emea business monitor

Θεόδωρος Κροκίδας (Sky Express): “Οράματα και μεγάλες ιδέες είναι πλέον εκτός τόπου και χρόνου”

Το emea.gr μίλησε με τον πρόεδρο της Sky Express αναζητώντας τις προβλέψεις του για το φετινό καλοκαίρι και τις προκλήσεις που ορθώνονται στον ελληνικό τουρισμό

Με την επιδημία του νέου κορωνοϊού να έχει πλήξει τον ιδιαίτερα σημαντικό τομέα του τουρισμού στη χώρα μας, οι εταιρείες του κλάδου προσπαθούν να βρουν τον ιδανικό τρόπο να ελιχθούν στα “αχαρτογράφητα νερά” του φετινού καλοκαιριού.

Οι αεροπορικές εταιρείες ήταν αυτές που δέχτηκαν από τις πρώτες το “χτύπημα” της πανδημίας και είναι επίσης και αυτές που θα κληθούν να οδηγήσουν τον τουρισμό στους προορισμούς του, όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν. Κάθε μέρα που περνάει με τα αεροσκάφη να παραμένουν καθηλωμένα στο έδαφος, τα κόστη για τις εταιρείες αυξάνονται και η λύση στα προβλήματα αποδεικνύεται σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες. 

Η Sky Express πετάει σε πολλούς νησιωτικούς και ηπειρωτικούς προορισμούς, ενώ από το Φθινόπωρο που μας πέρασε έχει και στρατηγική συνεργασία με την Qatar Airways. To emea.gr μίλησε με τον πρόεδρο της εταιρείας Θεόδωρο Κροκίδα για τα προβλήματα της αεροπλοΐας κατά την πανδημία αναζητώντας τις προβλέψεις του για το φετινό καλοκαίρι και τις προκλήσεις που ορθώνονται στον ελληνικό τουρισμό. 

Αναμφίβολα η δοκιμασία θα είναι μεγάλη φέτος το καλοκαίρι, όμως όπως τονίζει και ο ίδιος, κάθε δυσκολία είναι μια πρόκληση για αναζήτηση νέων συνεργασιών και τρόπων προσαρμογής, τόσο των ανθρώπων όσο και των εταιρειών.

emea: Ποιος είναι ο μέχρι τώρα ο αντίκτυπος της πανδημίας στην Sky Express; Πόσο έχει αλλάξει τον επιχειρησιακό σχεδιασμό της εταιρείας; Έχει υπολογιστεί ο αντίκτυπος στα ετήσια έσοδα;

Θεόδωρος Κροκίδας: Όπως γνωρίζετε για την αεροπορική μεταφορά πολιτών στην Ηπειρωτική και Νησιωτική Ελλάδα έχουν μπει ιδιαίτεροι περιορισμοί που στοχεύουν στην προστασία της δημόσιας υγείας . Ο αντίκτυπος δεν μπορεί ακόμα να υπολογιστεί καθώς δεν έχουμε ακόμα όλα τα δεδομένα. Δεν ξέρουμε πότε θα επανακκινήσουν οι πτήσεις, τι θα γίνει με τα πρωτόκολλα μετακινήσεως και πώς θα πάει τελικά ο τουρισμός. Σε κάθε περίπτωση πάντως μιλάμε για πολύ μεγάλη ζημιά.

Οι πτήσεις από το Μάρτιο μειώνονται συνεχώς, με αποτέλεσμα να έχουμε φτάσει στη μία πτήση την ημέρα ανά προορισμό και με πολύ χαμηλή πληρότητα. Δίνουμε έναν αγώνα να διατηρήσουμε τη λειτουργικότητα μας που είναι πολύ μεγάλης σημασίας για ολόκληρες περιοχές της χώρας, καθώς εξυπηρετούμε πολλούς ηπειρωτικούς και νησιωτικούς προορισμούς.

emea:  Ποιες είναι οι προβλέψεις για το φετινό καλοκαίρι; Πότε περιμένετε να ανοίξει η αγορά και κατά πόσο αυτό θα αποτελέσει “βάλσαμο” για τα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας;

Θεόδωρος Κροκίδας: Δεν το ξέρουμε αυτή τη στιγμή καθώς δεν έχουν προσδιοριστεί ακόμα τα πρωτόκολλα εισόδου για τους ξένους επισκέπτες. Ως εκ τούτου δεν γνωρίζουμε ούτε πόσοι θα έρθουν, ούτε πώς ούτε φυσικά το πότε. Σε λίγες μέρες που θα έχουμε πιο σαφή εικόνα θα μπορούμε να κάνουμε πιο ασφαλείς εκτιμήσεις. Ελπίζουμε πάντως ότι το καλοκαίρι θα είναι δύσκολο μεν αλλά κάπως καλύτερο.

Οι Έλληνες, τουλάχιστον όσοι έχουν τη δυνατότητα να πάνε διακοπές, θα επιλέξουν να μείνουν στη χώρα μας την οποία η εταιρεία μας καλύπτει από άκρου εις άκρον.

“Το σημαντικότερο για εμάς είναι η στήριξη, στην κάλυψη του λειτουργικού κόστους μέχρι να φτάσουμε στην πλήρη επιστροφή στην κανονικότητα”.

emea:  Κατά πόσο έχει βοηθήσει η κυβέρνηση τις αεροπορικές εταιρείες ή τι θα πρέπει να κάνει για να μειώσει τον οικονομικό αντίκτυπο;

Θεόδωρος Κροκίδας: Είναι δύσκολο το έργο της κυβέρνησης καθώς οι συνθήκες είναι πρωτόγνωρες, η δε ζημιά που έχουμε υποστεί είναι πραγματικά μεγάλη, άρα μεγάλα είναι και τα ποσά που απαιτούνται για την στήριξή του κλάδου μας. Οι εταιρείες του κλάδου, έχουμε υποβάλει τις προτάσεις μας αξιολογούνται και αναμένουμε τις τελικές κυβερνητικές αποφάσεις. Το σημαντικότερο για εμάς είναι η στήριξη, στην κάλυψη του λειτουργικού κόστους μέχρι να φτάσουμε στην πλήρη επιστροφή στην κανονικότητα.

emea:  Υπάρχει χρόνος τόσο από κυβερνητικό ή από ιδιωτικό επίπεδο να προβληθεί ο χειμερινός τουρισμός, προκειμένου να αντισταθμίσει τις καλοκαιρινές απώλειες; Σκέφτεστε να προχωρήσετε σε προσφορές πακέτων εισιτηρίων για προσέλκυση επιβατών;

Θεόδωρος Κροκίδας: Φυσικά. Σε μεγάλο βαθμό το κάνουμε ήδη. H Sky Express είναι ευέλικτη εταιρεία που αφουγκράζεται τις ανάγκες του επιβατικού κοινού. Γι αυτό και πολύ τακτικά βγάζουμε εξαιρετικές προσφορές για όλους τους προορισμούς μας. Εξυπακούεται ότι αυτό θα συμβεί και το επόμενο διάστημα. Είναι σημαντικό και την επόμενη μέρα να υφίστανται υγιείς συνθήκες αγοράς και να υπάρχει ζωντανός ανταγωνισμός , καθώς έτσι ικανοποιούμε τις προϋποθέσεις ανάκαμψης και οφέλους για την κοινωνία, τους εργαζόμενους ,τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις.

emea:  Κάνατε πρόσφατα μια σημαντική δωρεά στο νοσηλευτικό προσωπικό της χώρας. Θέλετε να μας πείτε λίγο περισσότερα για αυτή την κίνηση; Ποιο ήταν το σκεπτικό πίσω από την απόφαση; Θα ακολουθήσουν και άλλες κινήσεις;

Θεόδωρος Κροκίδας: Οι άνθρωποι των ΜΕΘ, γιατροί, νοσηλευτές, διοικητικό προσωπικό, υπάλληλοι καθαριότητας, όλοι, έδωσαν και δίνουν έναν τιτάνιο αγώνα. Με την δωρεά ενός εισιτηρίου για όποιον προορισμό επιλέξουν, θέλαμε να δείξουμε έμπρακτα την ευγνωμοσύνη μας προς τους ήρωες αυτής της περιόδου. Είναι βέβαιο ότι το επόμενο διάστημα και η Sky Express και γενικά ο Όμιλος Ιωάννη Γρύλου στον οποίο ανήκουμε θα προχωρήσουν σε πολλές ανάλογες κινήσεις.

“Οράματα και περιττοί μεγαλοϊδεατισμοί του παρελθόντος είναι πλέον εκτός τόπου και χρόνου, πρέπει να προσαρμόσουμε τόσο το μέγεθος μας όσο και το προϊόν μας και να το κάνουμε γρήγορα”

emea:  H Aegean, όπως όλα δείχνουν ετοιμάζεται να ζητήσει την συνδρομή του κράτους για την ζημία που έπαθε λόγω του lockdown. Η Sky Express θα ακολουθήσει την ίδια οδό; Τι ζητάει από την κυβέρνηση;

Θεόδωρος Κροκίδας: Για εμένα η κρίση του covid-19, άλλαξε για πάντα τα δεδομένα σε όλους τους κλάδους και κυρίως στην αεροπορία. Το σημαντικό είναι να συνειδητοποιήσουμε πρώτα από όλα αυτό και μετά να κάνουμε τους σχεδιασμούς και τα αιτήματα μας προς τους μετόχους μας, τις τράπεζες και το κράτος. Πρέπει να προσαρμοστούμε και ως άνθρωποι και ως εταιρείες.

Πρέπει να σκεφτούμε πιο έξυπνα, να βρούμε συνέργειες και νέες ισορροπίες, να συνεργαστούμε για την αμοιβαία επωφελή έξοδο από τη κρίση, με τους προμηθευτές μας, το προσωπικό μας, τους πελάτες μας, το κράτος, τους φορείς εκμετάλλευσης αεροπορικών υποδομών κτλ. Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να διαχειριστούμε σωστά τη κρίση και να βγούμε από αυτή, αλλιώς δεν θα αντέξουμε στη νέα κατάσταση όποια βοήθεια και αν πάρουμε.

Οράματα και περιττοί μεγαλοϊδεατισμοί του παρελθόντος είναι πλέον εκτός τόπου και χρόνου, πρέπει να προσαρμόσουμε τόσο το μέγεθος μας όσο και το προϊόν μας και να το κάνουμε γρήγορα με βάση τις πραγματικές ανάγκες των πελατών μας και τις πραγματικές δυνατότητες μας. Πρέπει να γίνουμε ανταγωνιστικοί όχι με βάση αυτά που ίσχυαν πριν αλλά με αυτά που ισχύουν σήμερα.

Αν τα κάνουμε αυτά – και πραγματικά πιστεύω ότι έχουμε και το χρόνο και την ικανότητα-  τότε θα ξέρουμε τι βοήθεια και από ποιόν θα χρειαστούμε και αυτή θα πιάσει τόπο τόσο για τις εταιρείες όσο και για την Ελληνική οικονομία.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.