Glami: Μόνο οι μισές επιχειρήσεις μόδας έχουν λάβει μέτρα για το δεύτερο κύμα της πανδημίας

To 47% των online καταστημάτων μόδας που συμμετείχαν στην έρευνα αναμένει θετική επίδραση από το δεύτερο κύμα της πανδημίας.

Έρευνα διεξήχθη από τη παγκόσμια μηχανή αναζήτησης μόδας, GLAMI, διερευνώντας τις προσδοκίες των καταστημάτων  για τους επόμενους μήνες συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά αλλά και τις πιθανές ανακατατάξεις που μπορεί να επέλθουν στον χώρο. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε ηλεκτρονικά την περίοδο  2 έως 18 Οκτωβρίου (Πριν αναγγελθούν τα νέα μέτρα στις 3 και στις 5 Νοεμβρίου αντίστοιχα).

Αναλυτικότερα, σε μια “πρώτη ανάγνωση” της έρευνας, προκύπτει ότι τo 47% των online καταστημάτων μόδας που συμμετείχαν στην έρευνα αναμένει θετική επίδραση από το δεύτερο κύμα της πανδημίας. Παράλληλα, φόβοι εκφράστηκαν από το συντριπτικό 76% των καταστημάτων με πολλαπλά κανάλια διανομής και το 53% των eshop που πιστεύει ότι θα είναι πολύ δύσκολη η περίοδος του δεύτερου lockdown. Στον αντίποδα, ένα 17% των καταστημάτων και με φυσικό κατάστημα βλέπει θετικές προοπτικές.

Μέτρα για το δεύτερο κύμα της πανδημίας

Πάνω από το 60% των eshop επενδύουν στο να ενισχύσουν το stock τους πριν από την περίοδο του Black Friday και των Χριστουγέννων, κάτι που δείχνει ότι αναμένουν θετικά αποτελέσματα για το τέλος της χρονιάς παρά το δεύτερο κύμα της πανδημίας. Για σχεδόν μισά από τα καταστήματα είναι επιτακτική ανάγκη να διασφαλίσουν ρευστότητα ενώ προσαρμόζονται στις νέες συνθήκες με επιχειρηματικές αποφάσεις και αλλαγή του business model τους για να βγουν αλώβητα από την κρίση.

Τα Social Media αναδεικνύονται πρωταγωνιστές και γίνονται κανάλι πώλησης που θα δοκιμαστεί ακόμη περισσότερο με στόχο την εντονότερη παρουσία αλλά και την αύξηση των εσόδων για το 35% των συμμετεχόντων της έρευνας του GLAMI.gr.

Μόλις το 9% δήλωσε ότι προχώρησε σε απολύσεις υπαλλήλων, ενώ ἐνα 4% δήλωσε ότι είναι στις προτεραιότητές του για το μέλλον. Τέλος, από αυτούς που δεν έχουν προβεί σε κανένα μέτρο προστασίας της επιχείρησής τους, η εντονότερη παρουσία στα Social Media και η πιο επιθετική στρατηγική διαφήμισης βρίσκονται πρώτα στις προτιμήσεις τους με 57%.

Πλάνα και Στρατηγικές για το τέλος της χρονιάς

Τα περισσότερα eshop δεν έχουν σκοπό να μειώσουν τις τιμές ενώ η εποχικότητα παραμένει ακόμη σημαντικός συντελεστής για τις πωλήσεις αν και ένα 21% αποφάσισε να μην επικεντρωθεί σε αυτή αλλά στις μικρότερες και συχνότερες συλλογές, προκειμένου να προσαρμοστεί γρήγορα σε τυχόν αλλαγές 

Fashion Trends που θα διαμορφώσουν το μέλλον του κλάδου

Η δύναμη των Social Media που αναδείχθηκε ακόμη περισσότερο στο πρώτο κύμα της πανδημίας φαίνεται ότι αποτελεί το πιο σημαντικό trend για το μέλλον (53%). Η απουσία εποχικότητας, η βιώσιμη μόδα αλλά και οι genderless συλλογές φαίνεται ότι κερδίζουν έδαφος και στην Ελλάδα. Χαμηλά παραμένει ακόμη το second hand κύμα που στο εξωτερικό κερδίζει συνεχώς έδαφος.

Καλοκαιρινή Περίοδος 2020

Μετά από ένα διαφορετικό καλοκαίρι όπου καταγράφηκε έως και 100% πτώση στην επισκεψιμότητα των φυσικών καταστημάτων και έως και 59% πτώση στις offline πωλήσεις, το 55% των επιχειρήσεων με ηλεκτρονικό και φυσικό κατάστημα είδε τα έσοδά του μειωμένα λόγω της πανδημίας, σε σχέση με το καλοκαίρι του 2019 αλλά παράλληλα το 59% είδε αύξηση στις online πωλήσεις που ισοσκέλισε την αρνητική εικόνα του καλοκαιριού.

Παρόλο τον θετικό αντίκτυπο που είχε γενικότερα η πανδημία για το ηλεκτρονικό εμπόριο και με το 26% των fashion eshop να βλέπει τα έσοδά του να αυξάνονται, ταυτόχρονα ένα 20% είδε τα έσοδά του να μειώνονται εξαιτίας αυτής.

Η έρευνα διεξήχθει από τις 02 έως και τις 18 Οκτωβρίου, με τη συμμετοχή στελεχών από 44 καταστήματα μόδας (καταστήματα με πολλαπλά κανάλια διανομής και μόνο ηλεκτρονικά) με στόχο την καταγραφή των προσδοκιών για τους επόμενους μήνες, τις συγκρίσεις με την προηγούμενη χρονιά αλλά και τις πιθανές ανακατατάξεις που να μπορεί να επέλθουν στον κλάδο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ