Κώστας Φραγκογιάννης: Επανατοποθετούμε την Ελλάδα στην πράξη με αξιόπιστο συνεργάτη τη Volkswagen

Η αρχική επένδυση από την πλευρά της Volkswagen ανέρχεται σε 3 εκατ. ευρώ με ορίζοντα τα 10 εκατ. ευρώ εντός 6ετίας

Με την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας μεταξύ της Ελλάδας και του γερμανικού ομίλου Volkswagen AG για τη μεγάλη, πράσινη, καινοτομική επένδυση της Volkswagen στην Αστυπάλαια επισφραγίστηκε σήμερα η εθνική στρατηγική της ελληνικής κυβέρνησης, όπως αναφέρει, για την προώθηση της «πράσινης οικονομίας», επιβεβαιώνοντας και την ικανότητα της χώρας να προσελκύει και να υποστηρίζει καινοτόμες επενδύσεις.

«Το μέλλον είναι ήδη εδώ», «επανατοποθετούμε την Ελλάδα στην πράξη, σε πραγματικό χρόνο, σήμερα, με έναν αξιόπιστο συνεργάτη, τη Volkswagen», τόνισε ο υφυπουργός για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια, Κώστας Φραγκογιάννης, ο οποίος παρουσίασε το πρωτοπόρο έργο κατά την τηλεδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί στο Μέγαρο Μαξίμου, παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, και των συναρμόδιων υπουργών, και συνυπόγραψε τη συμφωνία με τον πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου της Volkswagen AG, Δρ Χέρμπερτ Ντις (Dr. Herbert Diess).

Πρόκειται για ένα μεγαλόπνοο έργο, όπως εξήγησε ο κ. Φραγκογιάννης, που θα μετατρέπει την Αστυπάλαια στο πρώτο «έξυπνο» και πράσινο νησί της Μεσογείου, με πλήρη ενεργειακή αυτονομία, φιλοδοξώντας να γίνει πρότυπο για τον κόσμο. Περιλαμβάνει αφενός τη σταδιακή αντικατάσταση των συμβατικών ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης οχημάτων στο νησί με ηλεκτρικά, και αφετέρου την εισαγωγή καινοτόμων υπηρεσιών συγκοινωνίας και μετακίνησης, καθώς επίσης και την παραγωγή ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), χωρίς αρνητικό οικολογικό αποτύπωμα, σε αντικατάσταση των σημερινών γεννητριών πετρελαίου.

Η αρχική επένδυση από την πλευρά της Volkswagen θα είναι ύψους 3 εκατ. ευρώ με ορίζοντα τα 10 εκατ. ευρώ σε μία 6ετία για την ολοκλήρωση του έργου. Η γερμανική εταιρεία θα επιδοτήσει, όπως είπε ο πρόεδρός της, όλα τα οχήματα σε τιμές κόστους, ώστε να γίνουν πολύ ελκυστικά στους κατοίκους, επίσης θα αναλάβει το δίκτυο φόρτισης και θα παράσχει την τεχνογνωσία του όλου συστήματος.

Από ελληνικής πλευράς, το κόστος στον κρατικό προϋπολογισμό θα είναι της τάξης των 8-10 εκατ. ευρώ πέραν του κόστους του υβριδικού συστήματος που θα αντικαταστήσει τις θερμικές μονάδες με ΑΠΕ, το οποίο θα αναλάβει όποιος κερδίσει τον σχετικό διαγωνισμό που θα προκηρύξει σύντομα η κυβέρνηση.

Στην Αστυπάλαια, όπως τονίστηκε, υλοποιείται η διαμόρφωση ενός συγκεκριμένου προγράμματος με επιδοτήσεις και άλλα κίνητρα προς τους κατοίκους για αντικατάσταση του οχήματός τους. Ένα ολιστικό πακέτο και για εγκατάσταση σταθμών φόρτισης και στις κατοικίες. Η επιδότηση θα είναι 12.000 ευρώ για την αντικατάσταση των οχημάτων. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει διπλάσια κίνητρα ως προς την ηλεκτροκίνηση σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα.

Οι ανάγκες σε ηλεκτρική ενέργεια με βάση την ετήσια κατανάλωση του νησιού θα αυξηθεί κατά 15%, αλλά η μετάβαση θα γίνει σταδιακά. Όσο για τους τουρίστες θα μπορούν να επισκεφτούν το νησί με τα συμβατικά τους αυτοκίνητα.

Με αυτά τα δεδομένα η Αστυπάλαια γίνεται μία μοναδική περίπτωση οικοσυστήματος, ένα πρότυπο για την Ευρώπη και όλο τον κόσμο, όπως τονίστηκε.

Για την ελληνική κυβέρνηση, όπως επισήμανε ο κ. Φραγκογιάννης, το εμβληματικό αυτό έργο αποτελεί έναν από τους κεντρικούς πυλώνες περιβαλλοντικής αντίληψης, αλλά και ένα νέο πρότυπο κοινωνικής συμπεριφοράς και πολιτισμού της καθημερινότητας. Η Ελλάδα με αυτό το έργο δείχνει την ετοιμότητά της να γίνει διεθνής πόλος έλξης επενδύσεων που αφορούν την έξυπνη βιωσιμότητα και τον κλάδο της ηλεκτροκίνησης.

Για την υλοποίησή του έργου συνέβαλαν αποφασιστικά οι αρμόδιοι υπουργοί: ο υπουργός και ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης και Νίκος Παπαθανάσης, αντίστοιχα, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Χατζηδάκης, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης, ο υπουργός Εσωτερικών Παναγιώτης Θεοδωρικάκος, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, και η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών Αλεξάνδρα Σδούκου.

Στη συνέντευξη Τύπου που ακολούθησε την τελετή υπογραφής του μνημονίου συμμετείχε και η γενική γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών Αλεξάνδρα Σδούκου η οποία απαντώντας σε ερωτήσεις σημείωσε: «Το πρότζεκτ της Αστυπάλαιας είναι εμβληματικό, υπό την έννοια ότι μας δείχνει ότι ένας κόσμος με μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα είναι εφικτός. Προχωράμε στον εξηλεκτρισμό των μεταφορών- σε συνεργασία με τη VW- , κάτι που θα συνδυαστεί με την εγκατάσταση σύγχρονων μονάδων ΑΠΕ και την υιοθέτηση καινοτόμων συστημάτων αποθήκευσης και διαχείρισης της ενέργειας. Με τον τρόπο αυτό, η Αστυπάλαια μετατρέπεται σε ενεργειακά καθαρό και αυτόνομο νησί, διατηρώντας τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της και δείχνει τον δρόμο για τις πράσινες πολιτικές που εφαρμόζουμε σε όλη τη χώρα».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ