Σχόλια – Παρασκήνια – Φήμες | Τετάρτη 31.03.2021

  • Η αντίστροφη μέτρηση για την διεξαγωγή της έκτακτης Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της Ελλάκτωρ την Παρασκευή έχει ήδη αρχίσει, με τις δυο πλευρές (Reggeborgh Invest της οικογένειας Wessels και Greenhill Investment των εφοπλιστών Δ. Μπάκου και Γ. Καϋμενάκη) να προετοιμάζονται πυρετωδώς για όλα τα πιθανά ενδεχόμενα…και τις εκπλήξεις της ύστατης στιγμής.
  • Με βάση τις μετοχικές συμμαχίες και ισορροπίες που διαμορφώθηκαν ανάμεσα στις δύο πλευρές στην Γενική Συνέλευση του περασμένου Ιανουαρίου, όταν άλλαξε και η διοίκηση της εισηγμένης, η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 120 εκατ. ευρώ είναι εξαιρετικά δύσκολο να επιτευχθεί (παρότι κρίνεται από όλους ως αναγκαία) καθώς απαιτείται έγκριση τουλάχιστον των 2/3 των μετόχων.
  • Υπό τις υπάρχουσες συνθήκες στα όρια της…επιστημονικής φαντασίας είναι και η έγκριση της πρότασης αλλαγής διοίκησης με τον τέως Διευθ. Σύμβουλο της Άκτωρ Αλέξανδρο Εξάρχου να τίθεται επικεφαλής νέου 11μελούς ή 7μελούς διοικητικού συμβουλίου «κοινής αποδοχής» ή έστω με την απαραίτητη πλειοψηφία, σύμφωνα με το καταστατικό της Ελλάκτωρ. Ένας τουλάχιστον μέτοχος με «βαρύ» επώνυμο επαναλαμβάνει στους συνομιλητές του ότι αυτό είναι και θα παραμείνει μια…ουτοπία!
  • Όπως εκτιμούν οι περισσότεροι σοβαροί αναλυτές και ειδικοί της ελληνικής αγοράς, με τα σημερινά δεδομένα το πιο πιθανό «σενάριο» είναι η αναβολή της Γενικής Συνέλευσης, με την υποβολή σχετικού αιτήματος από την μια εκ των δυο πλευρών. Το δεύτερο «σενάριο» είναι η… τεχνητή έλλειψη της απαιτούμενης από το νόμο απαρτίας για την λήψη αποφάσεων, προκειμένου να διεξαχθεί επαναληπτική Γενική Συνέλευση στις 9 Απριλίου, ώστε να υπάρχει περισσότερος χρόνος για συζητήσεις και διεργασίες. Με το ελάχιστο όριο για την συγκέντρωση απαρτίας να είναι το 67%…
  • Μικρομέτοχοι όμως που παρακολουθούν από…απόσταση ασφαλείας τις εξελίξεις εκτιμούν ότι η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην Ελλάκτωρ είναι «ψυχροπολεμική», το περίφημο «χάσμα» ανάμεσα στις δυο πλευρές είναι αβυσσαλέο και μέχρι σήμερα δεν υπάρχει σημείο συνεννόησης των δύο ισχυρών, βασικών, μετόχων της εταιρείας. Κι αυτό το σκηνικό δύσκολα μπορεί να αναστραφεί μέσα στις επόμενες ημέρες, εκτός κι αν συμβεί μια μεγάλη ή σημαντική αλλά συμβολική κίνηση, που θα αλλάξει την δυναμική και τα δεδομένα…
  • Σήμερα αναμένεται εκτός συγκλονιστικού απροόπτου και η τελική απάντηση του γερμανικού πολυεθνικού ομίλου BSH στην πρόταση εξαγοράς του εργοστασίου της Πίτσος στην περιοχή του Ρέντη Αττικής που κατέθεσε τον περασμένο Ιανουάριο η ελληνική βιομηχανία «Πυραμίς Μεταλλουργία Α.Ε.» (γνωστή και ως Pyramis) του επιχειρηματία Νίκου Μπακατσέλου. Οι πιθανότητες ακούγεται πως είναι 50%- 50% αφού η απόφαση δεν θα ληφθεί από τους Γερμανούς με καθαρά επιχειρηματικά ή τεχνοκρατικά κριτήρια.
  • Ουσιαστικά όμως σήμερα θα σταματήσει η λειτουργία του εργοστασίου-σύμβολου της ελληνικής οικονομίας μετά από 156 χρόνια καθώς η θυγατρική της Bosch έχει ήδη προχωρήσει στην μεταφορά της παραγωγής στη Τουρκία, λόγω ενός δελεαστικού «πακέτου» επιδοτήσεων, επενδυτικών διευκολύνσεων και φοροαπαλλαγών και όχι απλώς φθηνού εργατικού κόστους, με μισθούς…πείνας που αφθονεί στην γειτονική χώρα ελέω Ερντογάν.
  • Σύμφωνα με πληροφορίες των τελευταίων ημερών, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Πυραμίς Μεταλλουργία (και της Pyramis Deutschland GmbH στην Γερμανία) φέρεται αποφασισμένος να προχωρήσει αυτόνομα στην παραγωγή ηλεκτρικών συσκευών ανταγωνιστικών στην περίπτωση αρνητικής απάντησης αφού και τα κεφάλαια διαθέτει και τα στελέχη (μαζί με τους εξειδικευμένους εργαζόμενους) από το εργοστάσιο της ΠΙΤΣΟΣ που απολύθηκαν από την BSH. Μάλιστα, έχει στο μυαλό του και συγκεκριμένο παράδειγμα ελληνικής εταιρείας που κατάφερε να πετύχει ακριβώς το ίδιο σε άλλο τομέα με μεγάλη επιτυχία μέσα σε μια τριετία.
  • Αρνητική φέρεται να είναι η εισήγηση του διοικητικού συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ στο αίτημα της Ελλάκτωρ να εγκριθεί νέα παράταση υποβολής προσφορών στον διαγωνισμό παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, που λήγει επίσημα αύριο, με τον ισχυρισμό πως η αποχώρηση της ισπανικής Roadis (για την ακρίβεια, της Roadis Transportation Holding S.L.U, θυγατρική του καναδικού επενδυτικού fund PSP Investments) από την κοινοπραξία με την Άκτωρ Παραχωρήσεις έγινε αιφνιδιαστικά και δεν υπήρχε ο επαρκής χρόνος για την επίτευξη συμφωνίες με νέο διεθνή εταίρο.
  • Δεν αποκλείεται όμως η εκ νέου προσφυγή στο Συμβούλιο Επικρατείας, όπως είχε συμβεί (με τα ασφαλιστικά μέτρα) τον περασμένο Νοέμβριο, ώστε να αξιοποιήσει η Reggeborgh Invest τις διεθνείς διασυνδέσεις της για την εξασφάλιση του ιδανικού συνεταίρου στο νέο σχήμα.
  • Ένα ερώτημα όμως παραμένει ακόμα αναπάντητο… Η πραγματική αιτία της απόφασης ξαφνικής αποχώρησης από την κοινοπραξία και αποδέσμευσης από τον διαγωνισμό για την Εγνατία Οδό της Roadis, που εγκρίθηκε από τον Διευθ. Σύμβουλο της εταιρείας Χοσέ Αντόνιο Λαμπάρα, παρότι ο ίδιος είχε εκφραστεί αρκετές φορές με εξαιρετικά κολακευτικά λόγια για το μοναδικό αυτό οδικό και κατασκευαστικό έργο.
  • Αληθεύει ότι την ερχόμενη Τρίτη το πρωί εκδικάζονται στο Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών συνολικά 7 αιτήσεις προσωρινής διαταγής και ασφαλιστικών μέτρων συντηρητικής κατάσχεσης κατά της Άκτωρ από εργολάβους που διεκδικούν συνολικό ποσού ύψους 4,8 εκατ. ευρώ για εργασίες και έργα που έχουν ήδη ολοκληρωθεί;
  • Την έκδοση ομολογιακού δανείου ύψους 40 εκατ. ευρώ σχεδιάζει η Intercontinental ΑΕΕΑΠ (της ελληνοαμερικανικής οικογένειας Χαλικιά), με σκοπό την χρηματοδότηση αγορών νέων ακινήτων και την πλήρη υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου που έμεινε εκτός χρονοδιαγράμματος εξαιτίας των επιπτώσεων της πανδημίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία για τη χρήση του 2020,το χαρτοφυλάκιο της Intercontinental έχει συνολική αξίας 92,3 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει πάνω από 32 ακίνητα.
  • Η διοίκηση της εισηγμένης εκτιμά ότι οι σχετικές συζητήσεις με τις τράπεζες και τους χρηματοπιστωτικούς συμβούλους θα ολοκληρωθούν τον επόμενο μήνα και το αργότερο στα τέλη Μαϊου ή τις αρχές Ιουνίου, θα γίνει το άνοιγμα του βιβλίου προσφορών για τους ενδιαφερόμενους επενδυτές. Και από διαθέσιμα ακίνητα; Εν αφθονία σε όλη την Ελλάδα…

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ