“Πόλεμος” Λουξ εναντίον Coca Cola με φόντο την Ακρόπολη

Οι δύο εταιρείες δεν αποκλείεται να κληθούν να λύσουν τις διαφορές τους στις δικαστικές αίθουσες, καθώς η Λουξ επεξεργάζεται τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να κινηθεί νομικά εναντίον της Coca Cola, λόγω της χρήσης του Παρθενώνα στις συλλεκτικές συσκευασίες της Coca Cola ου κυκλοφόρησαν φέτος το καλοκαίρι. 

Εναντίον της Coca Cola στην δευτεροβάθμια επιτροπή του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας, έχουν προσφύγει οι ΕΨΑ, Βίκος και Λουξ, ενώ όπως τόνισε ο Γιάννης Μαρλαφέκας πρόθεση της εταιρείας αλλά και του ίδιου είναι να προσφύγει στην δικαιοσύνη ακόμα και οι άλλες εταιρείες αποφασίσουν να μην προχωρήσουν την υπόθεση. “Θα προχωρήσουμε την υπόθεση ‘Μέχρι Τέλους” τόνισε ο Γιάννης Μαρλαφέκας.

Σύμφωνα με τον κ. Μαρλαφέκα, σκοπός της προσφυγής δεν είναι η αποζημίωση αλλά μια απόφαση του δικαστηρίου σύμφωνα με την οποία θα δημιουργηθεί δεδικασμένο το οποίο θα αποτρέπει από οποιαδήποτε εταιρεία στο μέλλον να χρησιμοποιεί εθνικά σύμβολα για την προβολή των προϊόντων της. 

Όπως υποστηρίζει ο κ. Μαρλαφέκας, το κράτος και το υπουργείο Πολιτισμού θα μπορούσαν να δημιουργήσουν έσοδα από παρόμοιες περιπτώσεις δίνοντας την άδεια τους για την χρήση τέτοιων συμβόλων. 

“Το Υπουργείο Πολιτισμού δεν κινήθηκε όπως θα έπρεπε, έστω και όταν του έγινε καθυστερημένα γνωστή η πρακτική της Coca-Cola. Θα μπορούσε να αποκομίσει κάποια κέρδη όπως γίνεται σε αντίστοιχες περιπτώσεις στο εξωτερικό. Εμείς με αυτό που κάνουμε θέλουμε να αποτρέψουμε να δημιουργηθεί κάποιο θέσφατο. Να μην μπορεί να έρχεται οποιοσδήποτε από κάθε γωνιά του πλανήτη και να βάζει με ‘το έτσι θέλω’ ένα εθνικό μνημείο μας στις συσκευασίες του χωρίς να τηρήσει κάποιους κανόνες” εξήγησε ο κ. Μαρλαφέκας.

Η απάντηση της Coca Cola

Η πρωτοβάθμια επιτροπή απεφάνθη πως από την στιγμή που η ενσωμάτωση των εικόνων στις συσκευασίες είναι μέσω γραφικής απεικόνισης και όχι φωτογραφίας, δεν μπορεί να στοιχειοθετηθεί κατηγορία, ενώ κύκλοι της Coca Cola που κλήθηκαν να σχολιάσουν την υπόθεση, τόνισαν πως ότι η εταιρεία σέβεται το νόμο και τους θεσμούς και λειτουργεί μέσα στο πλαίσιο των κανόνων και της επιχειρηματικής δεοντολογίας και ότι δεν θα προέβαινε ποτέ σε παράνομες ή μη εγκεκριμένες δράσεις που θα έθεταν σε ρίσκο τη φήμη και την αξιοπιστία της.

Στην προκειμένη περίπτωση η Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλεως Αθηνών, ως το κατεξοχήν αρμόδιο τμήμα του Υπουργείου Πολιτισμού για τα μνημεία, επιβεβαίωσε γραπτώς ότι ο νόμος δεν απαιτεί την προηγούμενη άδεια και χρήση τελών για σχεδιαστικές απεικονίσεις μνημείων.

Η μεταγενέστερη υπουργική απόφαση που εκδόθηκε στις 4 Ιουλίου 2019 και η οποία ενδέχεται να θεωρηθεί ότι υποβάλει και τα ελεύθερα σχέδια σε προηγούμενη αδειοδότηση, δεν μπορεί να έχει αναδρομική ισχύ για ενέργειες που ξεκίνησαν πριν την έκδοση της και σε κάθε περίπτωση είναι αντίθετη με τον νόμο και το Σύνταγμα καθώς υποβάλλει σε μορφή προληπτικής λογοκρισίας την τέχνη – ελεύθερα σχέδια, αναφέρουν κύκλοι της Coca-Cola.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ