Rally Acropolis: Επιστρέφει και επίσημα στις 9 Σεπτεμβρίου το “Ράλι των Θεών”

Το νέο κεφάλαιο στην 60ετή ιστορία του Ράλλυ Ακρόπολις θα γραφτεί στις 9-12 Σεπτεμβρίου με έδρα τη Λαμία και ειδικές διαδρομές στην Κορινθία και τη Στερεά Ελλάδα

Ο ιστορικός αγώνας, που από τα πρώτα του χρόνια, στις αρχές της δεκαετίας του 1950, κέρδισε δικαιωματικά μία θέση στο διεθνές σκηνικό του μηχανοκίνητου αθλητισμού, έπειτα από μία οκταετία απουσίας από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) επιστρέφει, έχοντας μάλιστα εξασφαλίσει την παρουσία του στο θεσμό για τη διετία 2021-2022.

Όπως ανακοινώθηκε μετά από σύσκεψη που έγινε την Παρασκευή στο ΟΑΚΑ, στην έδρα της Motorsport Greece, που θα είναι η οργανωτική επιτροπή του αγώνα, παρουσία του υφυπουργού Αθλητισμού, Λευτέρη Αυγενάκη, το θρυλικό ράλι θα διεξαχθεί από 9 έως 12 Σεπτεμβρίου με εκκίνηση κάτω από την Ακρόπολη, έδρα τη Λαμία και ειδικές διαδρομές στην Κορινθία και τη Στερεά Ελλάδα.

Η εξέλιξη αυτή αποτελεί την επισφράγιση πολύμηνων ενεργειών υπό την αιγίδα του πρωθυπουργού, που συντονίστηκαν από τον υφυπουργό Αθλητισμού, ο οποίος από την ανάληψη των καθηκόντων του είχε θέσει ως στόχο την επιστροφή της χώρας σε διεθνείς διοργανώσεις.

Η Ελλάδα πέτυχε να ανοίξει διάλογο με τη Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) και την εταιρεία διαχείρισης και προώθησης του WRC ήδη από την περασμένη άνοιξη, μεταξύ άλλων χάρη στην αποδεδειγμένα ορθή διαχείριση της πανδημίας, που σχολιάστηκε θετικά από όλα τα διεθνή Μέσα.

Καθοριστικότερο ρόλο, ωστόσο, έπαιξε η θερμή υποστήριξη από την πλευρά της Κυβέρνησης, η οποία, αξιολογώντας την ιστορική σημασία του αγώνα, τη συμβολή του στη θετική προβολή της χώρας στο εξωτερικό και τον επίσης θετικό οικονομικό του αντίκτυπο, υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με τον WRC Promoter, το Δεκέμβριο του 2020.

Το φετινό Ράλι Ακρόπολις θα αποτελέσει τον 10ο γύρο του WRC, αντικαθιστώντας το Ράλλυ της Χιλής, του οποίου η διεξαγωγή κρίθηκε αμφίβολη, λόγω των συνεχιζόμενων επιπτώσεων της πανδημίας στη χώρα της Νοτίου Αμερικής.

«Πριν από τρεις εβδομάδες ανακοινώσαμε την επιστροφή του WRC στην Ελλάδα. Η ευχάριστη έκπληξη της επιστροφής του Ράλι Ακρόπολις για δύο μάλιστα χρονιές, γέμισε χαμόγελα όχι μόνο τους Έλληνες φίλους του Motorsport, αλλά ξεπέρασε τα εθνικά σύνορα» τόνισε ο υφυπουργός Αθλητισμού, ο οποίος αναφέρθηκε στον θετικό παγκόσμιο αντίκτυπο της επιστροφής του ιστορικού αγώνα στο WRC, στην προβολή και στα τεράστια οφέλη της Ελλάδας σε αθλητικό, τουριστικό και οικονομικό επίπεδο, αλλά και στην προώθηση της οδικής ασφάλειας.

«Μεγάλες προσωπικότητες από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, οδηγοί αγώνων, φίλοι από όλο τον κόσμο και όχι μόνο, υποδέχθηκαν την είδηση με μεγάλη χαρά.

Στο πλαίσιο της προετοιμασίας της διοργάνωσης, σας ανακοινώνουμε το κέντρο που θα φιλοξενηθεί ο εθνικός μας αγώνας, αλλά και τις διαδρομές που θα ακολουθήσει.

Καταρχάς, θέλω να ξεκαθαρίσω πως είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος για το πάθος, την αγωνία και το ζήλο που επέδειξαν οι υποψήφιες Περιφέρειες και πόλεις. Ιδιαίτερα να ευχαριστήσω τον περιφερειάρχη Αττικής, Γιώργο Πατούλη, και τον δήμαρχο Αθηναίων, Κώστα Μπακογιάννη, τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου, Παναγιώτη Νίκα και τον Δήμαρχο Λουτρακίου-Περαχώρας-Αγίων Θεοδώρων, Γιώργο Γκιώνη, τον περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας, Φάνη Σπανό, και τον δήμαρχο Λαμιέων, Ευθύμη Καραΐσκο και τον γενικό γραμματέα του ΕΟΤ, Δημήτρη Φραγκάκη.

Στον εθνικό μας αγώνα δε χωρούν διλήμματα και διχαστικές προσεγγίσεις. Το Ράλλυ Ακρόπολις ανήκει σε όλη την Ελλάδα.

Καταλήξαμε, μετά από συζητήσεις με ειδικούς, με τα μέλη της οργανωτικής επιτροπής και βέβαια αφού ακούσαμε με μεγάλο ενδιαφέρον το δημόσιο διάλογο που διεξήχθη όλες τις προηγούμενες ημέρες, το Ράλλυ Ακρόπολις να φιλοξενηθεί σε τρία μοναδικά σημεία της πατρίδας μας.

Θα βάλουμε μπροστά τις μηχανές κάτω από την Ακρόπολη, στην Αθήνα, που ως οικοδέσποινα θα καλωσορίσει μετά από οκτώ χρόνια απουσίας τον εθνικό μας αγώνα.

Στη συνέχεια, θα περάσουμε από την Κορινθία και τους Αγίους Θεοδώρους, μια ειδική που αναδείχθηκε ως η 3η καλύτερη από το WRC. Ένα μέρος εξαιρετικής ομορφιάς, με ανθρώπους που έχουν αγαπήσει τον αγώνα, ένα μέρος που διαθέτει την εμπειρία και τη γνώση στη φιλοξενία διεθνών αγώνων αυτοκινήτου.

Και, τέλος, θα βρεθούμε στην ιστορική Λαμία για δύο ημέρες. Στη Λαμία, εκεί όπου τα σύγχρονα αγωνιστικά αυτοκίνητα του WRC θα ξυπνήσουν ξεχωριστές αναμνήσεις από τους Βωξίτες, την Παύλιανη, τον Ταρζάν και πολλές άλλες ειδικές διαδρομές.
Επιδιώκουμε έτσι το Ράλι Ακρόπολις να εδραιωθεί στην πατρίδα μας και πάλι.

Θέλω να ευχαριστήσω θερμά τους περιφερειάρχες, τους δημάρχους αλλά και όλα τα μέλη της Οργανωτικής Επιτροπής για την πολύ στενή και αποτελεσματική συνεργασία που είχαμε, αλλά και για τη συνεργασία που ξεκινά από σήμερα για να κάνουμε το καλύτερο Ράλλυ Ακρόπολις όλων των εποχών.

Επίσης ευχαριστούμε θερμά την Παγκόσμια Ομοσπονδία – FIA, τον WRC Promoter, τις ομάδες για τις συμμετοχές τους αλλά και τους εκατοντάδες χιλιάδες φίλους του Motorsport για τα μηνύματά τους» πρόσθεσε ο Λευτέρης Αυγενάκης.

Το Ράλλυ Ακρόπολις είναι ένας από τους παλαιότερους και σημαντικότερους αγώνες αυτοκινήτου. Ξεκίνησε να διοργανώνεται από την ΕΛΠΑ το 1951, ενώ θεωρείται από τα πιο απαιτητικά και ανταγωνιστικά Ράλλυ του παγκόσμιου πρωταθλήματος WRC.

Το 1951, από μια ιδέα μιας ομάδας οδηγών και με την βοήθεια της Shell διοργανώθηκε ένας αγώνας 1.923 χιλιομέτρων. Ένα από τα ιδρυτικά μέλη του, ως πρόεδρος της Ελληνικής Λέσχης Αυτοκινήτου και Περιηγήσεων (ΕΛΠΑ), υπήρξε ο παράγοντας του Παναθηναϊκού, Απόστολος Νικολαΐδης. Ο αγώνας ξεκίνησε από την Αθήνα και πέρασε κατά σειρά από τις πόλεις Τρίπολη, Λάρισα, Θεσσαλονίκη, Σέρρες, Καβάλα, Θεσσαλονίκη με τον τερματισμό να γίνεται στην Αθήνα. Την επόμενη χρονιά, η ΕΛΠΑ αναλαμβάνει την διοργάνωση του αγώνα και το 1953 ο αγώνας γίνεται διεθνής. Το 1960 ο αγώνας συμπεριλαμβάνεται στους αγώνες του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος.

Από το 1973 συμπεριλαμβάνεται στο παγκόσμιο πρωτάθλημα οδηγών και στο παγκόσμιο πρωτάθλημα κατασκευαστών του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Επίσης περιλαμβάνεται στα πανελλήνια πρωταθλήματα και κύπελλα κλάσεων, στο κύπελλο της FIA για αυτοκίνητα παραγωγής και στο παγκόσμιο κύπελλο για κατασκευαστές αυτοκινήτων τουρισμού.

Το 2005 το Ράλλυ Ακρόπολις ψηφίστηκε ως ο καλύτερος αγώνας της χρονιάς. Το 2006 το κέντρο του αγώνα μεταφέρθηκε από τη Λαμία στην Αθήνα και στα γύρω βουνά, ενώ το service park ήταν στον χώρο του Ολυμπιακού Σταδίου Αθηνών. Αυτή την χρονιά έγιναν δύο υπερειδικές διαδρομές στο Ολυμπιακό Στάδιο, μια φορά την πρώτη μέρα του αγώνα και μια την τελευταία. Το 2007 το κέντρο του αγώνα ήταν και πάλι η Αθήνα. Το 2007 υπήρξαν 3 υπερειδικές, οι οποίες έλαβαν χώρα στο Ολυμπιακό Ιππικό Κέντρο στο Μαρκόπουλο. To 2009 το Ράλλυ διεξήχθη στο Λουτράκι Κορινθίας. Το 2011 ο διάσημος και πιο σκληρός αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος επανήλθε στο αγωνιστικό καλεντάρι της Παγκοσμίου Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου. Το 2011 το κέντρο του αγώνα ήταν το Λουτράκι, και οι ειδικές διαδρομές επεκτάθηκαν στη Φθιώτιδα, τη Βοιωτία, την Κορινθία και την Αργολίδα. Ο αγώνας ξεκίνησε στις 16 Ιουνίου κάτω από τον Ιερό Βράχο της Ακροπόλεως των Αθηνών, με την τελετή έναρξης και έληξε στις 19 Ιουνίου. Το 2012 το Ράλλυ Ακρόπολις ξεκίνησε στις 24 Μαΐου στο Ζάππειο Μέγαρο με κέντρο του αγώνα στο Λουτράκι, ακόμα το 2012 προστέθηκαν μερικές νέες ειδικές διαδρομές. Η τελετή λήξης έγινε στις 27 Μαΐου στο Club Hotel Casino Loutraki. To 2013 ήταν η τελευταία χρονιά που το Ράλλυ προσμετρούσε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, καθώς λόγω οικονομικών δυσχερειών και μη εξόφλησης των οφειλών προς την Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου, αποκλείστηκε από το καλεντάρι των αγώνων του Πρωταθλήματος.

Αξίζει να σημειωθεί πως στο θρυλικό αγώνα αυτοκινήτου έχουν συμμετάσχει ορισμένα από τα μεγαλύτερα ονόματα στην μακρά ιστορία του WRC, όπως ο Βάλτερ Ρερλ, ο Άρι Βάτανεν Μίκι Μπιαζιόν, ο Κάρλος Σάινθ, ο Κόλιν Μακ Ρέι, ο Πέτερ Σόλμπεργκ και ο Σεμπάστιαν Λεμπ. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ