emea business monitor

Επισκέψεις: 0

TO EXPORT OR NOT TO EXPORT: Αυτή είναι η ερώτηση

Τι μας εμποδίζει και γιατί δεν βρίσκουμε όλα ή τα περισσότερα ελληνικά προϊόντα στα ράφια των ευρωπαϊκών καταστημάτων;

Οι περισσότερες εταιρείες επιθυμούν να εξάγουν τα προϊόντα τους για να αναπτυχθούν και να αυξήσουν τον τζίρο τους. Αυτή η προσέγγιση είναι λογική, πολύ θετική και επιδείχνει την δυναμική και την εξωστρέφεια του επιχειρηματία.

Αλλά πριν μπείτε στην διαδικασία αναρωτηθείτε αν έχετε καλύψει την τοπική αγορά σας, αν όχι για ποιους λόγους; Επειδή αυτοί οι λόγοι μπορεί να είναι και τα πρώτα φρένα για την ανάπτυξη σας που οι εξαγωγές δεν θα λύσουν αλλά μπορεί και να αυξήσουν.

Οι διατυπώσεις δεν είναι το πρώτο φρένο ιδίως όταν το εμπόριο γίνεται μεταξύ των διαφόρων μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ούτε η μεταφορά των εμπορευμάτων δεν είναι εμπόδιο αλλά μόνο μια τεχνική διαδικασία.

Τι μας εμποδίζει λοιπόν και γιατί δεν βρίσκουμε όλα ή τα περισσότερα ελληνικά προϊόντα στα ράφια των ευρωπαϊκών καταστημάτων;

Η ελληνική εσωστρέφεια

Από την δομή της ελληνικής οικονομίας οι περισσότερες επιχειρήσεις είναι οικογενειακές και μικρές ή μεσαίες.

Ιστορικά παράγουμε για να πουλήσουμε γύρω από το μαγαζί και την επιχείρησή μας, έπειτα λίγο περαιτέρω στις γειτονικές πόλεις. Η κάλυψη της εθνικής επικράτειας είναι μερικές φορές περίπλοκη δεδομένης της γεωγραφίας μας.

Συνηθισμένοι σε αυτό το είδος εμπορίου, τα προϊόντα μας παρά τις εξαιρετικές τους ιδιότητες σχεδιάζονται και παρασκευάζονται σύμφωνα με τις επιθυμίες των Ελλήνων καταναλωτών.

Και όχι μόνο.

Οι συσκευασίες, τα χρώματα, ακόμα και οι ονομασίες ακολουθούν κωδικούς που εκτιμούν οι Έλληνες καταναλωτές και οι οποίοι μερικές φορές απέχουν πολύ από τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Ως παράδειγμα θα ήθελα να αναφέρω τα ονόματα των εμπορικών σημάτων μας που χρησιμοποιούν συχνά το επώνυμο της οικογένειάς μας.

Μόνο για τους λόγους αυτούς, τα προϊόντα που εξάγονται βρίσκονται πολύ συχνά μόνο σε ελληνικά καταστήματα ή σε καταστήματα με ανατολικά προϊόντα στο εξωτερικό, με αποτέλεσμα να καταλαμβάνουν  μόνο ένα απείρως μικρό μέρος  της αγοράς.

Από που να αρχίσω

  1. Από την παραγωγή σας. Με την σημερινή παραγωγή σας χωρίς περεταίρω επενδύσεις, ποσά τεμάχια μπορείτε να παράγετε για την εξαγωγή; Άλλη είναι η στρατηγική σούπερ μάρκετ και άλλη η στρατηγική μαγαζιών gourmet. Αν σήμερα παράγετε μικρές ποσότητες (για ευρωπαϊκό επίπεδο) θα ήταν καλυτέρα να δοκιμάσετε πρώτα την απευθείας λιανική αγορά σαν τεστ.
  2. Από τα προϊόντα σας. Όλα τα προϊόντα δεν ανταποκρίνονται στην μεγάλη αγορά. Διαλέξτε και φτιάξτε ένα κατάλογο προϊόντων που να απαντά στις προσδοκίες 80 των καταναλωτών.
  3. Από το χτίσιμο ενός εμπορικού σήματος ευρωπαϊκού επιπέδου.

Οι χρυσοί κανόνες των εξαγωγών

Η ένταξη στο καθεστώς των εξαγωγών απαιτεί πολλή σκέψη και προετοιμασία και απαιτεί ορισμένες τεχνικές ικανές για να εξάγετε επιτυχώς.

Για να προετοιμάσετε καλά το έργο σας και να εξασφαλίσετε την επιτυχία του, χρειάζεστε:

  1. Να μελετήσετε τα χαρακτηριστικά της ξένης αγοράς: να λάβετε υπόψη τις πολιτιστικές διαφορές (γλώσσα, ρυθμός ζωής, τρόπος σκέψης, συνήθειες, έθιμα κ.λπ.).
  2. Να αναλύσετε τους εξαγωγικούς κινδύνους (ημιτελής αναζήτηση, συναλλαγματικός κίνδυνος, κίνδυνος αφερεγγυότητας κ.λπ.) και σκεφτείτε, για παράδειγμα, τη σύναψη ασφαλιστικής σύμβασης, η οποία καλύπτει τυχόν ζημίες.
  3. Προσδιορίστε το κόστος προσέγγισης των ξένων αγορών: δεδομένου ότι είναι συχνά μεγάλες και μπορεί να υπόκεινται σε συγκεκριμένο δάνειο από μια τράπεζα.
  4. Λάβετε τα δεδομένα που είναι απαραίτητα για την υλοποίηση του εξαγωγικού έργου. Αυτά μεταφράζονται σε απαντήσεις σε διαφορετικά ερωτήματα:
    • Πού να εξαγάγετε;
    • Πώς να εξαγάγετε;
    • Ποιος είναι ο στόχος, για ποιους καταναλωτές;
    • Με ποιον να δουλέψω;
    • Ποια είναι τα επαγγελματικά δίκτυα εξαγωγών;
    • Κλπ…
  5. Λαμβάνοντας υπόψη τα χαρακτηριστικά της εξαγωγικής δραστηριότητας:
  • μελέτη των νομικών και φορολογικών κανονισμών που αφορούν τις ξένες χώρες.
  • μεταβολές των συναλλαγματικών ισοτιμιών (εκτός Ευρώπης)
  • αξιολόγηση του κόστους της απόστασης, όσον αφορά τον εφοδιασμό και τις μεταφορές.

Επισκέψεις: 0

Get real time updates directly on you device, subscribe now.