Κραυγή αγωνίας από τον CEO της Qatar Airways: “Τα χειρότερα έρχονται”

Η ιδέα ενός δεύτερου κύματος παραλύει πλήρως αεροπορικές εταιρείες

Η πανδημία του κορωνοϊού μέχρι τώρα, έχει κάνει αισθητές τις επιπτώσεις της στο κομμάτι της οικονομίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Ωστόσο η ιδέα ενός δεύτερου κύματος είναι αυτή που “παραλύει” πλήρως τις επιχειρήσεις, ιδίως στον τομέα των αερομεταφορών, που επλήγη όσο κανένας άλλος από την πανδημική κρίση.

Το αίσθημα αυτό, αποτύπωσε σε πρόσφατες δηλώσεις του στο CNBC, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Qatar Airways, λέγοντας ότι το μέλλον των αεροπορικών εταιρειών, στην περίπτωση ενός δεύτερου κύματος, φαίνεται να είναι αρκετά ζοφερό. Ο Akbar Al Baker ανέφερε χαρακτηριστικά ότι (για τις αεροπορικές) τα χειρότερα δεν έχουν περάσει και τόνισε ότι “σύντομα θα υπάρξουν και άλλες καταστροφές λόγω του δεύτερου κύματος, που θα είναι πολύ πιο σοβαρό από το πρώτο”.

Παράλληλα, διευκρίνισε ότι η εταιρεία του, όπως και κάθε άλλη αεροπορική στον κόσμο, θα συνεχίσει αναπόφευκτα να χάνει χρήματα, γιατί δεν υπάρχει επιβατικό κοινό, ενώ ακόμη πολλά αεροδρόμια παραμένουν κλειστά. Σημειώνεται ότι, το οικονομικό έτος 2019-2020,  η  Qatar Airways κατέγραψε απώλειες ρεκόρ, ύψους 1,9 δισ. δολαρίων, λόγω της πανδημίας αλλά και του συνεχιζόμενου “αποκλεισμού” που υπέστη από μια ομάδα αραβικών κρατών του Κόλπου με επικεφαλής τη Σαουδική Αραβία.

Την ίδια μοίρα, όσον αφορά τις απώλειες, είχαν βέβαια οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες σε όλον τον κόσμο, πολλές από τις οποίες επίσης εκφράζουν “κραυγή” αγωνίας για το μέλλον. Η easyJet ανακοίνωσε χθες ότι οι ζημίες που θα καταγράψει για πρώτη φορά φέτος αναμένεται να ξεπεράσουν το 1 δις και προειδοποίησε την βρετανική κυβέρνηση ότι ίσως χρειαστεί μεγαλύτερη οικονομική στήριξη. Η εταιρεία έχει ήδη λάβει δάνειο 600 εκατ. λιρών από την κυβέρνηση για να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της πανδημίας, ενώ έχει αναγκαστεί να απολύσει 4.500 άτομα.

Η Ryanair, από την πλευρά της, έχει χαρακτηρίσει τον φετινό χειμώνα “καμένο χαρτί”. Η ευρωπαϊκή εταιρεία μικρού κόστους, έχει ήδη μειώσει σημαντικά τις τιμές των εισιτηρίων, προκειμένου να “δελεάσει” τους ταξιδιώτες αλλά προσπαθεί να βρει και “καλύτερα” δρομολόγια προκειμένου να πείσει τους πελάτες τους ότι δεν πρόκειται να μπουν σε καραντίνα όταν φτάσουν στον προορισμό τους. Την ίδια τακτική προσπαθούν να υιοθετήσουν και άλλες αεροπορικές εταιρείες. Τον Σεπτέμβριο, η Ryanair ανακοίνωσε επίσης ότι είναι αναγκασμένη να περιορίσει περαιτέρω κατά 20% τη δυναμικότητά της για τον Οκτώβριο και ότι πιθανόν θα χρειαστεί να κάνει το ίδιο για όλο τον χειμώνα, αν οι χώρες της ΕΕ δεν χαλαρώσουν τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς που έχουν επιβάλει λόγω της COVID-19.

Γενικότερα, οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, έχουν αναγκαστικά “αφεθεί” σε μια κατάσταση “ελεύθερης πτώσης” καθώς η κίνηση των εμπορικών πτήσεων αναμένεται να είναι μειωμένη κατά 60% σε σχέση με το 2019, ακολούθως δεν αναμένεται επαναφορά στα κανονικά επίπεδα πριν το 2024.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ