Νέα αεροπορική χαμηλού κόστους ετοιμάζει η British Airways

Επιστροφή στα σχέδια της για αεροπορική εταιρία χαμηλού κόστους προς την Ευρώπη ανακοίνωσαν οι Βρετανικές αερογραμμές.

Η British Airways σχεδιάζει να λανσάρει έναν νέο, χαμηλού κόστους αερομεταφορέα μικρών αποστάσεων καθώς επιδιώκει να ανταγωνιστεί τη Ryanair και την EasyJet στον έναν τομέα των πτήσεων χαμηλού κόστους που φαίνεται να ανακάμπτει γρήγορα από την πανδημία.

Σε ένα υπόμνημα προς το προσωπικό που ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος Σιν Ντόιλ είπε ότι η British Airways σχεδιάζει μια «νέα θυγατρική εταιρεία» που θα λειτουργεί παράλληλα με την υπάρχουσα εταιρία μεγάλων αποστάσεων στο αεροδρόμιο Gatwick του Λονδίνου.

Ο Ντόιλ πρόσθεσε ότι η νέα αεροπορική εταιρεία θα επιδιώξει να εξυπηρετήσει τα «εξαιρετικά ανταγωνιστικά» δρομολόγια μικρών αποστάσεων από το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο του Λονδίνου έως το καλοκαίρι του 2022.

Εκπρόσωπος του αερομεταφορέα, ο οποίος ανήκει στον Όμιλο International Airlines Group δήλωσε ότι συνεργάζεται με τα εργατικά συνδικάτα «σε προτάσεις για μια επιχείρηση μικρών αποστάσεων στο Γκάτγουικ», αλλά αρνήθηκε να σχολιάσει περαιτέρω.

Αυτή δεν είναι η πρώτη προσπάθεια της παγκόσμιας αεροπορικής εταιρείας για τη δημιουργία μιας αεροπορικής εταιρείας που επικεντρώνεται αποκλειστικά σε πτήσεις μικρών αποστάσεων προς την Ευρώπη.

Η Go Fly ήταν ένας αερομεταφορέας χαμηλού κόστους που ιδρύθηκε από την British Airways το 1998 και εκτελούσε δρομολόγια εκτός του αεροδρομίου Stansted του Λονδίνου σε διάφορους προορισμούς σε όλη την ήπειρο. Αγοράστηκε τέσσερα χρόνια αργότερα από την EasyJet, τώρα τη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία που λειτουργεί από το Gatwick.

Αλλά θα μπορούσε να είναι ζωτικής σημασίας για την International Airlines Group αφού η εταιρεία υπέστη τεράστιες απώλειες τους τελευταίους 18 μήνες καθώς οι πτήσεις κατέρρευσαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Με τη ζήτηση επιβατών να παραμένει χαμηλή, ο όμιλος ανέφερε απώλεια προ φόρων 2,3 δισ. Ευρώ για το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Η British Airways, που εδρεύει κοντά στον κεντρικό κόμβο στο αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου, αντιπροσώπευε το μεγαλύτερο μερίδιο των απωλειών, εξαιτίας των περιορισμών στις πιο επικερδείς υπερατλαντικές διαδρομές της.

Η Ryanair και η EasyJet αναμένουν να έχουν ανακτήσει μεταξύ 60% και 80% της προ πανδημικής επιβατικής κίνησης μεταξύ Ιουλίου και Σεπτεμβρίου, σημαντικά υψηλότερο από το 45% που είχε προβλεφθεί από την IAG.

Η British Airline Pilots Association επιβεβαίωσε ότι βρίσκεται στο τελικό στάδιο των διαπραγματεύσεων με την British Airways για αναθεωρημένες αμοιβές και προϋποθέσεις για τους πιλότους για τις νέες πτήσεις.

Ο Γενικός Γραμματέας της Ένωσης Πιλότων , Μάρτιν Τσάλκ δήλωσε ότι η ένωση “χαιρετίζει αλλά με προσοχή αυτή την απόφαση” για επανεκκίνηση των πτήσεων μικρής απόστασης της British Airways. Είπε ότι η κίνηση “θα δημιουργήσει μια σειρά από πολύ απαραίτητες νέες θέσεις εργασίας για πιλότους”.

Οι συζητήσεις αυτές γίνονται καθώς το πρόγραμμα στήριξης λόγω του covid-19 της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου πρόκειται να λήξει στις 30 Σεπτεμβρίου. Αυτό επιβάλλει επικείμενες αυξήσεις κόστους για την IAG καθώς το μισθολογικό κόστος θα αυξηθεί κατακόρυφα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ