Σχόλια – Παρασκήνια – Φήμες | Τετάρτη 28.10.2020
- Μια αποκάλυψη διεθνούς οικονομικού πρακτορείου πριν από τέσσερις ημέρες πέρασε πολύ...διακριτικά (στα "ψιλά" των εφημερίδων, όπως έλεγαν τις καλές εποχές του Τύπου) αλλά έχει τεράστια οικονομική σημασία και οι περισσότεροι Έλληνες αναλυτές ελπίζουν να έχουν αντιληφθεί την αξία της πληροφορίας τόσο στην κυβέρνηση όσο και στις μεγάλες επιχειρήσεις της χώρας. Τι έλεγε αυτή η αποκάλυψη;
- Με απλά λόγια ότι παρά την πανδημία και την κωλυσιεργία της Κομισιόν στην διάθεση κεφαλαίων από το Ταμείο Ανάκαμψης, "καταγράφεται τόσο μεγάλη ρευστότητα στην Ευρώπη που δεν υπάρχουν αρκετά ομόλογα διαθέσιμα για να την απορροφήσουν".
- Μάλιστα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών και των οίκων αξιολόγησης, η ρευστότητα (των διεθνών επενδυτών) μόνο στην ζώνη του ευρώ υπολογίζεται σε 3,2 τρισ. ευρώ (!) και αποτελεί επισήμως ποσό ρεκόρ όλων των εποχών.
- Ένα τεράστιο "Όχι" έχει λάβει ήδη σε...δυο δόσεις ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής Τζον Πόλσον από τη διοίκηση της Τράπεζας Πειραιώς, μετά την "πονηρή" πρόταση για αύξηση μετοχικού κεφαλαίου (υπό όρους) ύψους 800 εκατ. ευρώ. Χθες ακολούθησε και δεύτερη επίσημη ενημέρωση του κοινού πως "δεν υπάρχει καμιά εποπτική ανάγκη αύξησης του μετοχικού της κεφαλαίου" της Τράπεζας Πειραιώς, στην οποία τονίζεται ότι "η τράπεζα έχει συνολικό δείκτη κεφαλαίων 16,1% έναντι εποπτικής απαίτησης 11,25%".
- Αληθεύει ότι το Μέγαρο Μαξίμου έχει λάβει επίσημες - και σε ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα έντονες - διαμαρτυρίες από συγκεκριμένες πρεσβείες στην Αθήνα για λογαριασμό ξένων εταιρειών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) για τους σχεδιασμούς του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστή Χατζηδάκη για επιβολή έκτακτης εισφοράς (δηλ. εξτρά φορολόγησης) και (υποχρεωτική) μείωση των τιμών αποζημίωσης;
- Το ίδιο είχε συμβεί μετά από λανθασμένους χειρισμούς την περίοδο 2014-2015, με αποτέλεσμα ξένες - για την ακρίβεια ευρωπαϊκές - εταιρείες να αποχωρήσουν από την ελληνική αγορά, εκποιώντας έτοιμα (ή σχεδόν έτοιμα) έργα ή εγκαταλείποντας σχέδια για νέα έργα ΑΠΕ, με αποτέλεσμα η Ελλάδα να χάσει επενδύσεις ύψους 1 δισ. ευρώ στην πιο κρίσιμη περίοδο των μνημονίων.
- Αλγεινές εντυπώσεις έχει προκαλέσει η προσπάθεια επικοινωνιακής διαχείρισης του ναυτικού ατυχήματος με το ναρκοθηρευτικό του Πολεμικού Ναυτικού «Καλλιστώ» και το γιγαντιαίο φορτηγό πλοίο «Maersk Launceston», προκειμένου να μην δημιουργηθεί αρνητική εικόνα για τον ναυτιλιακό κολοσσό Maersk!
- Ακόμα και οι...ψαράδες μπορούσαν χθες το απόγευμα να δηλώσουν ποιός είχε την ευθύνη του ατυχήματος αλλά κανένας δεν τόλμησε ούτε καν να ψελλίσει την αλήθεια.
- Όπως έλεγαν πρώην στελέχη του Λιμενικού, ο πλοίαρχος του «Maersk Launceston» (είτε από άγνοια, είτε λόγω λανθασμένων εκτιμήσεων) προκάλεσε το ατύχημα αφού στο συγκεκριμένο σημείο τα εμπορικά πλοία όχι μόνο πρέπει να κινούνται με προσοχή και με μικρότερη ταχύτητα αλλά και να δίνουν προτεραιότητα στα πολεμικά πλοία. Τίποτα από αυτά δεν έγινε...