Πώς η Coca-Cola συνέδεσε το όνομά της με τον Άγιο Βασίλη

Καθ’όλη τη διάρκεια της ιστορίας ο Άγιος Βασίλης έχει εμφανιστεί με πολλές μορφές, με μεγάλη ποικιλία ρουχισμού και χρωμάτων. Η πιο γνωστή του εικόνα, ενός ευτραφή ηλικιωμένου με κόκκινα ρούχα προέρχεται από την εικόνα του Αγίου Νικολάου της Μύρας, ενός επισκόπου του 4ου αιώνα μ.Χ.

Η κοινή άποψη πως ο Άγιος Βασίλης χρωστά την εμφάνισή του στην Coca-Cola δεν είναι απόλυτα ακριβής. Το γνωστό σε όλους μας παρουσιαστικό του Αγίου Βασίλη ήταν αυτό που χρησιμοποιήθηκε από τον Haadon Sundblom το 1931 στην πρώτη χριστουγεννιάτικη καμπάνια της Coca-Cola, ο οποίος άντλησε έμπνευση από την εικόνα του Αγίου Νικολάου. Με άλλα λόγια η εταιρεία φαίνεται πως διάλεξε αντί να εφεύρει τον γνωστό σε όλους Άγιο Βασίλη.

Από το 1931 έως σήμερα οι διαφημιστικές εκστρατείες της Coca-Cola παρουσίασαν τον Άγιο Βασίλη σε μια πληθώρα σεναρίων με τα οποία ταυτίστηκε μεγάλο μέρος του αγοραστικού κοινού. Η πετυχημένη διαφημιστική εκστρατεία της Coca-Cola με τον Άγιο Βασίλη χρωστά εν μέρει την επιτυχία της στην τοποθέτηση του Αγίου Βασίλη σε χαρακτηριστικές σκηνές με τις οποίες ταυτίστηκε το κοινό.

Μετά το 1937, τα παιδιά άρχισαν να αφήνουν ως δώρο μπουκάλια της Coca-Cola για τον Άγιο Βασίλη τα βράδια των Χριστουγέννων, ενώ μετά από μια καμπάνια που παρουσίασε τον Άγιο Βασίλη χωρίς βέρα, οι φίλοι του γνωστού αναψυκτικού έστελναν μαζικά μηνύματα στην εταιρεία σχετικά με το τι συνέβη στη γυναίκα του Αγίου Βασίλη.

Η επιτυχία της σύνδεσης του Αγίου Βασίλη με το προϊόν, επέτρεψε στην Coca-Cola να επαναλαμβάνει με επιτυχία την διαφημιστική της εκστρατεία κάθε χρόνο, χωρίς να καθίσταται ωστόσο τετριμμένη. Παράλληλα, αν και το γεγονός πως ο Άγιος Βασίλης και η Coca-Cola χρησιμοποιούν τα ίδια χρώματα είναι τυχαίο, δεν υπάρχει αμφιβολία πως αυτό βοήθησε σε μεγάλο βαθμό στον συσχετισμό του brand και του Αγίου Βασίλη στο νου του αγοραστικού κοινού, καθώς κανένας δεν μπορεί να φανταστεί τον αγαπημένο άγιο των παιδιών να συνοδεύει ένα διαφορετικό προϊόν.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ