O εμπορικός πόλεμος έφερε μεγάλες φουρτούνες για την Maersk

Το 2018 ήταν μια μεταβατική χρονιά για την παγκόσμια ανάπτυξη και τις οικονομίες, καθώς από την μια μεριά της ζυγαριάς βρέθηκε η τεράστια άνοδος των τεχνολογικών εταιρειών και από την άλλη οι επιπτώσεις του εμπορικού πολέμου ανάμεσα σε ΗΠΑ και Κίνα αλλά και οι εντάσεις ανάμεσα σε ΗΠΑ και Ευρωπαϊκή Ένωση. 

Το κλίμα αυτό δεν βοήθησε καθόλου τις μεταφορές αγαθών σε κάθε σημείο του πλανήτη και ένα από τα μεγάλα “θύματα” αυτής της κατάστασης είναι και ο Δανέζικος κολοσσός μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, Maersk. Το μεγάλο πρόβλημα για την Maersk δεν ήταν τα αποτελέσματα της, τα οποία ανακοινώθηκαν χθες, καθώς όπως έδειξε η εταιρεία οι πωλήσεις της και οι μεταφορές της την χρονιά που πέρασε ήταν πολύ καλύτερες των προβλέψεων των αναλυτών. Παρόλα αυτά η μετοχή της εταιρείας σημείωσε μια τεράστια πτώση που άγγιξε το -10%. 

Η τύχη της εταιρεία βρίσκεται στην μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων διεθνώς και η επιβράδυνση που συμβαίνει στην αγορά των 2 εκατομμυρίων τόνων ετησίως, λόγω των προβλημάτων σε ΗΠΑ, Κίνα και Ευρώπη και την μείωση της παραγωγής, οδήγησε την εταιρεία να χαμηλώσει τις προβλέψεις της για το 2019. Με τις συνομιλίες ανάμεσα σε Κίνα και ΗΠΑ για τη συνέχιση ή όχι των δασμών, μπορεί επιφανειακά να δείχνουν ότι προχωράμε σε μια διευθέτηση του προβλήματος όμως το “σκληρό πόκερ” που παίζεται ανάμεσα στις δύο χώρες δεν αφήνει και πολλά περιθώρια αισιοδοξίας. Αυτό έχει τεράστιο αντίκτυπο στις διεθνείς μεταφορές κάτι που αποτυπώνεται στις προβλέψεις της Maersk που δείχνουν ότι η ένταση ανάμεσα στις δύο χώρες θα μπορούσε να καταστρέψει ακόμα και το 1% της ανάπτυξης της βιομηχανίας για το 2019, κάτι που αποτέλεσε ισχυρό χτύπημα για τους επενδυτές της εταιρείας, η οποία είχε κάνει πρόβλεψη για ανάπτυξη 4% φέτος.

Στην Maersk βρήκαν τρόπο πάντως να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα και να κατευνάσουν τις αντιδράσεις των επενδυτών, βάζοντας στο τραπέζι τον τομέα πετρελαίου και φυσικού αερίου. Μέσα στο 2018 η εταιρεία αντιμετώπισε πρόβλημα με το τμήμα της που ασχολείται με τον τομέα της ενέργειας και αποφάσισε να τον αποσπάσει από την εταιρεία, ιδρύοντας νέα επιχείρηση, μέσα στον οποίο θα ενταχθεί το αξίας 1,4 δισ. δολαρίων τμήμα πετρελαίου και φυσικού αερίου, η οποία θα κάνει αυτόνομη είσοδο στο Χρηματιστήριο της Δανίας ως ανεξάρτητη εταιρεία τον Απρίλιο. 

Οι επενδυτές της Maersk θα λάβουν μετοχές στην νέα επιχείρηση κάτι που θα διαχωρίσει την βάση των επενδυτών της εταιρείας. Αυτοί που “ανέβηκαν στο καράβι” παρασυρόμενοι από το ενεργειακό κομμάτι της εταιρείας, θα πάνε σε μια νέα αυτόνομη εταιρεία, και θα αφήσουν “ήσυχους” τους παραδοσιακούς επενδυτές της, οι οποίοι είναι μαθημένοι στις φουρτούνες και υπομονετικοί. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ