Πώς το ηλεκτρονικό εμπόριο “έσωσε” τη Levi’s από την πανδημία

Το τρίτο τρίμηνο του 2020, η εταιρεία κατέγραψε ραγδαία αύξηση, της τάξης του 52%, στις ηλεκτρονικές της πωλήσεις

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτέλεσε μια πολύ σημαντική διέξοδο για τους καταναλωτές, που στράφηκαν μαζικά στις διαδικτυακές αγορές για να αποκτήσουν κάθε λογής προϊόν και υπηρεσία.  Το γεγονός αυτό, όπως ήταν αναμενόμενο, λειτούργησε ευνοϊκά και για τις περισσότερες  επιχειρήσεις λιανικής, αφού το e-commerce λειτούργησε σαν μια “σανίδα σωτηρίας” απέναντι στις επιπτώσεις της πανδημίας, το κλείσιμο των καταστημάτων και τη ραγδαία μείωση των πωλήσεων.

Μία από αυτές τις επιχειρήσεις είναι και η Levi’s, η οποία κατάφερε να επιβιώσει το δύσκολο αυτό διάστημα κυρίως λόγω της ηλεκτρονικής της παρουσίας. Το τρίτο τρίμηνο του 2020, η εταιρεία κατέγραψε ραγδαία αύξηση, της τάξης του 52%, στις ηλεκτρονικές της πωλήσεις, αντισταθμίζοντας με αυτόν τον τρόπο τις ζημιές που προκλήθηκαν από την “απώλεια” των φυσικών της καταστημάτων. 

Αναλυτικά, στο τρίτο τρίμηνο,οι πωλήσεις της Levi’s μειώθηκαν σημαντικά  κατά 27% λόγω του lockdown και του αναγκαστικού κλεισίματος των καταστημάτων. Ωστόσο, οι μειώσεις ήταν μικρότερες από αυτές που ανέμενε η εταιρεία, η οποία παρά τις δυσκολίες κατάφερε τελικά να ξεπεράσει τους αρχικούς στόχους που είχε θέσει για το τρίμηνο. 

Φυσικά, αυτό δεν έγινε χωρίς κόστος. Τον Ιούλιο, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα περικόψει περίπου το 15% του παγκόσμιου εταιρικού εργατικού δυναμικού της, καταργώντας περίπου 700 θέσεις εργασίας. Η επιλογή αυτή όμως, μαζί με άλλες αποφάσεις που έλαβε η Levi’s, είναι αυτή που – σύμφωνα με την ίδια – οδήγησε τελικά σε θετικά οικονομικά αποτελέσματα. “Όλες οι ενέργειες που κάναμε, οι σκληρές επιλογές που έπρεπε να πάρουμε αρκετά νωρίς στην πανδημία, αρχίζουν πραγματικά να αποδίδουν”, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος Chip Bergh. “Αυτό το τρίμηνο ήταν πολύ καλύτερο από ό, τι περιμέναμε. Παρόλο που τα έσοδα ήταν μειωμένα κατά 27%, υπήρξε κέρδος”.

Σημειώνεται ότι, το τρίτο τρίμηνο, τα καθαρά έσοδα της εταιρείας μειώθηκαν στα 1,06 δισ.  δολάρια από 1,45 δισ. δολάρια το προηγούμενο έτος, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις που έκαναν λόγο για έσοδα 822,2 εκατ.  δολαρίων. Το ενδιαφέρον και ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο όμως είναι ότι τα “ψηφιακά έσοδα” της εταιρείας, που περιλαμβάνουν πωλήσεις από την ιστοσελίδα της αλλά και συνεργάτες όπως η Amazon, αυξήθηκαν πάνω από 50% σε σχέση με πέρυσι. Οι online πωλήσεις αποτέλεσαν, μάλιστα, σχεδόν το 24% των συνολικών πωλήσεων του τρίτου τριμήνου, ποσοστό διπλάσιο σε σχέση με πέρυσι. 

Σύμφωνα με την εταιρεία, οι ηλεκτρονικές της πωλήσεις παραμένουν υψηλές, παρά το ότι τα καταστήματα σε όλον τον κόσμο έχουν αρχίσει να ανοίγουν ξανά.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ