Σε ένα τεράστιο “εργοτάξιο” μετατρέπεται η Ελλάδα μέσω επενδύσεων και νέων έργων

Δεκάδες μεγάλα έργα και επενδυτικές συμφωνίες που είχαν “παγώσει” επί μήνες εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού, ξεκίνησαν εκ νέου από τις αρχές του καλοκαιριού μετά από ενέργειες της κυβέρνησης, με στόχο να τονωθεί άμεσα η ελληνική οικονομία και να προσελκύσει ακόμα περισσότερες ξένες επενδύσεις.

Ουδείς μπορούσε να φανταστεί τον Δεκέμβριο του 2019, όταν όλες οι “αποχρώσεις επενδυτικές ενδείξεις” υποδήλωναν -εμμέσως, αλλά με σχετική σαφήνεια- ότι η Ελλάδα θα καθίστατο τον επόμενο χρόνο ένας από τους ελκυστικότερους επιχειρηματικούς προορισμούς στον κόσμο, ότι σε δυόμιση μόλις μήνες από τότε η χώρα θα προσέκρουε σε έναν τοίχο: στην πανδημίας του νέου κορωνοϊού.

Αξίζει, ίσως, να θυμηθούμε το περιρρέον κλίμα εκείνης της περιόδου, όταν ξένοι και Έλληνες επενδυτές εκτιμούσαν ότι η χώρα μπορεί να δοκιμάστηκε σκληρά από τη μνημονιακή και τη μεταμνημονιακή εποχή, αλλά είχε πλέον επέλθει το πλήρωμα το χρόνου για να διεκδικήσει τα δικαιώματά της απέναντι στο παγκόσμιο τουριστικό μερίδιο. Μάλιστα ο ίδιος ο (τότε νέος) Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, σε ομιλία του στις αρχές του νέου χρόνου, είχε τονίσει ότι “η Ελλάδα έχει όλα τα φόντα να γίνει ο παράδεισος των επενδύσεων, και θα γίνει”.

Ωστόσο τέλη Φεβρουαρίου ενέσκηψε η παγκόσμια απειλή του νέου COVID-19 και στην Ευρώπη, Μάρτη αποφασίστηκαν τα μέτρα καθολικής κοινωνικής απομόνωσης (αναγκαστικά, προκειμένου να αποφευχθούν τα χειρότερα, και υπό το βλέμμα στη γειτονική Ιταλία που δοκιμαζόταν σκληρά, μια απόφαση που σε βάθος χρόνου πλέον μπορεί να κρίνει κανείς ότι ήταν απόλυτα σωστή), δηλ. η καραντίνα, και κατ’ ουσίαν, εκεί περίπου στις αρχές Μαΐου πάγωσαν όλα. Απειλούνταν πλέον όχι μόνο οι επενδύσεις, όχι μόνο το μεγάλο όνειρο της μετατροπής της χώρας σε έναν από τους ελκυστικότερους τουριστικούς προορισμούς στον κόσμο, αλλά και αυτή η ίδια η πορεία της εγχώριας οικονομίας.

 

Παρ’ όλα αυτά όμως, η κυβέρνηση Μητσοτάκη, όπως όλα πλέον δείχνουν, πέτυχε να ξεπεράσει έναν προς έναν σχεδόν όλους τους σκοπέλους, εστιάζοντας εκεί ακριβώς όπου θα εστίαζε κάθε κυβέρνηση χώρας η οποία θα είχε βαθιά επίγνωση ότι αποτελεί ένα από τα εξαιρετικότερα διεθνή τουριστικά και επενδυτικά προϊόντα.

Έτσι, οι ξένοι πλέον επανέρχονται, επενδύσεις, που πάγωσαν για τα καλά, τώρα ξεπαγώνουν, και μέσα στο επόμενο εξάμηνο αναμένεται να ανακοινωθεί, κυριολεκτικά, ένας οργασμός επενδύσεων. Επενδύσεων των οποίων οι εργασίες παροπλίστηκαν και τώρα επανεκκινούν, αλλά και νέων επενδύσεων που θα γεμίσουν με ζεστό χρήμα τα κρατικά ταμεία. Με απλά λόγια, δισεκατομμύρια εισαγόμενου χρήματος που θα μπει στα ταμεία της χώρας και το οποίο θα μετακυληστεί στην εγχώρια οικονομία διαμέσου έργων, κατασκευών και επενδύσεων.

Το emea.gr σάς παρουσιάζει σήμερα ποια έργα πάγωσαν και τώρα πλέον ξεπαγώσουν, αλλά και ποια νέα έργα βρίσκονται στα σκαριά, πλην όμως αναμένεται να πραγματωθούν στο εγγύς/εγγύτερο μέλλον δημιουργώντας πολλές νέες θέσεις εργασίας και αιμοτοδώντας τη σκληρά δοκιμαζόμενη τον τελευταίο καιρό ελληνική οικονομία.

Τα εγκαίνια των μεγάλων έργων

Τα τρία έργα τα οποία εγκαινίασε πρόσφατα ο ίδιος ο Πρωθυπουργός δεν επιλέχθηκαν τυχαία ή με αποκλειστικό γνώμονα το ύψος της επένδυσης αλλά και τον συμβολισμό τους καθώς σηματοδοτούν την αρχή μιας νέας περιόδου για την ελληνική οικονομία.

Το εμβληματικό έργο του Ελληνικού
Οι εργασίες στο Ελληνικό, όπως είναι τοις πάσι γνωστό, είχαν διακοπεί οριστικά όχι μόνο εξαιτίας του κορωνοϊού, αλλά και λόγω διάφορων πολύπλευρων και πολυπαραγοντικών δικαστικών δυσχεριών. Με τα πρόσφατα εγκαίνια του έργου, η επένδυση επανεκκινείται και πλέον θα αφορά ένα πολύ πιο διευρυμένο πλαίσιο εργασιών.
Συγκεκριμένα, η ανάπλαση πλέον θα περιστραφεί γύρω από το Μητροπολιτικό Πάρκο, το οποίο θα καταλάβει πάνω από 2 εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα και θα καλύπτει σχεδόν το εν τρίτον της συνολικής έκτασης του Ελληνικού. Το Πάρκο θα εκτείνεται από το παραλιακό μέτωπο ώς τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, παρέχοντας πρόσβαση στην παράκτια ζώνη, στην οποία θα εμπεριέχεται μια νέα ανοιχτή παραλία μήκους 1 χιλιομέτρου. Ραχοκοκαλιά του Πάρκου θα είναι ένα δίκτυο πεζοδρόμων, ποδηλατοδρόμων και λοιπόν δικτύων μήκους 50 χιλιομέτρων!
Παράλληλα ο χώρος θα λειτουργεί ως πνεύμονας πρασίνου για την πρωτεύουσα, θα είναι προσβάσιμος σε όλους, αλλά και θα αποτελεί έναν συνδετικό κρίκο ανάμεσα στον Άλιμο, στη Γλυφάδα και στην Αργυρούπολη.


Ο νέος σχεδιασμός προβλέπει επίσης οικιστικές ζώνες, αθλητικές εγκαταστάσεις και πληθώρα σημαντικών τοπόσημων, όπως το Πολυδύναμο Κέντρο Πολλαπλών Λειτουργιών, το οποίο θα συνοδεύεται από έναν Πύργο Παρατήρησης, το Νέο Αστικό και Επιχειρηματικό Κέντρο, το οποίο θα στεγάζει επιχειρηματικές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες, το ενυδρείο, που θα ενισχύσει το υπάρχον Ωκεανογραφικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογίας, η μαρίνα 337 θέσεων, που θα διαθέτει δικό της ξενοδοχείο, καθώς και ένα παραθαλάσσιο ξενοδοχείο, όπως επίσης και ένα ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα στο οποίο θα ενσωματωθεί το καζίνο.
Παράλληλα, στα έργα, τα οποία εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν το πρώτο εξάμηνο του 2021, θα συμπεριληφθεί ένα ειδικό σχολείο για ΑΜΕΑ καθώς και εγκαταστάσεις του αθλητικού συγκροτήματος. Η πρώτη φάση του Μητροπολιτικού Πάρκου αναμένεται να παραδοθεί το δεύτερο μισό του 2022, ενώ κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2023 σχεδιάζεται η παράδοση της επέκτασης του Τραμ.
Οι κατεδαφίσεις θα διενεργηθούν με μέριμνα την προστασία της περιοχής και του περιβάλλοντος, ενώ το ταφικό μνημείο και τα γύρω σπίτια δεν θα κινδυνεύσουν, χάρη στην χρήση καινοτόμων μεθόδων καταστροφής παλαιών κτισμάτων, ενώ παράλληλα θα διερευνηθούν η ρύπανση και η μόλυνση των εδαφών προκειμένου να μην επηρεαστεί κατ’ ουδένα τρόπο το νέο ανάπτυγμα.

To Kassiopi Project
Την επένδυση στην Κασσιόπη της Κέρκυρας, ύψους 120 εκατομμυρίων ευρώ, την οποία επίσης εγκαινίασε πρόσφατα ο Πρωθυπουργός και μέσω της οποίας, ύστερα από χρόνια αναμονής και από πολλές χρονοβόρες διαδικασίες, θα δημιουργηθεί ένα πολυτελές θέρετρο στη Βόρεια Κέρκυρα, σε μια περιοχή που παραμένει ουσιαστικά αναξιοποίητη επί χρόνια, πολλοί την περίμεναν. Και δικαίως. Το Kassiopi Project θα δημιουργήσει 1.000 θέσεις εργασίας κατά τη διάρκεια της κατασκευής του, αλλά και 500 θέσεις αφότου τεθεί σε λειτουργία. Η τοπική οικονομία εκτιμάται ότι θα ενισχυθεί κατά 180 εκατομμύρια ευρώ σε βάθος δεκαετίας, ενώ το φορολογικό όφελος στη φάση των εργασιών εκτιμάται στα 36 εκατομμύρια ευρώ.
Πέρα από τη πολύπλευρη θετική επίδραση της επένδυσης στην τοπική οικονομία, η αναμορφωμένη Κασσιόπη θα προσφέρει στους κατοίκους και στους επισκέπτες της ελεύθερη πρόσβαση στις παραλίες, κοινόχρηστες δασικές εκτάσεις και φυσικά μονοπάτια που θα οδηγούν στην θάλασσα. Η επένδυση συμβαδίζει με τους στρατηγικούς στόχους της χώρας για αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος, αλλά και για “πράσινες κατασκευές”, μιας και το 93% της έκτασης -περίπου 455 στρέμματα- θα παραμείνει πράσινο!


Η δόμηση θα περιοριστεί στο 7%, ενώ θα υιοθετηθούν στον μέγιστο δυνατό βαθμό τα αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά της Κέρκυρας και θα διατηρηθεί αναλλοίωτο το τοπικό στοιχείο. Το σχέδιο περιλαμβάνει μάλιστα και την αναπαλαίωση του παραδοσιακού ανεμόμυλου.
Η τουριστική μονάδα, που θα περιλαμβάνει ξενοδοχείο πέντε αστέρων, παραθεριστικές επαύλεις και μαρίνα περίπου 60 θέσεων, θα κατασκευαστεί μέσω των βασικών αρχών βιοκλιματικού σχεδιασμού, ενώ παράλληλα θα αναπτυχθούν και θα επεκταθούν υπάρχουσες υποδομές της περιοχής, όπως αντιπυρικής προστασίας, αφαλάτωσης και ανακύκλωσης.

Η πολυαναμενόμενη επένδυση στα Οινόφυτα
Άλλη μια επένδυση την οποία εγκαινίασε πρόσφατα ο Πρωθυπουργός και η οποία αφορά την εγκατάσταση τετραπλού θερμού ελάστρου αλουμινίου (αποτελεί μέρος υπερεπένδυσης ύψους 150 εκατομμυρίων ευρώ για εξοπλισμό, τεχνολογία και υποδομές, συγκεντρώνοντας το πρώτο μέρος ενός εταιρικού πενταετούς πλάνου για υπερδιπλασιασμό της παραγωγικής δυναμικότητας αλουμινίου) έρχεται να δώσει μια νέα πνοή, αυτή τη φορά στον τομέα της δευτερογενούς παραγωγής, της βιομηχανίας.
Η επένδυση αναμένεται να αυξήσει την παραγωγική δυναμικότητα της εταιρίας στους 360.000 τόνους, ενώ μια δεύτερη επένδυση ψυχρού ελάστρου ύψους 100 εκατ. ευρώ, που θα ολοκληρωθεί την επόμενη διετία, θα απογειώσει την παραγωγική δυναμικότητα στους 500.000 τόνους. “Η ελληνική βιομηχανία υπάρχει, και είναι εδώ!”, όπως είπε χαρακτηριστικά ο ίδιος ο Πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια των εγκαινίων.

Εγκρίσεις  επενδύσεων  1,1 δισ. ευρώ από τη Διυπουργική Επιτροπή !
Νέες επενδύσεις όμως εγκρίθηκαν πριν από λίγο καιρό και από τη Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων (ΔΕΣΕ), υπό την προεδρία του ίδιου του Πρωθυπουργού, Συγκεκριμένα, την έγκριση στρατηγικών επενδύσεων, συνολικού ύψους 1,1 δισ. ευρώ, που θα συμβάλουν στη δημιουργία 3.300 θέσεων εργασίας, έδωσε αμέσως μετά την άρση της καραντίνας η ΔΕΣΕ, οι οποίες και θα περιλαμβάνουν τα εξής έργα.

Όλα τα έργα της ΔΕΣΕ:
-Κατασκευή μαρίνας στον Βλυχό της Λευκάδας, έργο του Δήμου Λευκάδας και του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου Λευκάδας. Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται στα 70 εκατομμύρια ευρώ, ενώ από την επένδυση αναμένεται να δημιουργηθούν 120 θέσεις εργασίας.

-Κατασκευή τουριστικού καταλύματος στην Κουμπάρα του Διακοφτού, όπως επίσης και ξενοδοχείου 5 αστέρων, αλλά και η κατασκευή τουριστικών κατοικιών στις περιοχές Τζαμαριά και Φάρος της Ίου. Ο προϋπολογισμός της επένδυσης αξιολογείται στα 43 εκατομμύρια ευρώ, ενώ από την επένδυση προβλέπεται να δημιουργηθούν 165 θέσεις εργασίας.

-Ανέγερση ξενοδοχειακού συγκροτήματος πέντε αστέρων αλλά και παραθεριστικών κατοικιών στην περιοχή Πικρό Νερό της Ίο. Ο προϋπολογισμός εκτιμάται στα 45 εκατομμύρια ευρώ, ενώ από την επένδυση αναμένεται να δημιουργηθούν 130 θέσεις εργασίας.

-Κατασκευή δύο τουριστικών καταλυμάτων και τουριστικών κατοικιών στην ευρύτερη περιοχή Παπάς – Λούκας – Μανούσου – Πέτη – Χαμουχάδες της Ίου. Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται στα 90 εκατομμύρια ευρώ, ενώ από την επένδυση πρόκειται να δημιουργηθούν 160 θέσεις εργασίας.

-Κατασκευή ξενοδοχειακής μονάδας πέντε αστέρων και τουριστικών κατοικιών στη θέση ΒΑΡΚΟ του Δήμου Ακτίου – Βόνιτσας. Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται στα 107 εκατομμύρια ευρώ, ενώ από την επένδυση προβλέπεται να δημιουργηθούν 190 θέσεις εργασίας.

-Ανέγερση σύνθετης τουριστικής επένδυσης τύπου resort με ξενοδοχειακά συγκροτήματα, τουριστικό λιμένα και παραθεριστική κατοικία στο Κάστρο Κυλλήνης στην Ηλεία, έργο του οποίου ο προϋπολογισμός αξιολογείται στα 240 εκατομμύρια ευρώ, ενώ από την επένδυση πρόκειται να δημιουργηθούν 630 θέσεις εργασίας.

-Κατασκευή δύο ξενοδοχείων (Raffles Mykonos & Fairmont Mykonos), τουριστικών κατοικιών και συνεδριακού κέντρου στη Μύκονο. Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται στα 104 εκατομμύρια ευρώ, ενώ από την επένδυση πρόκειται να δημιουργηθούν 410 θέσεις εργασίας.

-Τροποποίηση προηγούμενης απόφασης προκειμένου να υπαχθεί στις διαδικασίες στρατηγικών επενδύσεων το σύνολο του επενδυτικού σχεδίου “ΕLUNDA HILLS” στην Ελούντα της Κρήτης. Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται στα 410 εκατομμύρια ευρώ, ενώ από το έργο προβλέπεται να δημιουργηθούν 960 θέσεις εργασίας κατά την περίοδο κατασκευής και λειτουργίας.

-Ανάπτυξη σύνθετου τουριστικού, πολιτιστικού, συνεδριακού, ιατρικού, εμπορικού και επιχειρηματικού πόλου στον Ελαιώνα Αττικής, συνολικής έκτασης 73 στρεμμάτων και συνολικού προϋπολογισμού 117 εκατομμυρίων ευρώ. Το έργο θα αποτέσει ένα σημαντικό εγχείρημα ανάπλασης μιας υποβαθμισμένης περιοχής, σε μικρή απόσταση από τους κύριους αρχαιολογικούς χώρους της πρωτεύουσας, καθώς θα αποδοθούν για κοινή χρήση 16 στρέμματα πρασίνου.

-Τουριστική ανάπτυξη έκτασης 1.130 στρ. στην ευρύτερη περιοχή του Κισσάμου, στο νομό Χανίων, προϋπολογισμού 303 εκατομμυρίων ευρώ. Πρόκειται για επενδυτικό σχέδιο που περιλαμβάνει δύο ξενοδοχειακές μονάδες, παραθεριστικές κατοικίες, τουριστικό καταφύγιο σκαφών, αθλητικές εγκαταστάσεις και γήπεδο golf, συμβάλλοντας στην περιφερειακή και τοπική ανάπτυξη με τη δημιουργία ενός υψηλού επιπέδου τουριστικού προορισμού, προσαρμοσμένου στο φυσικό ανάγλυφο και με ανάπτυξη σύγχρονων συστημάτων περιβαλλοντικής προστασίας.

-Επενδυτικό σχέδιο σε συνολική έκταση 1.400 στρ. στον Θόλο Καβουσίου, στο Λασίθι, συνολικού προϋπολογισμού 150 εκατομμυρίων ευρώ, που περιλαμβάνει την κατασκευή ενός Παραθεριστικού – Τουριστικού Χωριού, ενός Σύνθετου Τουριστικού Καταλύματος και δύο ξενοδοχειακών μονάδων και τουριστικού καταφυγίου. Η επένδυση θα δημιουργήσει υψηλό αρχιτεκτονικό αποτέλεσμα, προσαρμοσμένο στο φυσικό ανάγλυφο, με χαμηλό συντελεστή δόμησης, ενώ θα αναδείξει και σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα της περιοχής.

-Παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας μέσω της ανάπτυξης φωτοβολταϊκών και αιολικών σταθμών συνολικής ισχύος 177MW από μεγάλο γαλλικό όμιλο. Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται σε 172 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η επένδυση αφορά την κατασκευή 16 σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στους Νομούς Σερρών και Βοιωτίας.

-Κατασκευή και λειτουργία φωτοβολταϊκών σταθμών συνολικής ισχύος 284 MW, συνολικού προϋπολογισμού 214 εκατομμυρίων ευρώ, που αφορά την ανάπτυξη φωτοβολταϊκών σταθμών σε 12 περιοχές της Θεσσαλίας και της Στερεάς Ελλάδας.

-Προώθηση επενδυτικού σχεδίου ανάπτυξης Εμπορικού Κέντρου και Κέντρου Αναψυχής στην Μεταμόρφωση Αττικής, συνολικού προϋπολογισμού 93,5 εκατομμυρίων ευρώ. Η επένδυση περιλαμβάνει ένα σύνθετο εμπορικό κέντρο, το οποίο θα εγκατασταθεί στους Δήμους Μεταμόρφωσης και Λυκόβρυσης – Πεύκης.

Έργα (και) από το Υπουργείο Υποδομών!

Αυτά ήταν, συνοπτικά, τα έργα που θα εκκινήσουν με το πρόγραμμα ύψους 1,1 δισ. ευρώ που αποφασίστηκε με ταυτόχρονη συνεδρία πολλών υπουργείων και υπό την προεδρία του ίδιου του Πρωθυπουργού. Ωστόσο τα έργα δεν τελειώνουν εδώ, μιας και το Υπουργείο Υποδομών ανέλαβε, αμέσως μετά την άρση των μέτρων κοινωνικής απομόνωσης λόγω του κορωνοϊού, να επανεκκινήσει και το σύνολο σχεδόν των βασικών έργων παλαιότερων προϋπολογισμών των οποίων οι εργασίες είχαν οριστικά διακοπεί ή υπολειτουργούσαν. Τα έργα, τα οποία ελέω κορωνοϊού πάγωσαν, αλλά τώρα ήδη επανεκκίνησαν, επανεκκινούν ή αναμένεται να επανεκκινήσουν στο εγγύς μέλλον, είναι συνοπτικά τα εξής:

-Η γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας (το συνολικό κόστος της 1,8 δισ. ευρώ).

-Σιδηροδρομικά έργα νέας γενιάς (το συνολικό κόστος είχε εκτιμηθεί στα 3,5 δισ. ευρώ).
-Επεκτάσεις της Αττικής Οδού (το συνολικό κόστος είχε αξιολογηθεί περίπου στο 1,5 δισ. ευρώ).

-Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (με περίπου 2 δισ. ευρώ).

-Αντιπλημμυρικά έργα, συνολικού κόστους περίπου 800 εκατ. ευρώ.

-Έργα Οδικής Ασφάλειας, συνολικού κόστους περίπου 450 εκατ. ευρώ

-Η ολοκλήρωση του Αυτοκινητόδρομου Ε65, συνολικού κόστους 700 εκατ. ευρώ.

-Η κατασκευής της σύνδεσης Πάτρας – Πύργου και Ακτίου – Αμβρακίας, συνολικού κόστους 450 εκατ. ευρώ.

-H αναβάθμιση της Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, συνολικού κόστους 300 εκατ. ευρώ

-Η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς τα δυτικά, με κόστος περίπου 500 εκατ. ευρώ

-Ο Οδικός Άξονας Καλαμάτας-Πύλου-Μεθώνης, με κόστος 300 εκατ. ευρώ.

Πέραν όμως όλων τα παραπάνω, υπάρχει και ένα επιπλέον πακέτο κτιριακών έργων (κυρίως έργα-ΣΔΙΤ) το οποίο υπόσχεται ακόμα 300-400 εκατ. ευρώ, τα οποία θα δημοπρατούνται σταδιακά. Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί ότι το υπουργείο Υποδομών, στο οποίο υπάγονται τα παραπάνω έργα, έχει την ευθύνη πολλών παραγωγικών ΔΕΚΟ, όπως η ΕΥΔΑΠ και η ΚΤΥΠ, που επίσης έχουν πλούσιο κατασκευαστικό αντικείμενο.

Η πορεία των έργων υποδομής

Σημείο-κλειδί των συγκεκριμένων έργων είναι η πορεία υλοποίησής τους, ενώ σημειωτέον ότι σημαντικότατο ρόλο προβλέπεται να διαδραματίσουν πρωτίστως τα σιδηροδρομικά έργα. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του υπουργείου, φέτος είναι εφικτό να ενεργοποιηθούν έργα που φτάνουν τα 350 εκατ. ευρώ, ενώ μέσα στο 2021 ενδέχεται να προσεγγίσουν συνολικά τα 780 εκατ. ευρώ. Στο δε σιδηροδρομικό πακέτο περιλαμβάνεται και το μεγαλόπνοο έργο της γραμμής Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης – Ορμενίου, με την κατασκευή νέου τμήματος από τη Θεσσαλονίκη ως την Ξάνθη, η επονομαζόμενη και “Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία”. Μέσα στα πρώτα έργα λογίζονται επίσης και τα αντιπλημμυρικά, μιας και υπάρχει ήδη εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ.

Ξεπαγώνουν και τα έργα του προγράμματος “Φιλόδημος”!

Ο οργασμός έργων όμως δεν σταματάει εδώ, καθώς, με απόφαση του υπουργού Εσωτερικών Τάκη Θεοδωρικάκου, 461 έργα, τα οποία ήταν ενταγμένα στο πρόγραμμα “Φιλόδημος” της διακύβερνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ αλλά δεν είχαν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, θα προχωρήσουν κανονικά και πλέον θα ενταχθούν συνολικά στο νέο αναπτυξιακό πρόγραμμα “Αντώνης Τρίτσης”. Ως εκ τούτου, και εφόσον βρέθηκε πλέον η χρηματοδότηση, δεν θα χαθεί ούτε ένα έργο, μιας και διασφαλίστηκαν 2,5 δισ. ευρώ, ενώ στα έργα θα μετάσχουν όλοι οι δήμοι και οι περιφέρειες.

Παράλληλα στο πρόγραμμα “Αντώνης Τρίτσης” εντάχθηκαν και θα ενταχθούν άλλα 4.000 έργα, από τα οποία προβλέπεται να δημιουργηθούν 40.000 θέσεις εργασίας στον ιδιωτικό τομέα. Μάλιστα εντός του καλοκαιριού δημιουργούνται οι πρώτες θέσεις εργασίας με την κατασκευή των 461 παλαιών έργων, που ήδη εντάχθηκαν στο πρόγραμμα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ