Αποκάλυψη: Αυτό είναι το «σημείωμα του θανάτου» – Οι 9 λέξεις που οδήγησαν στην τραγωδία

«ΛΑΡ – 62 – Περνάς κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως και είσοδο Νέων Πόρων» ήταν η μοιραία εντολή που έδωσε ο σταθμάρχης Λάρισας στον μηχανοδηγό του τρένου 62 και είχε ως αποτέλεσμα το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Εννέα λέξεις ήταν αρκετές για να οδηγηθούν τουλάχιστον 40 άνθρωποι στον θάνατο και να ζήσει η Ελλάδα την μεγαλύτερη τραγωδία σιδηροδρομικού δυστυχήματος στην ιστορίας.

Τόσες ήταν η εντολή που έδωσε ο σταθμάρχης Λάρισας στον μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας Intercity 62 και οδήγησαν στο μοιραίο δυστύχημα με τη σύγκρουση τρένων που σημειώθηκε λίγο μετά τις 11 το βράδυ της Τρίτης.

Το σημείωμα έφερε στη δημοσιότητα η ιστοσελίδα protothema.gr και αποκαλύπτει το σήμα που αποδείχθηκε μοιραίο για την πορεία του τρένου και οδήγησε στον θάνατο τουλάχιστον 40 ανθρώπους.

«ΛΑΡ – 62 – Περνάς κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως και είσοδο Νέων Πόρων» ήταν η εντολή που έδωσε ο σταθμάρχης Λάρισας στον μηχανοδηγό του τρένου 62 καθώς οι Νέοι Πόροι είναι ο επόμενος σταθμός μέτα από αυτόν της Λάρισας.

Σύμφωνα λοιπόν με όσα έχουν γίνει γνωστά, το δυστύχημα παρουσιάζεται ως αποτέλεσμα λάθος χειρισμού του Σταθμάρχη Λάρισας ο οποίος στο τμήμα «Λάρισα – Ευαγγελισμός» κατεύθυνε το επιβατικό τρένο στη γραμμή καθόδου κυκλοφορίας.

Το αποτέλεσμα της λανθασμένης αυτής κίνησης ήταν το επιβατικό τρένο να βρεθεί στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι σε όλο το μήκος της η σιδηροδρομική γραμμή που ενώνει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη είναι διπλή.

Οι ίδιες «πηγές» υποστηρίζουν ότι μοιραία στάθηκε η εντολή του Σταθμάρχη Λάρισας προς την επιβατική αμαξοστοιχία 62 σύμφωνα με την οποία καλούσε τον οδηγό να «περάσει κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως και είσοδο Νέων Πόρων», ο οποίος είναι ο επόμενος σταθμός μετά από αυτόν της Λάρισας.

Ο ίδιος ο σταθμάρχης, ο οποίος έχει συλληφθεί, λίγο μετά την προσαγωγή του στην αστυνομική διεύθυνση Λάρισας υποστήριξε στους αστυνομικούς ότι έδωσε εντολή για αλλαγή τροχιάς αλλά αυτή δεν υλοποιήθηκε από το σύστημα.

Σύμφωνα με όσα αναφέρουν οι αρμόδιοι, σε περίπτωση κατά την οποία ο σταθμάρχης είχε αντιληφθεί ότι το επιβατικό τρένο κινείτο στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό θα είχε δώσει εντολή και στα δύο να ακινητοποιηθούν.

Μάλιστα, σημειώνουν ότι η σύγκρουση έγινε περίπου 25 χλμ. από τον σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας και το σημείο της αλλαγής τροχιάς, με την «πορεία θανάτου» να συμβαίνει για αρκετά λεπτά πριν το μοιραίο αποτέλεσμα. Από τον ΟΣΕ έχει ζητηθεί και αναμένεται η απομαγνητοφώνηση πιθανής συνομιλίας μεταξύ σταθμάρχη και μηχανοδηγών.

Το προφίλ του σταθμάρχη

Αμέσως μετά το δυστύχημα κυκλοφόρησε η πληροφορία ότι ο σταθμάρχης ήταν άπειρος. Από την πλευρά του ο ΟΣΕ, μέσω πηγών, γνωστοποίησε ότι πρόκειται για εργαζόμενο ηλικίας 56 ετών, ο οποίος απασχολείται για πολλά χρόνια στον οργανισμό. Επιπροσθέτως, σημειώνεται ότι ανέλαβε κάθηκοντα μετά από εκπαίδευση ενός έτους και πιστοποίηση μαζί με άλλους περίπου 100 συναδέλφους του που πέρασαν την ίδια διαδικασία.

Η εκπαίδευση, η εξέταση και η πιστοποίησή των σταθμαρχών είναι ευθύνη αποκλειστικά του ΟΣΕ, ο οποίος και είναι ο διαχειριστής της Σιδηροδρομικής Υποδομής με πεδίο ευθύνης το δίκτυο και τη διαχείριση της κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών.

Αναφορικά για την Hellenic Train, έγινε γνωστό ότι η Σιδηροδρομική Επιχείριση εκτελεί σχεδόν το σύνολο των σιδηροδρομικών δρομολογίων στη χώρα, έχει την ευθύνη εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, και έχει ως προσωπικό τους μηχανοδηγούς.

Η εκπαίδευση των μηχανοδηγών, σε κάθε περίπτωση, πραγματοποιείται από τον ΟΣΕ και η εξέταση και πιστοποίησή τους γίνεται από τη ΡΑΣ, την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων η οποία έχει ως αρμοδιότητα τη ρύθμιση και τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σιδηροδρομικής αγοράς.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ