Σούπερ Μάρκετ: Στο κυνήγι των προσφορών οι Έλληνες καταναλωτές

Πώς διαμορφώνονται τα νέα Shopper Profiles στην Ελλάδα, σύμφωνα με έρευνα της Braincandy για το Wisdrop.

Μέσα από τη μέτρηση της εικόνας των ελληνικών σούπερ μάρκετ, η οποία διενεργήθηκε για 9η συνεχή χρονιά φέτος από την Braincandy, αποκαλύπτονται τα νέα προφίλ αγοραστών στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, το κοινό που ψωνίζει με βάση τα φυλλάδια, συλλέγει κουπόνια και επισκέπτεται πολλαπλά καταστήματα προκειμένου να πετύχει τις καλύτερες τιμές, οι λεγόμενοι Price Hunters, ανέρχεται πλέον στο 28%.

Αν λάβουμε υπόψη μας και ένα 27% που κυνηγάει τις προσφορές (Promo Hunters), ένα αρκετά διαφοροποιημένο κοινό μιας και δεν αποζητά απαραίτητα την χαμηλότερη τιμή αλλά το “Value for Money” και “στοκάρει” όταν δει κάτι ενδιαφέρον σε προϊόντα που εμπιστεύεται, καταλήγουμε σ’ ένα ποσοστό που αγγίζει το 55%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις 3 χρόνια πριν, στην αντίστοιχη έρευνα του 2019, το ποσοστό όσων ενδιαφέρονταν για τιμές και προσφορές έφτανε συνολικά μόλις στο 26%. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, κοινά που ενδιαφέρονται για την ποιότητα (Quality Seekers), την ευκολία (Quick & Easy) και την εμπειρία (Experientials) να έχουν συρρικνωθεί στο 16%, 15% και 14% αντίστοιχα. Να επισημάνουμε εδώ ότι τα αντίστοιχα ποσοστά των Price Hunters σε Πολωνία και Ρουμανία, χώρες που επίσης δραστηριοποιείται η Braincandy, ανέρχονται μόλις στο 20% και 8% αντίστοιχα. Η δραματική αυτή αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών οφείλεται σίγουρα στην εκτεταμένη κρίση και τις τελευταίες αυξήσεις τιμών, ενώ σημαντικό ρόλο φαίνεται να παίζει και η έμφαση που δίνουν όλες οι αλυσίδες πίσω από τη στρατηγική της φθηνότερης τιμής.

Αναλυτικά αποτελέσματα για όλα τα κοινά (ποιο σούπερ μάρκετ προτιμούν, ποιες προϊοντικές κατηγορίες είναι σημαντικές για την επιλογή του, κά.) είναι ήδη διαθέσιμα μέσω του Wisdrop.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ