Χριστίνα Αντωνίου: «Μπορεί να είμαστε οι leaders, ωστόσο παγκοσμίως αναζητούμε πάντα την επόμενη καινοτομία»  

H CEO της Daikin Hellas μιλά αποκλειστικά στο emea business monitor

Ένας νέος «κύκλος» στην ιστορία της Daikin στην Ελλάδα άνοιξε τον Νοέμβριο του 2018, με την ανάθεση της θέσης της Διευθύνουσας Συμβούλου της Daikin Hellas στην Χριστίνα Αντωνίου, ένα από τα πιο έμπειρα και επιτυχημένα στελέχη της εταιρείας στην χώρα μας.

Με βαθιά γνώση της ελληνικής αγοράς, εκτεταμένη εμπειρία στον τομέα HVAC στην Ελλάδα και 13 χρόνια προϋπηρεσίας σε διοικητικές θέσεις στον όμιλο Daikin, όπως στην Διεύθυνση Πωλήσεων (από το 2011 ως το 2018), ανέλαβε να καθοδηγήσει την εταιρεία σε μια νέα εποχή γεμάτη πολύπλευρες προκλήσεις, ευκαιρίες  για νέες διακρίσεις και προοπτικές ανάπτυξης.

Μέσα από την αποκλειστική συνέντευξη, που παραχώρησε στο emea business monitor λίγες ημέρες μετά την εκδήλωση για τα 15α γενέθλια της Daikin Hellas, η Διευθύνουσα Σύμβουλος της εταιρείας, Χριστίνα Αντωνίου αναλύει την φιλοσοφία της Daikin, μιλάει για τις προοπτικές ανάπτυξης σε διάφορους τομείς της ελληνικής αγοράς και αποκαλύπτει τους βασικούς στόχους της  εταιρείας στην Ελλάδα, όπως η προώθηση της τεχνολογίας και των νέων προϊόντων, η συνεχής προσπάθεια για ανάπτυξη ενός ανταγωνιστικού δικτύου πωλήσεων, η βελτίωση των υπηρεσιών μετά την πώληση και κυρίως η εδραίωσή της ως νούμερο 1 κατασκευαστή συστημάτων κλιματισμού στην αγορά.

H CEO της Daikin Hellas Χριστίνα Αντωνίου.

emea: Το καταναλωτικό κοινό στην Ελλάδα έχει μια εξαιρετικά θετική εικόνα για την Daikin και η εταιρεία έχει ταυτιστεί στην συνείδηση των καταναλωτών με την αξιοπιστία, την ποιότητα και την απόδοση σε οικιακό επίπεδο στον χώρο του κλιματισμού και με την τεχνολογική καινοτομία σε επαγγελματικά προϊόντα. Ποια είναι οι στρατηγική σας για να συνεχιστεί η επιτυχημένη πορεία της εταιρείας στην χώρα μας;

Χρ. Αντωνίου: Είμαστε όλη η ομάδα της Daikin που εργαζόμαστε σε μία από τις 30 πιο υγιείς και ταχέως αναπτυσσόμενες εταιρίες στην Ελλάδα. Το πλάνο μας περιλαμβάνει την είσοδο σε νέες κατηγορίες προϊόντων ή κανάλια πώλησης, επί παραδείγματι έχουμε εισέλθει τα τελευταία χρόνια και στην κατηγορία των προϊόντων επαγγελματικής ψύξης (π.χ. ψυγεία σούπερ μάρκετ), ενώ από το 2016 πουλάμε σε όλες τις μεγάλες λιανεμπορικές αλυσίδες. Ο βασικός μας στρατηγικός στόχος για τα επόμενα χρόνια είναι η βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη (Customer Experience) σε όλα τα touch points. Σε αυτό το πλαίσιο διοργανώσαμε πρόσφατα και το Blue Dealer Συνέδριο της Daikin με επίκεντρο την αριστεία στην εξυπηρέτηση του πελάτη.

emea: Η οικονομική κρίση επηρέασε την ελληνική αγορά και γενικότερα τις καταναλωτικές συνήθειες του μέσου Έλληνα. Πιστεύετε ότι πλέον έχει εδραιωθεί η άποψη στην χώρα μας ότι ο κλιματισμός είναι πλέον βασική λύση – αν όχι ανάγκη – και όχι πολυτέλεια σε σχέση με όλες τις άλλες λύσεις θέρμανσης και ψύξης;

Χρ. Αντωνίου: Ο Έλληνας καταναλωτής είναι πλέον αρκετά εκπαιδευμένος στα θέματα του κλιματισμού και αντιλαμβάνεται την αναγκαιότητά του.

Γενικότερα, οι νέες τεχνολογίες έχουν δημιουργήσει περισσότερο ενημερωμένους καταναλωτές σε σχέση με το παρελθόν, οι οποίοι αναζητούν το value for money, την καινοτομία και ταυτόχρονα τη λύση που σέβεται το περιβάλλον.

Είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι είμαστε πλέον και περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένοι, πράγμα που δεν συνέβαινε τόσο έντονα την οκταετία της κρίσης που ο πελάτης ενδιαφερόταν κυρίως για την οικονομική τιμή, κάνοντας συχνά εκπτώσεις στις ποιοτικές προδιαγραφές των αγορών του.

emea: Χωρίς να ξεχνάμε ότι η Daikin είναι ένας πολυεθνικός κολοσσός με έναν σχεδόν αιώνα ιστορίας, που επενδύει στην έρευνα και την ανάπτυξη νέων προϊόντων υψηλών τεχνολογιών εκατοντάδες εκατομμύρια ετησίως και ταυτόχρονα επιδιώκει να καλύψει τις ανάγκες σε περισσότερες από 190 χώρες σε όλο τον κόσμο. Πόσο επηρεάζουν τις αποφάσεις σας για την ελληνική αγορά οι τεχνολογικές τάσεις που υιοθετούνται από την μητρική εταιρεία;

Χρ. Αντωνίου: Υπάρχει πολύ στενή σχέση με τη μητρική εταιρία σε επίπεδο στρατηγικής καθοδήγησης, τεχνογνωσίας και υποστήριξης.

Η σχέση αυτή όμως είναι και αμφίδρομη αφού η κουλτούρα της εταιρίας είναι να ακούει τις ανάγκες των καταναλωτών και σ’ αυτό το σημείο έρχεται η δική μας ομάδα να παίξει το ρόλος της στο σχεδιασμό των νέων προϊόντων για την Ελληνική αγορά. Δουλεύοντας για τον Παγκόσμιο Ηγέτη στο Ιδανικό Κλίμα, έχουμε ως στελέχη πρόσβαση στις τεχνολογίες του αύριο σήμερα και αυτό μας βοηθάει να προπορευόμαστε του ανταγωνισμού μας. Οι Έλληνες καταναλωτές είναι ιδιαίτερα δεκτικοί στις νέες τεχνολογίες, ενημερώνονται και αντιλαμβάνονται την αξία ενός πολύ εξελιγμένου προϊόντος. Ο πελάτης Daikin έχει αυτό ακριβώς το προφίλ, αναζητά το premium και το πιο state of the art προϊόν και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας.

Χριστίνα Αντωνίου: «Το πλάνο μας περιλαμβάνει την είσοδο σε νέες κατηγορίες προϊόντων ή κανάλια πώλησης»

emea: Στον χώρο του κλιματισμού υπάρχει έντονος ανταγωνισμός σχεδόν σε όλες τις χώρες. Από την πολυετή σας εμπειρία – νομίζω είστε ήδη 14 χρόνια στην εταιρεία – , ποιο είναι το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα στην Ελλάδα;

Χρ. Αντωνίου: Θα επέλεγα χωρίς δεύτερη σκέψη την τεχνογνωσία της εταιρίας. Γνωρίζουμε τη θέρμανση, τον κλιματισμό, τον εξαερισμό και την ψύξη καλύτερα από οποιοδήποτε άλλη εταιρία και οδηγούμε την κούρσα των εξελίξεων στους τομείς δραστηριοποίησής μας.

Επίσης, διαθέτουμε τις πιο ολοκληρωμένες προϊοντικές σειρές της αγοράς, καλύπτοντας κάθε ανάγκη τις οποίες προσφέρουμε μέσα από το δίκτυο των εξειδικευμένων συνεργατών μας. Λόγω της γνώσης και της επένδυσης που κάνει η εταιρία στο R&D πρωτοστατούμε και στις περιβαλλοντικές εξελίξεις του κλάδου, π.χ. στην αντικατάσταση του ψυκτικού υγρού με το R-32.

emea: Η λειτουργία εναλλακτικών παρόχων ενέργειας, εκτός της ΔΕΗ, με δυνατότητα κάλυψης νοικοκυριών και επιχειρήσεων με ρεύμα και φυσικό αέριο, είχε ως αποτέλεσμα την ραγδαία αύξηση των συνδέσεων στο δίκτυο του φυσικού αερίου, με ανοδικές τάσεις την τελευταία 3ετία. Πόσο θα επηρεάσει την εταιρεία σας αυτή η νέα πραγματικότητα;

Χρ. Αντωνίου: Μου δίνετε την ευκαιρία να πω ότι προσφέρουμε λύσεις ευελιξίας ανεξάρτητα από τον πάροχο ενέργειας που θα επιλέξουν οι πελάτες μας. Ένα τέτοιο πολύ καλό παράδειγμα είναι η υβριδική αντλία θερμότητας Altherma R32 που παρέχει εξαιρετικά επίπεδα άνεσης θερμότητας ενώ επιτυγχάνεται η σωστή ισορροπία μεταξύ της χρήσης ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου.

Συγκρίνοντας τις ενεργειακές τιμές και προσαρμόζοντάς τις ανάγκες σας σε αυτές, η συσκευή θα εντοπίσει τη σωστή ισορροπία μεταξύ της χρήσης φυσικού αερίου και ηλεκτρικού ρεύματος. Επομένως, πάντα χρησιμοποιείτε και πληρώνετε την τιμή της πιο οικονομικά αποδοτικής μορφής ενέργειας.

emea: Η Daikin συμπληρώνει σε λίγους μήνες 40 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα. Μέσα στην κρίση πολλές εταιρείας αποσύρθηκαν από την ελληνική αγορά, άλλες συρρίκνωσαν την παρουσία τους ενώ αντιθέτως από το 2015 η Daikin έθεσε σε εφαρμογή ένα στρατηγικό πλάνο (νομίζω το “Στρατηγικό Πλάνο Fusion 2020”) για νέες επενδύσεις, νέα καταστήματα, νέο concept και πολλές άλλες στοχευμένες δράσεις. Όλα αυτά δείχνουν μια ολοκληρωμένη προσπάθεια ανάπτυξης (τζίρου, μεριδίων, αγορών και ανθρώπινου δυναμικού). Είστε ικανοποιημένη από τα αποτελέσματα του στρατηγικού πλάνου της εταιρείας;

Χρ. Αντωνίου: Αν και πιστεύω ακράδαντα ότι πρέπει να εξελισσόμαστε συνεχώς, είμαι κάτι παραπάνω από ευχαριστημένη από αυτά που έχουμε πετύχει στη Daikin Hellas. Η εταιρία γιόρτασε πρόσφατα τα 15 της χρόνια σε περιβάλλον επιτυχιών, διαρκούς ανόδου και σημαντικών επιτευγμάτων. Αξίζει να αναφερθούν τα οικονομικά αποτελέσματα της Daikin των τελευταίων ετών.

Το 2016 η εταιρία σημείωσε κύκλο εργασιών 39,2 εκατομμυρίων (ανάπτυξη 125%), το 2017 44,2 εκατομμυρίων (ανάπτυξη 113%) και το 2018 κύκλο εργασιών 54,8 εκατομμυρίων (ανάπτυξη 124%). Είμαστε σίγουροι ότι με την πορεία αυτή θα κατακτήσουμε πολύ σύντομα τους στόχους του 2020 και τοποθετεί τον πήχη ακόμα ψηλότερα για την επόμενη πενταετία, μέχρι το 2025.

emea: Σε λίγους μήνες ολοκληρώνεται η φετινή χρονιά και εσείς κλείσατε πριν από λίγες ημέρες τον πρώτο χρόνο – αφού η επίσημη ανακοίνωση έγινε στις 27 Νοεμβρίου 2018 – στην θέση της CEO της Daikin Ελλάδας. Έχετε εμπειρία από την θέση της Διευθύντριας Πωλήσεων της εταιρείας και από άλλες σημαντικές θέσεις για πάνω από μια δεκαετία. Με βάση τα δεδομένα ως σήμερα, εκτιμάτε πως βρίσκεστε κοντά στους στόχους που είχατε θέσει αρχικά με την ανάληψη των καθηκόντων σας;

Χρ. Αντωνίου: Παρέλαβα μία εύρωστη εταιρεία από τον Ηλία Κατσούλη που είχε θέσει ως στόχο τα 60 εκατομμύρια κύκλο εργασιών μέχρι το 2020 στο πλαίσιο του στρατηγικού Πλάνου Fusion 2020.

Το Πλάνο περιλάμβανε επίσης το άνοιγμα νέων καταστημάτων Blue Dealer Plus με στόχο να φτάσουμε τα 10 μέχρι το 2020. Βασικός μου στόχος είναι η επίτευξη της αριστείας σε όλα τα επίπεδα της εταιρίας από την εξυπηρέτηση των πελατών μέχρι το στελεχιακό μας δυναμικό, το οποίο έχει διπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια.

Η εξέλιξη είναι ένας διαρκής στόχος που δεν σταματά κάπου. Όσο αλλάζει η αγορά, ο καταναλωτής και ο ανταγωνισμός μας θα πρέπει να γινόμαστε και οι ίδιοι καλύτεροι συνεχώς.

emea: Σε προσωπικό επίπεδο, ποιοι είναι οι νέοι στόχοι σας (ως CEO της Daikin Ελλάδος) για την εταιρεία την νέα χρονιά (2020);

Χρ. Αντωνίου: Με ενδιαφέρει προσωπικά να εμπνέω τους ανθρώπους μας να γίνονται καλύτεροι, συντηρώντας την κουλτούρα σεβασμού που είναι χαρακτηριστικό της Daikin. Σε αυτό το πλαίσιο φροντίζω και η ίδια να εξελίσσομαι συνεχώς καθότι η Ηγεσία δεν πρέπει να εστιάζει μόνο στα KPIs και στα αποτελέσματα αλλά να αποτυπώνεται στο περιβάλλον εργασίας και στα χαμόγελα των ανθρώπων μας.

Χριστίνα Αντωνίου: «Γενικότερα, οι νέες τεχνολογίες έχουν δημιουργήσει περισσότερο ενημερωμένους καταναλωτές σε σχέση με το παρελθόν»

emea: Πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει ότι ο κλιματισμός είναι μία από τις πιο οικονομικές λύσεις για τους οικιακούς καταναλωτές και από τις πιο φιλικές για το περιβάλλον με βάση τα νέα διεθνή standard για τα υλικά κατασκευής τους αλλά και για την χρήση ψυκτικών υγρών. Αυτό το γεγονός εσείς ως εταιρεία το “λαμβάνετε” από το αγοραστικό κοινό στην Ελλάδα;

Χρ. Αντωνίου: Ναι, όπως προανέφερα βλέπουμε αυτή τη μεταστροφή και είναι πραγματικά ελπιδοφόρα. Πιστεύω ότι γίναμε μία ώριμη αγορά που αντιλαμβάνεται τη σημασία του πράσινου κλιματισμού για ένα βιώσιμο αύριο.

Πέρα από το ζήτημα της εξοικονόμησης χρημάτων στο μηνιαίο λογαριασμό, οι πελάτες μας έχουν πραγματική περιβαλλοντική συνείδηση.

emea: Πως σκοπεύετε να κινηθείτε σε αγορές, όπως για παράδειγμα της επαγγελματικής ψύξης, που φαίνεται να δείχνουν σημάδια ανάκαμψης ή ανοδική πορεία σε ορισμένες περιπτώσεις, ακολουθώντας τις παγκόσμιες τάσεις όπως η μητρική εταιρεία;

Χρ. Αντωνίου: Η επαγγελματική ψύξη συνδέεται με ιδιαίτερα σημαντικά θέματα για το λιανεμπόριο όπως είναι η ασφάλεια αλλά και η απώλεια των τροφίμων (food waste). Έχουμε διεισδύσει στη συγκεκριμένη αγορά εδώ και μία διετία περίπου, ακολουθώντας την πανευρωπαϊκή στρατηγική της Daikin που βασίζεται στη διεύρυνση της αγοράς μας και στην είσοδο σε νέες προϊοντικές κατηγορίες.

H CEO της Daikin Hellas Χριστίνα Αντωνίου.

emea: Σύμφωνα με τα στοιχεία η Daikin κατέχει την πρώτη θέση στην αγορά στον Τομέα των Εμπορικών και Βιομηχανικών Εφαρμογών. Έχει επίσης ηγετική θέση σε επαγγελματικές κατηγορίες και κατηγορίες εξελιγμένες προϊόντων. Στην ελληνική αγορά προβλέπεται να κινηθούν ανοδικά οι παραγγελίες και ο τζίρος ή θα συνεχίζουν να καθορίζονται από την τάση των προηγούμενων ετών με βασικό κριτήριο την τιμή και όχι την τεχνολογία και την προστασία του περιβάλλοντος;

Χρ. Αντωνίου: Θα μου επιτρέψετε να πω ότι στις επαγγελματικές κατηγορίες δεν ισχύουν τα αγοραστικά κριτήρια που είδαμε στα B2C προϊόντα. Η Daikin έχει εδραιώσει την κυριαρχία της στις συγκεκριμένες κατηγορίες. Αλλά δεν επαναπαυόμαστε. Μπορεί να είμαστε οι leaders ωστόσο παγκοσμίως αναζητούμε πάντα την επόμενη καινοτομία, π.χ. λύσεις για ένα πιο βιώσιμο αύριο στα προϊόντα VRV.

emea: Ο όμιλος τους Daikin έχει επενδύσει πολύ στην έρευνα και την τεχνολογία. Το IoT είναι η νέα τάση που θέλει τους τους συσκευές συνδεδεμένες μέσω διαδικτύου και ανάμεσά τους τα συστήματα των κλιματιστικών. Πρόκειται να δούμε σύντομα προϊόντα βασισμένα σε αυτή την τεχνολογική τάση και τι πρέπει να περιμένουμε από πλευράς νέων  τεχνολογιών από την Daikin στην Ελλάδα;

Χρ. Αντωνίου: Φυσικά, άλλωστε όλα τα τελευταία μας προϊόντα έχουν λειτουργίες συνδεσιμότητας. Ακολουθώντας αυτήν την τάση για πιο έξυπνα προϊόντα, η εταιρία προσφέρει την δυνατότητα στους πελάτες της να ρυθμίζουν και να παρακολουθούν την ενεργειακή κατανάλωση και τις βλάβες των συστημάτων τους μέσα από εφαρμογές cloud, ενώ μπορούν να διασυνδέσουν και άλλα συστήματα όπως το συναγερμό ή τον φωτισμό.

Χριστίνα Αντωνίου: «Πιστεύω ότι γίναμε μία ώριμη αγορά που αντιλαμβάνεται τη σημασία του πράσινου κλιματισμού για ένα βιώσιμο αύριο»

emea: Είστε μια από τις ελάχιστες γυναίκες σε θέση CEO σε ελληνική εταιρεία και μάλιστα η πρώτη γυναίκα CEO στην ιστορία της Daikin Ελλάδος. Πως αισθάνεστε σήμερα έχοντας ήδη εμπειρίες από τους πρώτους μήνες στην νέα σας θέση;

Χρ. Αντωνίου: Με τιμά το γεγονός ότι βρίσκομαι σε αυτήν τη θέση καθότι εξελίχθηκα μέσα στην εταιρία. Η προσωπική μου εξέλιξη ως Χριστίνα Αντωνίου είναι παράλληλη με την εξέλιξη της εταιρίας στην Ελλάδα. Συνεπώς, αισθάνομαι ευτυχής για τη διαρκή εμπιστοσύνη προς το πρόσωπό μου και συγχρόνως προνομιούχα γιατί είναι πολύ όμορφο και ανθρώπινο να ηγείσαι μιας εταιρίας με την οποία σε συνδέουν στιγμές και συναισθήματα μοναδικά.

emea: Ως στέλεχος μιας μεγάλης πολυεθνικής εταιρείας για 14 χρόνια, με εμπειρία σχεδόν δυο δεκαετιών σε θέσεις ευθύνης και γυναίκα, είστε ικανοποιημένη με την κατάσταση στην χώρα μας όσον αφορά την προώθηση των γυναικών σε ανώτατες θέσεις μεγάλων εταιρειών;

Χρ. Αντωνίου: Αυτή τη στιγμή η Γυναικεία Ηγεσία είναι ένα παγκόσμιο trend και η θέση της γυναίκας στελέχους βελτιώνεται διαρκώς. Σαφώς και υπάρχουν πολλά βήματα μπροστά που πρέπει να γίνουν και σ’ αυτό συντείνουν διάφοροι φορείς που υποστηρίζουν τη γυναικεία επιχειρηματικότητα, θεσμούς, networking event και όλα όσα χρειάζεται μία νέα γυναίκα στέλεχος σήμερα για να εμπνευστεί και να λάβει mentoring στην πορεία της προς την ανέλιξη. Έχοντας ζήσει άλλες εποχές ως γυναίκα στέλεχος μπορώ να πω ότι χαίρομαι με αυτήν την πρόοδο.

Χριστίνα Αντωνίου: «Η εξέλιξη είναι ένας διαρκής στόχος που δεν σταματά κάπου»

emea: Τι θα συμβουλεύατε μια νέα γυναίκα που εισέρχεται σήμερα στην αγορά εργασίας με σπουδές στην διοίκηση επιχειρήσεων, το management ή το marketing από τις προσωπικές σας εμπειρίες; Πόσο ψηλά πρέπει να θέσει πήχη στα σχέδια της για μια καριέρα στον επιχειρηματικό κόσμο;

Χρ. Αντωνίου: Ξέρετε στη Daikin ασχολούμαστε με την ατμόσφαιρα, αλλά θα έλεγα πως όταν πρόκειται για τα όνειρά μας πρέπει να κοιτάμε πάνω από τη στρατόσφαιρα, στο διάστημα. Οπότε… Dream Big. Η συμβουλή που θα έδινα είναι να εστιάσουμε όχι μόνο στις ικανότητες και στις σπουδές μας αλλά και στην ανάπτυξη της προσωπικότητάς μας, ήτοι soft skills. Ζούμε μία εποχή που το EQ είναι εξίσου σημαντικό με το ΙQ.

Στο συναρπαστικό ταξίδι της καριέρας μας θα πρέπει να μάθουμε να διαχειριζόμαστε τις αποτυχίες, να βλέπουμε τα εμπόδια σαν πρόκληση, να είμαστε διαρκώς ανήσυχοι και να χτίζουμε σχέσεις εμπιστοσύνης με τους ανθρώπους. Αυτές είναι οι συμβουλές που θα έδινα όχι μόνο σε μία νέα γυναίκα αλλά και στους γιους μου καθότι μητέρα δύο αγοριών.


Η DAIKIN Συστήματα Κλιματισμού Ελλάς

Η βιομηχανία DAIKIN ιδρύθηκε το 1924 στην Ιαπωνία και διαθέτει περισσότερες από 80 μονάδες παραγωγής και 213 θυγατρικές σε όλο τον κόσμο. Η ανοδική πορεία της εταιρείας και η εδραίωσή της στον παγκόσμιο χάρτη αποτυπώνεται στον συνεχώς αυξανόμενο κύκλο εργασιών, ο οποίος το 2017 άγγιξε τα 17.620 δισ. ευρώ συνολικά και τα 2.8 δισ. ευρώ στην Ευρώπη.

Η εταιρεία επενδύει επίσης στο προσωπικό της, το οποίο αυξάνεται συνεχώς και ανέρχεται σήμερα σε σχεδόν 78.000 εργαζόμενους παγκοσμίως, εκ των οποίων περίπου 7.600 εργάζονται στην DAIKIN Europe N.V. και στις θυγατρικές της, εξυπηρετώντας αποκλειστικά τις ανάγκες της Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής. Η πρωτοποριακή ανάπτυξη προϊόντων και η ασυναγώνιστη ποιότητα και ευελιξία των ολοκληρωμένων λύσεων, η εξαιρετική αποδοτικότητα των συμπιεστών και η τεχνολογία inverter, μέχρι οι πρόσφατες καινοτομίες στα ψυκτικά μέσα και στο σχεδιασμό προϊόντων για εποχιακή απόδοση, κατατάσσουν τη DAIKIN στην πρώτη γραμμή της ενεργειακής αποδοτικότητας και της καινοτομίας.

Η DAIKIN ξεκίνησε τις δραστηριότητές της στην Ελλάδα στην δεκαετία του 1980, ενώ το 2004 ιδρύθηκε το DAIKIN Europe Γραφείο Ελλάδος. Το 2006 η DAIKIN Europe Γραφείο Ελλάδος μετατράπηκε σε Ανώνυμη Εταιρεία, θυγατρική του ομίλου της DAIKIN με την επωνυμία, «DAIKIN Συστήματα Κλιματισμού Ελλάς ΑΕ», πιστοποιώντας τη σημαντική της θέση στην ελληνική αγορά.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ