε σχέση με τις περισσότερες -αν όχι όλες τις άλλες- Ευρωπαϊκές χώρες. Είναι ξεκάθαρο ότι η έλλειψη στρατηγικής στα προηγούμενα χρόνια, είχε ως αποτέλεσμα την “περιθωριοποίηση” της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας.

Σήμερα, μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, μπορούμε να πούμε ότι γίνεται ένα πρώτο μεγάλο βήμα. Χρειάζεται, όμως, πολύ δουλειά ακόμα για να μπορέσουμε να φτάσουμε στο επιθυμητό επίπεδο και να καλύψουμε το χαμένο έδαφος.

Η ηλεκτροκίνηση είναι εδώ και θα επικρατήσει στο μέλλον με διάφορες μορφές. Ελπίζω και εύχομαι η στρατηγική που χαράζεται να έχει συνέχεια και με συνέπεια να ακολουθήσουμε ως χώρα τις εξελίξεις στο χώρο της αυτοκίνησης. Μόνο οφέλη μπορούμε να έχουμε από μια τέτοια στρατηγική.

emea.gr:  Tα νέα μέτρα που εξήγγειλε η κυβέρνηση με τις αυξημένες επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, θα ενισχύσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών για την αγορά

Αντώνης Αδάναλης: Προφανώς. Βέβαια, οι επιδοτήσεις δεν κάνουν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο “φθηνό”, αλλά πιο προσιτό σε σχέση με το παρελθόν, με αποτέλεσμα το κοινό στο οποίο απευθύνεται να συνεχίζει να αποτελεί υποσύνολο. Σε κάθε περίπτωση, όμως, τα κίνητρα που για πρώτη φορά δίνονται είναι σημαντικά, τόσο για τους ιδιώτες υποψήφιους πελάτες, όσο και για τις επιχειρήσεις.

Και θα πρέπει να αποδώσουμε τα εύσημα στην Κυβέρνηση για έναν ακόμα λόγο. Για το γεγονός ότι εφαρμόζει ένα τέτοιο φιλόδοξο πρόγραμμα, σε μια δύσκολη δημοσιονομικά περίοδο, εξασφαλίζοντας πόρους που προορίζονταν για την ανάπτυξη της βιώσιμης κινητικότητας και τη μείωση των εκπεμπόμενων αερίων ρύπων. Πόροι που τα προηγούμενα χρόνια έμεναν ανεκμετάλλευτοι.

Αλλά και εμείς από την πλευρά μας, θα συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε στην αγορά τους πελάτες μας, κάνοντας τα ηλεκτρικά και Plugin υβριδικά μοντέλα, όσο το δυνατόν πιο προσιτά.

emea.gr:  Πέρα από τα κίνητρα, τι πρέπει να γίνει σε θέμα υποδομών  για να γίνει πιο εύκολη η απόφαση για την αγορά ενός τέτοιου αυτοκινήτου;

Αντώνης Αδάναλης: Το θέμα των υποδομών φόρτισης είναι εξίσου, αν όχι πιο σημαντικό από τις επιδοτήσεις που αφορούν στην αγορά/μίσθωση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Η ηλεκτροκίνηση χρειάζεται υποδομές, οι οποίες κατά κανόνα πρέπει να δημιουργούνται πριν την ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτροκίνητων μοντέλων. Δυστυχώς στην Ελλάδα αυτό δεν έγινε. Οπότε τώρα οι υποδομές πρέπει να αναπτυχθούν άμεσα, παράλληλα με την αγορά. Τα κίνητρα που δίνονται μέσω του νομοσχεδίου και σ’ αυτόν τον τομέα είναι σημαντικά και πιστεύω ότι θα βοηθήσουν στην περαιτέρω ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης.

Θέλω όμως να τονίσω ότι για την ανάπτυξη των υποδομών χρειάζεται μελέτη και προσεκτική χωροθέτηση, εντός και εκτός των αστικών ιστών, ώστε να εξυπηρετούνται κατά τον καλύτερο τρόπο οι ανάγκες, χωρίς να “σπέρνονται” σταθμοί φόρτισης χωρίς νόημα.

emea.gr:  Σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού, υπάρχουν μηχανικοί και ηλεκτρολόγοι που έχουν εκπαιδευτεί στην υψηλή τάση και στην χρήση τέτοιων αυτοκινήτων;

Αντώνης Αδάναλης: Το BMW Group από την πρώτη ημέρα που ασχολήθηκε με την ηλεκτροκίνηση, λειτουργεί με πολύ αυστηρές προδιαγραφές ασφάλειας και εκπαίδευσης στον τομέα της συντήρησης/επισκευής των μοντέλων που φέρουν κυκλώματα υψηλής τάσης. Για το λόγο αυτό υπάρχουν διάφορες πιστοποιήσεις που πρέπει να έχει ένας τεχνικός, ώστε να δουλεύει πάνω σε ένα αυτοκίνητο υψηλής τάσης. Αυτήν τη στιγμή όλα τα σημεία τεχνικής εξυπηρέτησης που υπάρχουν στις κάθετες μονάδες των Επισήμων Εμπόρων, αλλά και πολλοί Εξουσιοδοτημένοι Επισκευαστές μας, έχουν την τεχνογνωσία και τις προδιαγραφές να παρέχουν υψηλού επιπέδου εργασίες συντήρησης και επισκευής, τόσο στα ηλεκτρικά όσο και στα Plugin υβριδικά μοντέλα μας.

emea.gr:  Πόσο δύσκολη είναι η συντήρηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου όπως το i3. Τι συστήματα και εξαρτήματα θα πρέπει να ελέγξει πλέον ένας μηχανικός;

Αντώνης Αδάναλης: Η συντήρηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, είναι πιο απλή και βέβαια έχει και πολύ χαμηλότερο κόστος σε σχέση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, λόγω της απουσίας πολλών μηχανικών μερών. Για παράδειγμα, ο ηλεκτροκινητήρας δεν απαιτεί συντήρηση, τα υλικά τριβής των φρένων δεν φθείρονται με τη συχνότητα που αυτό συμβαίνει σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο, λόγω της δυνατότητας φρεναρίσματος από τον ηλεκτροκινητήρα, δεν υπάρχει φυσικά αλλαγή λαδιών, γιατί δεν υπάρχει λιπαντικό κινητήρα κ.ο.κ.

Η προγραμματισμένη συντήρηση της BMW i3, πραγματοποιείται ανά 24 μήνες, και πέραν των συνολικών ελέγχων του αυτοκινήτου και των μερών του (ηλεκτρονικά συστήματα, τροχοί, ανάρτηση κ.λπ.), αντικαθίστανται τα υγρά φρένων (λόγω λήξης “ζωής” τους) και το φίλτρο καμπίνας.

Επίσης, η εγγύηση των 8 ετών ή 160.000 χλμ., η οποία δίνεται για την μπαταρία υψηλής τάσης, είναι ένα γεγονός που διασφαλίζει τον πελάτη, σε σχέση με το πιο ακριβό στοιχείο του αυτοκινήτου.

emea.gr:  Με τις αυτοκινητοβιομηχανίες γενικώς ανά τον κόσμο να έχουν υποστεί τις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας, ακούγεται ότι η εφαρμογή των αυστηρότερων κανόνων εκπομπής ρύπων θα πάει πιο πίσω για να μην έχουν να επωμιστούν και τα πρόστιμα από τυχόν μη ικανοποίησή τους. Έχετε κάποια τέτοια πληροφόρηση;

Αντώνης Αδάναλης:  Δεν νομίζω ότι υπάρχουν συζητήσεις, αλλά ίσως αιτήματα από κάποιους Κατασκευαστές, που βλέπουν να μην πετυχαίνουν τους στόχους, για παράταση της εφαρμογής των ορίων-κανόνων.
Η θέση του 
BMW Group στο θέμα είναι ξεκάθαρη. Δεν είμαστε υπέρ κάποιας παράτασης, είτε αυτή αφορά στα θεσμοθετημένα όρια των ρύπων CO2 για το 2020/2021 ή στην εφαρμογή των προδιαγραφών Euro 6d. Το BMW Group με τις τεχνολογίες που έχει εξελίξει, θα επιτύχει τους στόχους που έχουν τεθεί. Όπως καταλαβαίνετε, η ηγετική θέση την οποία κατέχει το BMW Group στον τομέα της ηλεκτροκίνησης σε παγκόσμιο επίπεδο, συμβάλει σημαντικά στο γεγονός αυτό.

emea.gr:  Ποιο είναι το προφίλ των Ελλήνων που έχουν αποκτήσει ή θέλουν να αποκτήσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Αντώνης Αδάναλης: Θα μιλήσω για τους δικούς μας πελάτες, οι οποίοι πρώτα απ’ όλα ενθουσιάζονται με την οδηγική απόλαυση και τη συνολική αίσθηση που προσφέρει η BMW i3. Και αυτό έχει να κάνει με τη μοναδική επιτάχυνση, την απουσία θορύβου, την ευκολία οδήγησης, την αποδοτικότητα, αλλά και με την καινοτόμο σχεδίαση. Σίγουρα είναι άνθρωποι που αρέσκονται να κατέχουν ό,τι πιο τεχνολογικά προηγμένο, ακολουθώντας τις τάσεις της αυτοκίνησης. Και για όλους, η BMW i3 είναι ένα αυτοκίνητο που κάνει τη καθημερινότητά τους πιο ευχάριστη.

emea.gr:  Τι θα σημάνει η ένταξη της ηλεκτροκίνησης στο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας; 

Αντώνης Αδάναλης: Θα σας πω αυτό που ανακοίνωσε επίσημα ο Διαχειριστής του Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας της χώρας μας, τον Ιανουάριο του 2020. Το Δίκτυο αντέχει τον προβλεπόμενο -έως το 2030- αριθμό ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ο οποίος είναι 350.000 οχήματα, καθώς και την εγκατάσταση ενός μεγάλου αριθμού σταθμών φόρτισης AC και ταχυφορτιστών DC. Με βάση λοιπόν, το μοντέλο που εξέτασε ο ΔΕΔΔΗΕ, η αύξηση της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας, θα ανέλθει στο 4%, συνεπώς δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.

Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε, επίσης, ότι η διείσδυση των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, θα βοηθήσει και στην αύξηση της διείσδυσης των ΑΠΕ στο μείγμα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, προς όφελος όλων.

emea.gr:  Η ηλεκτροκίνηση έφθασε, αλλά οι ντίζελ της BMW έχουν μέλλον τουλάχιστον μέχρι το 2040, ενώ οι βενζινοκινητήρες το λιγότερο μέχρι το 2050.

Αντώνης Αδάναλης: Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν πρόκειται να εξαφανιστούν. Θα συνεχίσουν να εξελίσσονται και να τοποθετούνται στα αυτοκίνητα του BMW Group. Όπως γνωρίζετε, βέβαια, ήδη οι κινητήρες αυτοί υποστηρίζονται από ηλεκτροκινητήρες, είτε από ήπια υβριδικές διατάξεις ή από Plugin υβριδικές. Άρα στα επόμενα χρόνια θα βλέπουμε όλοι και περισσότερα “συμβατικά-εξηλεκτρισμένα” μοντέλα “Mild Hybrid” και σίγουρα Plugin υβριδικά μοντέλα σε όλες τις κατηγορίες. Ο συνδυασμός κινητήρων εσωτερικής καύσης με ηλεκτροκινητήρες, αποτελεί μια σύγχρονη τάση και έχει ως αποτέλεσμα των περιορισμό των εκπεμπόμενων ρύπων.

Το BMW Group εφαρμόζει τη στρατηγική του “Power of Choice”. Ο πελάτης μας, λοιπόν, έχει και θα συνεχίσει να έχει τη δυνατότητα να επιλέγει, ανάμεσα σε μοντέλα όλων των τεχνολογιών και έτσι μπορεί να διαλέξει αυτό που εξυπηρετεί καλύτερα της ανάγκες και ικανοποιεί τις επιθυμίες του. Είτε πρόκειται για συμβατικό μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, mild hybridplugin hybrid ή ηλεκτρικό. Και αυτό θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας. Τη δύναμη της επιλογής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ