emea business monitor

Ο τζίτζικας και ο μέρμυγκας των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων

Η Ελληνική τουριστική βιομηχανία είναι εδώ και πάρα πολύ καιρό ένας από τους βασικούς  πυλώνες της Ελληνικής Οικονομίας.

Ως γνωστό το οικοσύστημα αποτελείται από την εκάστοτε κυβέρνηση και τον επιχειρηματικό κύκλο που δραστηριοποιείται στον κλάδο αυτό. Σήμερα λοιπόν θα αναφερθώ στην διαφορά μεταξύ δύο τύπων επιχειρηματιών. Αυτών που αγωνιούν και αγωνίζονται να βελτιώσουν τις υπηρεσίες και την κερδοφορία τους και αυτών που επαναπαύονται στον “παραδοσιακό” τρόπο πωλήσεων.

Ο τζίτζικας

Τα βασικά χαρακτηριστικά του τζίτζικα:

  • Δεν απαντάει άμεσα στα email των πελατών του
  • Όταν τελειώνει η σαιζόν κατεβάζει ρολά στα social media του
  • Το website της επιχείρησης του είναι απαρχαιωμένο.
  • Διατηρεί έναν Facebook λογαριασμό (που τον ενημερώνει ο ανηψιός ή ξάδελφος του) και θεωρεί ότι δεν χρειάζεται κάποια παραπάνω προσπάθεια.
  • Τα μόνα κανάλια online πωλήσεων του είναι η Booking.com και η Expedia
  • Θεωρεί σημαντικό να απαντά στα θετικά μόνο σχόλια που λαμβάνει (και αυτό όχι πάντα).
  • Εάν συμβεί μια κρίση, πιστεύει ότι ο καιρός θα τα γιατρέψει όλα και όλα θα ξεχαστούν. Καλή καρδιά πάνω από όλα…

και όταν του αναφέρεις ότι πρέπει να εξελίξει το digital marketing σου απαντά: “Αυτό δεν είναι για μένα”

Ο μέρμυγκας

Τα βασικά χαρακτηριστικά του μέρμυγκα:

  • Απαντά άμεσα σε όλα τα email και μηνύματα που λαμβάνει από οποιοδήποτε μέσο έχει παρουσία
  • Διατηρεί παρουσία 365 ημερών το χρόνο στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.
  • Διαθέτει στρατηγική για το πως θα κινηθεί στο digital marketing
  • Επενδύει στο website του, ανανεώνοντας το ανά 2-3 χρόνια.
  • Διαθέτει budget για την εκτέλεση online διαφημιστικών ενεργειών όπως Facebook, Instagram και Google Ads.
  • Διαβάζει, αναλύει και απαντάει στα online αρνητικά σχόλια που δέχεται. Δεν θεωρεί ταμπού τα αρνητικά σχόλια και τα θεωρεί ως μια ευκαιρία βελτίωσης της επιχείρησης του. 
  • Προσπαθεί να αυξήσει το κανάλι των απευθείας κρατήσεων/πωλήσεων του απαγκιστρώνοντας την επιχείρηση του από ΟΤΑ’s και άλλα κοστοβόρα κανάλια πώλησης μειώνοντας το ρίσκο (θυμίζω τι συνέβει με τον Thomas Cook)
  • Διαθέτει πλούσιο και αρκετό περιεχόμενο για να το μοιραστεί στα κανάλια κοινωνικής δικτύωση που έχει παρουσία.
  • Προσπαθεί να προωθήσει την εμπειρία διαμονής και όχι ξερά το δωμάτιο

και είναι ανοικτός σε νέες ιδέες και προτάσεις για την digital παρουσία και πωλήσεις του.

Νομίζω πως δεν χρειάζεται να πούμε ποιος κερδίζει. Είναι γνωστή η έκβαση του μύθου.

 Ο Κύρος Ασφής είναι ο Managing Director και Digital Marketing Strategist της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία τους. Σε συνεργασία με την InnFaith Hospitality Management παρέχουν ολοκληρωμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις . 

 

Get real time updates directly on you device, subscribe now.