Σταυρώστε μας!

O Bill Gates και το κυνήγι της είδησης

Μεγάλη Βδομάδα έχει μπει και μιας και είναι επίκαιρη η Σταύρωση, το “φιλοθεάμων κοινό” αποφάσισε να σταυρώσει με τη σειρά του, μερικά μέσα για μια είδηση που αφορούσε τον Bill Gates και κάποιες υποτιθέμενες δηλώσεις του για την καμπάνια του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού. 

Με περισσή θέρμη, εξαπολήθηκαν μύδροι εναντίον των μέσων που έπαιξαν την είδηση, μέσα στα οποία ήταν και το emea, γιατί δεν έγινε η διασταύρωση της. Κατηγορηθήκαμε, και μιλάω γενικά σαν μέσα, από “συνάδελφους” κι αναγνώστες ότι γράφουμε “ότι να’ ναι” και ότι στο κυνήγι της είδησης και των κλικς περνάμε αφιλτράριστη οποιαδήποτε είδηση θα μπορούσε να φέρει λίγη παραπάνω προβολή. 

Αν και αυτό ορισμένες φορές δεν είναι απόλυτα λάθος, στην προκειμένη περίπτωση τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά. Η αρχική πηγή διαβάστηκε πριν ανέβει η είδηση, και όμως ακόμα κι έτσι, θες λόγω κεκτημένης ταχύτητας, θες λόγω τρόπου γραφής του συγκεκριμένου άρθρου, δεν έγινε αντιληπτό από τη μεριά μου πότε σταματούσαν οι δηλώσεις του Bill Gates και πότε ξεκινούσε η άποψη του αρθρογράφου. 

Mea Culpa λοιπόν. Σταυρώστε μας. 

Αυτό όμως που δεν καταλαβαίνω τόσο σαν δημοσιογράφος όσο και σαν αναγνώστης, είναι για ποιο λόγο έγινε τόσο “ντόρος” με το συγκεκριμένο θέμα. Τι το τόσο διαφορετικό είχε η συγκεκριμένη είδηση που ερέθισε το νεύρο των αναγνωστών; Δυστυχώς, ευτυχώς για το emea στο οποίο δεν έχουν συμβεί τέτοια φαινόμενα, από τα γραφεία εκδοτών και αρχισυντακτών έχουν δοθεί “οκ” για πολύ χειρότερα και διαστρεβλωμένα άρθρα, τα οποία αντιμετώπισαν λιγότερη χλεύη. 

Τι ακριβώς ήταν αυτό που ενόχλησε; και μη μου πείτε ότι ήταν το γεγονός ότι τα μέσα βρεθήκαμε “χαμένοι στη μετάφραση”;

Ήταν το γεγονός ότι θα μπορούσε να το έχει πει ο Bill Gates; Ο άνθρωπος που “θέλει να μας τσιπάρει όλους” όπως φωνάζουν οι συνωμοσιολόγοι; Το γεγονός ότι κάποιος είπε καλά λόγια για τον ΕΟΤ οπότε θα πρέπει να μειώσουμε την προσπάθεια; Ήταν τελικά η ζήλια κάποιων που πυροδότησε όλο αυτό το κύμα κριτικής;

Ναι για την σύνδεση της καμπάνιας του ΕΟΤ με τον Bill Gates φταίμε γιατί θα έπρεπε να διαβάσουμε(ω) καλύτερα και με πιο προσοχή το πρωτότυπο, όμως όπως ανέφερα και ζωντανά σε χθεσινή εκπομπή, ίσως ήταν και καλύτερα που έγινε κάπως έτσι για να δώσουμε λίγο παραπάνω προσοχή σε μια εξαιρετική κίνηση από την μεριά του ΕΟΤ, η οποία πήρε, στο τέλος της ημέρας, λιγότερη προσοχή από όση της άξιζε. 

Μια εξαιρετική καμπάνια, σύγχρονη που ακολουθεί τις διαταγές του μοντέρνου ψηφιακού marketing, απόλυτα εναρμονισμένη στο πνεύμα των ημερών. Μια καμπάνια που πρωτοπόρησε και έδειξε τα πολύ γρήγορα αντανακλαστικά της χώρας μας, σε μια περίοδο που ο τουρισμός αναμένεται να δεχτεί ισχυρό “χτύπημα”. 

Σταυρώστε μας λοιπόν. Και ας ελπίσουμε όλοι μαζί ότι αυτή η σταύρωση θα φέρει και την ανάσταση της ελληνικής (και όχι μόνο) δημοσιογραφίας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ