N26: Οι καταναλωτές μειώνουν τα έξοδά τους και “φοβούνται” για τα οικονομικά τους

Παράλληλα, οι καταναλωτές φαίνεται να αποταμιεύουν περισσότερο

Σημαντική πτώση καταγράφεται, από την αρχή της πανδημίας, στα έξοδα των καταναλωτών παγκοσμίως, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε η N26, με τη συμμετοχή 10.000 ενηλίκων από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ.

Πέρα από τα έξοδα για σούπερ μάρκετ τα οποία παρουσιάζουν αύξηση και για υπηρεσίες streaming, που έχουν παραμείνει σταθερά, όλα τα άλλα έχουν μειωθεί αισθητά. Η μεγαλύτερη πτώση σημειώθηκε στις κατηγορίες του φαγητού (έξω) και γενικότερα στην διασκέδαση εκτός σπιτιού, η οποία μειώθηκε από 35 σε 7%.

Παράλληλα, οι καταναλωτές φαίνεται να αποταμιεύουν περισσότερο. Πιο συγκεκριμένα, από το ξέσπασμα της πανδημίας, οι Αμερικανοί αποταμιεύουν περίπου 220 δολάρια κάθε μήνα, ενώ οι Ευρωπαίοι 192 δολάρια (177 ευρώ). Παγκοσμίως, ωστόσο, το 34% δηλώνει ότι δεν αποταμίευσε αρκετά χρήματα κατά τη διάρκεια της καραντίνας.

Σε κάθε περίπτωση, το 54% των συμμετεχόντων φαίνεται πως έχει μακροπρόθεσμους στόχους αποταμίευσης, με την Πορτογαλία και τις ΗΠΑ να έχουν το υψηλότερο ποσοστό (63%). Οι στόχοι αυτοί ποικίλλουν από χώρα σε χώρα – στις ΗΠΑ για παράδειγμα το μεγαλύτερο ποσοστό αποταμιεύει για τη συνταξιοδότηση, ενώ σε άλλες χώρες ο βασικός λόγος είναι η ύπαρξη χρημάτων σε μια πιθανή ‘δύσκολη στιγμή’.

Όσον αφορά το μέλλον των συναλλαγών, τα δύο τρίτα των καταναλωτών δήλωσαν ότι θα στραφούν στις ανέπαφες συναλλαγές, τις οποίες μελλοντικά θα προτιμούν έναντι των μετρητών. Η τάση αυτή αναδεικνύεται ισχυρότερη στην Ισπανία και την Ιρλανδία (75%), όπου οι καταναλωτές εμφανίζονται πιο αποφασισμένοι για την αλλαγή των συνηθειών τους.

Εκτός από τις καταναλωτικές συνήθειες, η έρευνα εστίασε επίσης στον βαθμό στον οποίο οι καταναλωτές κατανοούν τις τραπεζικές και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες αλλά και το πώς αισθάνονται για αυτές. Στις ΗΠΑ το 75% των ερωτηθέντων επέλεξε αρνητικές λέξεις για να περιγράψει τα συναισθήματά του, με το 46% να λέει ότι “ανησυχεί” όταν σκέφτεται τα οικονομικά του και το 39% ότι “αγχώνεται”.

“Διαπιστώσαμε ότι υπάρχει μεγάλη σύγχυση, απογοήτευση και άγχος σχετικά με τα οικονομικά και ότι οι άνθρωποι αναζητούν περισσότερη απλότητα, διαφάνεια και εμπιστοσύνη όσον αφορά τις τραπεζικές συναλλαγές”, δήλωσε ο Nicolas Kopp, Διευθύνων Σύμβουλος της Ν26 στις ΗΠΑ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ