Σκέψεις με φόντο την Καλντέρα και το ηλιοβασίλεμα

H συνέντευξη Τύπου ο Κυριάκος Μητσοτάκης με φόντο την Καλντέρα και το ηλιοβασίλεμα της Σαντορίνης ήταν μια εμπνευσμένη κίνηση

Το αυθεντικό ελληνικό τοπίο είναι ασφαλώς η καλύτερη διαφήμιση για τον ελληνικό τουρισμό. Υπό αυτό το πρίσμα, η συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στους ξένους δημοσιογράφους ο Κυριάκος Μητσοτάκης με φόντο την Καλντέρα και το ηλιοβασίλεμα της Σαντορίνης ήταν μια εμπνευσμένη κίνηση. Η οποία, άλλωστε, έτυχε της ανάλογης προβολής από τα διεθνή ΜΜΕ.

Αν αυτός ήταν ο σκοπός, τότε επετεύχθη στο ακέραιο. Όμως, ο σκοπός στην πραγματικότητα είναι προφανώς άλλος. Είναι να σωθεί οτιδήποτε σώζεται εν μέσω της πανδημίας, όπως είπε και ο ίδιος ο πρωθυπουργός το βράδυ του Σαββάτου. Τα πράγματα είναι εξαιρετικά δύσκολα κι αυτό δεν χρειάζεται να είναι ειδικός κάποιος για να το καταλάβει. Και γι’ αυτό υπάρχει ο φόβος πως οι πραγματικές συνέπειες του κορονοϊού στην οικονομία θα φανούν το φθινόπωρο, όταν θα έχει τελειώσει και θα πάει χαμένη η φετινή τουριστική περίοδος.

Η Ελλάδα πέτυχε να γίνει πρότυπο ως προς τη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης – κι αυτό ασφαλώς το πιστώνεται η κυβέρνηση. Για να πετύχει το ίδιο και στον τομέα του τουρισμού, μεγαλύτερη αξία έχουν όσα είπε πίσω από τις γραμμές ο πρωθυπουργός στην ίδια συνέντευξη. Ότι στόχος είναι η αλλαγή του μοντέλου του τουρισμού στην Ελλάδα. Να γίνει, δηλαδή, όλο το χρόνο και όχι μόνο το καλοκαίρι. Να ξεφύγει από τη λογική “λίγο κρασί, λίγο θάλασσα και τ’ αγόρι μου” ή “σουβλάκι, μουσακά και τζατζίκι”. Να είναι ποιοτικός, γιατί αξία έχουν τα χρήματα που ξοδεύουν οι τουρίστες σε προϊόντα και υπηρεσίες. Και να είναι πρωτοπόρες οι υπηρεσίες που προσφέρουν οι επιχειρήσεις του τουρισμού στην Ελλάδα, αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες.

Από εκεί και πέρα, σε ό,τι αφορά το φετινό καλοκαίρι, όσες αντίστοιχες συνεντεύξεις κι αν δώσει ο πρωθυπουργός, όσα βίντεο με παραλίες κι αν φτιαχτούν και όσα χρήματα κι αν δαπανηθούν σε διαφημιστικές δαπάνες, υπάρχει κάτι που δεν “παλεύεται”. Είναι από τη μία ο φόβος που μπορεί να κρατάει κάποιον σπίτι του κι από την άλλη η διάθεση που έχει να ταξιδέψει με τα μέτρα υγιεινής και προστασίας σε μια ξένη χώρα. Το φετινό καλοκαίρι είναι για τους τολμηρούς, λοιπόν.

Δεν είναι για τους… φυσιολογικούς. Αλλά, από την άλλη πλευρά, αν η Ελλάδα δεν είχε καταφέρει να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά την υγειονομική κρίση και ν’ αποκτήσει συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με τους άμεσους ανταγωνιστές της στη Μεσόγειο (Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία, Τουρκία), τότε σήμερα δεν θα μιλούσαμε καν για τουρισμό. Και δεν θα βλέπαμε τον πρωθυπουργό με φόντο το ηλιοβασίλεμα της Σαντορίνης που δεν θα ταξίδευε έτσι για πρώτη φορά στα πέρατα του κόσμου…

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ