emea business monitor

Το πρώτο Food Hall αλλάζει τον Αθηναϊκό χάρτη

Το επίσημο σχέδιο για την δημιουργία του πρώτου ελληνικού «Food Mall» – επισήμως «Food Hall» – παρουσίασε επίσημα η εταιρεία «Legendary Food», τέσσερις μήνες μετά την υπογραφή της συμφωνίας με την Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία για τη μίσθωση και αξιοποίηση του Αρσακείου Μεγάρου για 35 χρόνια.

Η διαδικασία, που ξεκίνησε με την προκήρυξη του διαγωνισμού πριν από 2 χρόνια, ολοκληρώθηκε έπειτα από σειρά διαβουλεύσεων και διαπραγματεύσεων ανάμεσα στις δυο πλευρές για την συνολική αξιοποίηση του κτιρίου, στο οποίο περιλαμβάνονται και οι εμβληματικές Στοές Αρσακείου-Ορφέως καθώς και η Στοά του Βιβλίου, οι οποίες θα μεταμορφωθούν σε χώρους ανάδειξης της ελληνικής γαστρονομίας και της μεσογειακής διατροφής αλλά και σε διεθνή τουριστικό προορισμό.

Σύμφωνα, με τον Διευθ. Σύμβουλο της εταιρείας «Legendary Food» Άρη Κεφαλογιάννη το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί σε λιγότερο σε χρόνο-ρεκόρ, με αρχική εκτίμηση τους 20 μήνες καθώς η λειτουργία του «Food Mall» έχει προγραμματιστεί στα τέλη του 2021.

Το Πρόγραμμα Αξιοποίησης του Αρσακείου Μεγάρου περιλαμβάνει την αναδιαμόρφωση της Στοάς Βιβλίου, της Στοάς Ορφέως και του Αίθριου του Αρσακείου, συνολικής έκτασης 11.000 τ.μ., ενώ παραμένουν ως έχουν οι χώροι που μισθώνει από το 1984 το Συμβούλιο της Επικρατείας. Στον σύγχρονο γαστρονομικό…παράδεισο της Αθήνας, εκτός από εστιατόρια και εμπορικά καταστήματα που θα φιλοξενούν γνωστές ελληνικές εταιρείες αλλά και μικρούς Έλληνες παραγωγούς, θα πραγματοποιούνται παράλληλα δράσεις,  δραστηριότητες και προωθητικές ενέργειες, όπως εκπαιδευτικές-πολιτιστικές δράσεις (π.χ. εργαστήρια για τη γευσιγνωσία ελαιόλαδου και κρασιού), μαθήματα από καταξιωμένους σεφ σε τουρίστες και μικρά παιδιά αλλά και διαλέξεις, ημερίδες και ανοιχτές συζητήσεις για την ελληνική διατροφή.

Η ελληνική κουζίνα ως….τουριστικός προορισμός

Σύμφωνα, με τις επίσημες ανακοινώσεις, το επιχειρηματικό σχέδιο χωρίζεται σε δύο φάσεις. Η πρώτη, περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός πολυκαταστήματος που θα προσφέρει τα καλύτερα ελληνικά προϊόντα από όλη τη χώρα, δίνοντας με αυτόν τον τρόπο διέξοδο στην αγορά τους μικρούς παραγωγούς ποιοτικών προϊόντων. Επίσης, προβλέπει τη λειτουργία εστιατορίων και ταχυφαγείων που θα εκφράζουν τη διεθνή τάση «fine fast food», συγκεντρώνοντας στη Στοά όλους τους καλούς Έλληνες σεφ, την ίδρυση Σχολής ελληνικής μαγειρικής, και την κατασκευή ενός e-shop μέσω του οποίου τα ελληνικά προϊόντα θα είναι διαθέσιμα παγκοσμίως. 

«Η Ελληνική Μεσογειακή διατροφή αποτελεί το μεγαλύτερο αναξιοποίητο εθνικό μας κεφάλαιο, ενώ οι βασικές της αξίες ανταποκρίνονται ιδανικά στις σημαντικότερες διεθνείς τάσεις, σύμφωνα με τις οποίες ο καταναλωτής αναζητά την «ευζωία» και την περιβαλλοντική αειφορία. Την τελευταία δεκαετία η Ελλάδα έχει καταφέρει να κάνει άλματα προόδου στη γαστρονομία. Οι Έλληνες παραγωγοί, που αποτελούν ένα από τα εν δυνάμει πιο εξωστρεφή κομμάτια της εθνικής οικονομίας, έχουν τη δυνατότητα να βελτιώσουν την ποιότητα των  προϊόντων τους και να πρωταγωνιστήσουν σε διεθνές επίπεδο.

Ταυτόχρονα, ταλαντούχοι σεφ ήδη αξιοποιούν τον πλούτο της ελληνικής γης και στήνουν μενού που διαφημίζουν δυναμικά τις γεύσεις του τόπου μας. Στόχος μας είναι να συνδυάσουμε όλες τις ελπιδοφόρες δυνάμεις και με σεβασμό στην ιστορία του Αρσακείου Μεγάρου να δημιουργήσουμε έναν γαστρονομικό κόμβο ο οποίος θα προβάλλει την ελληνική μεσογειακή διατροφή και θα εκπαιδεύει τους πολίτες των Αθηνών, τους Έλληνες και τους ξένους  επισκέπτες στα πολλαπλά οφέλη της» τόνισε με δηλώσεις του ο κ. Άρης Κεφαλογιάννης.

Από την αρχική μελέτη για την βιωσιμότητα του έργου της εταιρείας «Legendary Food», εκτιμάτε ότι ο νέος χώρος θα προσελκύει πάνω από 10.000 επισκέπτες καθημερινά στις ημέρες αιχμής, με το πιο αισιόδοξο σενάριο να προσεγγίζει τις 12.000 επισκέπτες, με την δαπάνη ανά επισκέπτη να κυμαίνεται γύρω στα 14 ευρώ, ώστε να είναι προσιτό σε όλες τις ομάδες επισκεπτών και τουριστών. Ο στόχος της εταιρείας είναι ξεπεράσει το όριο των 3 εκατομμυρίων επισκεπτών ετησίως τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του.

Με στόχο τις διεθνείς αγορές!

Μετά την ριζική ανακαίνιση του Αρσακείου Μεγάρου, η οποία βάσει αδειοδοτήσεων αναμένεται να υλοποιηθεί εντός 20 μηνών, θα ξεκινήσει η δεύτερη φάση του επιχειρηματικού σχεδίου με στόχο την επέκταση του πολυχώρου μέσω franchise σε μεγάλες πόλεις, όπως είναι η Νέα Υόρκη, το Λονδίνο και το Τόκιο. Μέσα από την ολοκλήρωση και της δεύτερης φάσης, τα ελληνικά προϊόντα θα έχουν μία μοναδική επιχειρηματική ευκαιρία για την παγκόσμια προώθηση προϊόντων ποιότητας και Π.Ο.Π από τους εγχώριους παραγωγούς απευθείας στους ξένους καταναλωτές και κυρίως μια μόνιμη πρόσβαση σε μεγάλες διεθνείς αγορές.

Πίσω από την πρωτοποριακή ιδέα για τα ελληνικά δεδομένα και την ίδρυση της εταιρείας «Legendary Food» βρίσκονται τέσσερα έμπειρα στελέχη της ελληνικής αγοράς με εντυπωσιακή καριέρα στο εξωτερικό σε διαφορετικούς τομείς: ο επιχειρηματίας Άρης Κεφαλογιάννης, οι τραπεζίτες Βαγγέλης Κοτζιάς και Παναγιώτης Τριανταφύλλουλος και ο Brand Strategists (και πρώην στέλεχος διαφημιστικών εταιρειών στην Ελλάδα και στις ΗΠΑ, πρώην συνεργάτης του Στήβ Τζόμπς σε επιτυχημένες καμπάνιες της Apple), Πήτερ Οικονομίδης. Η αρχική επένδυση θα είναι ύψους 12 εκατομμυρίων ευρώ αλλά ενδέχεται το τελικό κόστος να ξεπεράσει τελικά τα 20 εκατομμύρια στην τελική μορφή του έργου, ενώ στην δεύτερη φάση, που προβλέπει την επέκταση και στο εξωτερικό, με πρώτη προτεραιότητα τις ΗΠΑ, θα απαιτηθεί και νέα επένδυση.

Σύμφωνα με πληροφορίες, σε αυτό το εγχείρημα συμμετέχουν και άλλοι επιχειρηματίες και εφοπλιστές (χωρίς να υπάρχουν προς το παρόν περισσότερα στοιχεία για την ταυτότητά τους), οι οποίοι θα ενεργοποιηθούν κυρίως στην δεύτερη φάση, για την επέκταση του project στο εξωτερικό για την προβολή της ελληνικής γαστρονομίας και των ελληνικών προϊόντων υψηλής ποιότητας.

Το όνομα του πρώτου «Food Mall» θα αποκαλυφθεί μέσα στους επόμενους μήνες καθώς είναι σε εξέλιξη οι διαδικασίες για την κατοχύρωση εμπορικών σημάτων και επωνυμιών σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενώ το τελικό επιχειρηματικό πλάνο, καθώς και τα σχέδια της ανάπτυξης του σχεδίου, θα παρουσιαστούν το αργότερο μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του 2020.