Δημήτρης Κονταράκης: 5 Tips για αρχάριους στο SEO

Παρόλο που κυκλοφορούν δεκάδες άρθρα και συμβουλές SEO στο διαδίκτυο, τα περισσότερα αναφέρονται σε θεωρητικό επίπεδο και όχι σε βέλτιστες πρακτικές.

Αν έχετε ασχοληθεί έστω και ερασιτεχνικά με το SEO (Search Engine Optimization) θα έχετε καταλάβει ότι δεν υπάρχουν «μαγικά» ούτε κόλπα που θα φέρουν το site σας στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων στις μηχανές αναζήτησης. Για να φτάσει ψηλά χρειάζεται επιμονή, υπομονή και αρκετά μεγάλη συνέπεια. Χρειάζεται αρκετός χρόνος και δουλειά για να πειστούν το Google, το Bing ή το Yahoo ότι αξίζει να φέρουν την ιστοσελίδα στα πρώτα αποτελέσματα των αναζητήσεων.

Παρόλο που κυκλοφορούν δεκάδες άρθρα και συμβουλές SEO στο διαδίκτυο, τα περισσότερα αναφέρονται σε θεωρητικό επίπεδο και όχι σε βέλτιστες πρακτικές. Παρακάτω θα αναλύσουμε μερικά έξυπνα Tips που έχουν πραγματικά αποτέλεσμα και θα σας πείσουν να μην εγκαταλείψετε την προσπάθεια αλλά να συνεχίσετε μέχρι να δείτε το site σας στην πρώτη σελίδα των κατατάξεων.

  1. Τίτλος και περιγραφή (Page Title & Description)

Ένας από τους βασικούς κανόνες του SEO είναι ο τίτλος της σελίδας που είναι ίσως και το πιο σημαντικό κομμάτι. Περιλαμβάνει «συμπυκνωμένες» τις κύριες πληροφορίες κάθε υποσελίδας.

Βασικά χαρακτηριστικά:

  • Κάθε επιμέρους σελίδα ενός site θα πρέπει να έχει ένα μοναδικό τίτλο. Ο τίτλος αυτός θα είναι ακριβής και περιεκτικός και θα περιγράφει το περιεχόμενό της
  • Ο τίτλος πρέπει να είναι σύντομος και να περικλείει όλη την πληροφορία σε 60 χαρακτήρες
  • Θα πρέπει να κάνει ξεκάθαρο στον αναγνώστη το περιεχόμενο της σελίδας με μια ματιά

Page Title Αρχικής Σελίδας:

Ο τίτλος της αρχικής σελίδας συνήθως περιλαμβάνει το Brand name, τοπικές πληροφορίες και τις βασικές υπηρεσίες ή το αντικείμενο ενασχόλησης της επιχείρησης.

Page Title Εσωτερικών Σελίδων:

Ο τίτλος κάθε επιμέρους σελίδας θα πρέπει να είναι περιγραφικός αλλά και ελκυστικός ώστε να παρακινήσει το χρήστη να κάνει «κλικ» και να περιηγηθεί στην ιστοσελίδα.

Περιγραφή:
Η περιγραφή meta είναι θα λέγαμε η «βιτρίνα» της ιστοσελίδας καθώς δείχνει τόσο στους χρήστες όσο και στις μηχανές αναζήτησης ποια είναι τα στοιχεία αυτά που θα βρουν αν ανατρέξουν σε αυτή.

Όπως και στον τίτλο έτσι κάθε υποσελίδα του site θα πρέπει να έχει τη δική της ξεχωριστή περιγραφή. Η Google επιλέγει να δείξει ολόκληρη την περιγραφή του site σας ή ένα μέρος αυτής. Η προτεινόμενη έκταση είναι 160 χαρακτήρες. Σε μια σύντομη πρόταση θα πρέπει να προσελκύσετε όλο και περισσότερους χρήστες να επισκεφθούν την ιστοσελίδα σας, ακριβώς όπως με μια διαφήμιση.

Αποφύγετε να χρησιμοποιήστε πολλά keywords και μην επαναλαμβάνετε τις ίδιες φράσεις που χρησιμοποιήσατε στον τίτλο.

  1. Δομή της διεύθυνσης (permanent link)

Permanent Link είναι ο όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει την μορφή του συνδέσμου για σελίδες ή και για άρθρα μιας ιστοσελίδας. Πρόκειται για το link το οποίο φαίνεται τόσο στην γραμμή διεύθυνσης του περιηγητή όσο και στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Πώς θα συντάξετε σωστά τα urls της ιστοσελίδας σας:

  • Χρησιμοποιήστε απλές και περιεκτικές φράσεις, κατανοητές από τους χρήστες και από τις μηχανές αναζήτησης
  • Μην κολλάτε τις λέξεις σε ένα ακαταλαβίστικο σιδηρόδρομο αλλά χρησιμοποιήστε μια μεσαία παύλα – για να ξεχωρίσετε την κάθε λέξη που απαρτίζει τον σύνδεσμο
  • Μην εισάγεται περιττές πληροφορίες και λέξεις που δεν χρειάζονται
  • Χρησιμοποιήστε περιγραφικές λέξεις και όχι πολλαπλά keywords

Παράδειγμα:

Λάθος URL: http://www.example.com/GR/123456/2021.html

Λάθος URL: http://www.example.com/digitalmarketingnews

Σωστό URL: http://www.example.com/digital-marketing-news

Σωστό URL: http://www.example.com/2021/01/digital-marketing-news

  1. Δομή πλοήγησης (Breadcrumb)

Βεβαιωθείτε ότι έχετε τις σωστές δομές πλοήγησης στις εσωτερικές σελίδες του site σας. Οι σύνδεσμοι αυτοί οδηγούν στην κύρια υπο-κατηγορία και κάνουν την πλοήγηση πιο εύκολη. Στο Wordpress υπάρχουν δωρεάν plugins τα οποία είναι ιδιαίτερα χρήσιμα.

  1. Εσωτερικοί σύνδεσμοι

Εσωτερικοί είναι οι σύνδεσμοι που οδηγούν σε άλλες υποσελίδες του ίδιου site και όχι σε κάποιο τρίτο. Οι εσωτερικοί σύνδεσμοι παίζουν και αυτοί μεγάλο ρόλο στο SEO παρόλο που πολλοί τους αγνοούν. Για τη σωστή χρήση τους:

  • Χρησιμοποιήστε μια λέξη κλειδί ή τον τίτλο ενός άρθρου για να παραπέμψετε τους χρήστες στο αντίστοιχο url
  • Βεβαιωθείτε ότι οι σύνδεσμοι είναι χρήσιμοι τόσο στους χρήστες όσο και στις μηχανές αναζήτησης.
  • Αποφύγετε τη φράση «πατήστε εδώ» και αντικαταστήστε την με μια φράση-κλειδί
  • Μην χρησιμοποιείται περισσότερους από 3 για κάθε σελίδα
  1. Κεφαλίδες h1,h2,h3

Τα κείμενα που δημοσιεύετε στη σελίδα σας θα πρέπει να έχουν προσεκτική μορφοποίηση. Η εμφάνιση και το περιεχόμενο βοηθούν το χρήστη να έχει καλύτερη εμπειρία αλλά και στους σκοπούς του SEO. Τι θα πρέπει να προσέξετε:

  • Η κεφαλίδα h1 θα πρέπει να είναι στον τίτλο του άρθρου
  • Χρησιμοποιήστε h2 κεφαλίδες στις βασικές επικεφαλίδες κάθε άρθρου
  • Δώστε έμφαση με μορφοποίηση bold ή Italics
  • Μην χρησιμοποιείται πάρα πολλά h2 σε όλες τις επικεφαλίδες
  • Συντάξτε το κείμενό σας σε σύντομες παραγράφους
  • Χρησιμοποιήστε μια ευανάγνωστη γραμματοσειρά

Θα πρέπει να λαμβάνετε υπόψη όχι μόνο τις μηχανές αναζήτησης αλλά και τους αναγνώστες και να διαμορφώνετε ανάλογα τα κείμενά σας. Θα πρέπει επίσης να ελέγχετε αν διαβάζονται εύκολα από κινητό τηλέφωνο ή tablet.

Οι παραπάνω απλές συμβουλές θα δώσουν ένα boost στην ιστοσελίδα σας και θα την βοηθήσουν ώστε να κατατάσσεται σε υψηλότερες θέσεις στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Για μια ολοκληρωμένη digital marketing στρατηγική με εξειδικευμένες υπηρεσίες SEO δεν έχετε παρά να απευθυνθείτε σε έναν από τους συνεργάτες της eSTEPS.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ