Film4Energy Challenge: Πρωτιά του 5ου Γυμνασίου Καλαμάτας (vid)

Η ομάδα «Act Green» κέρδισε, μεταξύ 90 συμμετεχουσών, το βραβείο του πανευρωπαϊκού διαγωνισμού βίντεο για την εξοικονόμηση ενέργειας.

Η ομάδα «Act Green», από το 5ο Γυμνάσιο Καλαμάτας, πρώτευσε στον πανευρωπαϊκό σχολικό διαγωνισμό βίντεο για την εξοικονόμηση ενέργειας, «Film4Energy Challenge». Ειδικοί έπαινοι δόθηκαν σε σχολεία της Ρουμανίας, της Ισπανίας και της Λιθουανίας.

Η κριτική επιτροπή απένειμε επίσης ειδικό βραβείο στο βίντεο που γύρισε το σχολείο «Aldo Moro» από την κωμόπολη «Cerro al Lambro» της Ιταλίας, σε ένδειξη αναγνώρισης της εξαιρετικής ποιότητας παραγωγής του. 

Ο διαγωνισμός «Film4Energy Challenge» απευθυνόταν σε μαθητές ηλικίας 12-15 ετών, οι οποίοι κλήθηκαν να γυρίσουν βίντεο που να αναδεικνύουν τη σημασία της ενεργειακής απόδοσης και τους τρόπους με τους οποίους το σχολείο τους συμβάλλει στην προσπάθεια για εξοικονόμηση ενέργειας. Συμμετείχαν συνολικά 90 ομάδες από σχολεία 16 χωρών της ΕΕ.

Η κριτική επιτροπή συνεχάρη όλες τις ομάδες για τα έργα τους. Σύμφωνα με τους κριτές, τα σχολεία γύρισαν πολύ διαφορετικά μεταξύ τους βίντεο που στέλνουν δημιουργικά και εμπνευσμένα μηνύματα.

Σύμφωνα με την κριτική επιτροπή, το βίντεο του 5ου Γυμνασίου Καλαμάτας που κέρδισε το βραβείο κάλυψε τέλεια το θέμα του διαγωνισμού, δηλαδή την ενεργειακή απόδοση, ενώ παράλληλα διακρίνεται για τη δημιουργικότητά του. Επιπλέον, το βίντεο αυτό είναι δυναμικό και χαρούμενο, καταφέρνοντας έτσι να μεταδώσει τα σημαντικά μηνύματα του διαγωνισμού.

Ως βραβείο, το 5ο Γυμνάσιο Καλαμάτας θα διοργανώσει, με χρηματοδότηση της Επιτροπής, μια «ημέρα ενέργειας» στους χώρους του σχολείου με την οποία θα προωθήσει την άμεση αλληλεπίδραση με τους ενδιαφερόμενους μαθητές.

Την 1η Οκτωβρίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκήρυξε τον διαγωνισμό βίντεο «Film4Energy Challenge», καλώντας τα σχολεία σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση να δημιουργήσουν μια ταινία μικρού μήκους σχετικά με τη σημασία της εξοικονόμησης ενέργειας.

Ο διαγωνισμός είχε στόχο να τους ενθαρρύνει όχι μόνο να είναι δημιουργικοί, αλλά και να εξετάσουν τη σημασία της εξοικονόμησης ενέργειας για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.

Οι μαθητές έπρεπε, με τη βοήθεια των καθηγητών τους, να γυρίσουν ένα βίντεο διάρκειας το πολύ ενός λεπτού, με το οποίο να δείχνουν τρόπους εξοικονόμησης ενέργειας στην καθημερινή τους ζωή, να αναδεικνύουν τα οφέλη της ενεργειακής απόδοσης και θα ενθαρρύνουν τη χρήση ενεργειακά αποδοτικών εναλλακτικών λύσεων.