Γιάννης Βασιλάκος: Οι μεγάλες εταιρείες έχουν χρέος να στηρίξουν την ελληνική οικονομία

Την αισιοδοξία του για το μέλλον της οικονομίας αλλά και των επιχειρήσεων που επιβίωσαν όλα αυτά τα δύσκολα χρόνια στην ελληνική αγορά, εκφράζει ο Γιάννης Βασιλάκος, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ

Την αισιοδοξία του για το μέλλον της οικονομίας αλλά και των επιχειρήσεων που κατάφεραν να επιβιώσουν μετασχηματιζόμενες όλα αυτά τα δύσκολα χρόνια στην ελληνική αγορά, εκφράζει ο Γιάννης Βασιλάκος, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ, σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στο πλαίσιο του αφιερώματος στην επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας (ECONOMY RESTART).

Ο κ. Βασιλάκος παραδέχεται ότι η πανδημία του κορωνοϊού εμφανίστηκε σε μια κρίσιμη χρονική στιγμή, αλλάζοντας τα πραγματικά δεδομένα της ελληνικής οικονομίας. Ανέτρεψε σχέδια και ανέστειλε πρωτοβουλίες σε όλο το φάσμα της οικονομικής δραστηριότητας. Σημειώνει χαρακτηριστικά ότι “η περίοδος του lockdown και οι συνέπειές του μας οδήγησαν σ’ αυτό που σχηματικά ονομάζουμε ‘προσαρμοσμένη κανονικότητα’ στην παραγωγή, την αγορά, την ατομική καθημερινότητα. Προσαρμοζόμαστε και συνεχίζουμε. Και σε πολλές περιπτώσεις καινοτομούμε δημιουργικά”.

Ο επικεφαλής της ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ εκτιμά ότι στη μετά-covid εποχή τόσο η αγορά, όσο και οι επιχειρήσεις, ιδιαίτερα οι μεγάλες, οφείλουν να συνεχίσουν να επενδύουν, στηρίζοντας την ελληνική οικονομία. Όπως υπογραμμίζει: “βασικό στοιχείο για τη διασφάλιση της επιχειρηματικής συνέχειας παραμένει η προσαρμογή και η εξέλιξη των λειτουργικών μοντέλων, ώστε να συντηρείται η συνθήκη κανονικότητας, να αναζωογονείται η θετική ψυχολογία του καταναλωτικού κοινού, αλλά και να διευκολύνεται σε εταιρικό επίπεδο η επενδυτική διαδικασία”. Στο πλαίσιο αυτό, το επενδυτικό πλάνο της ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ για την τρέχουσα χρονιά, παρά τις επιπτώσεις της πανδημίας, περιλαμβάνει επενδύσεις ύψους 8 εκατ. ευρώ.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του Γιάννη Βασιλάκου, Αντιπροέδρoυ και Διευθύνοντος Συμβούλου της ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ, στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και τη δημοσιογράφο Μαρία Τσιβγέλη.

Ερ.: Στη μετά-covid εποχή πολλοί θεωρούν ότι χρειάζεται ένα νέο αναπτυξιακό “ restart” στην ελληνική οικονομία. Υπό ποιες προϋποθέσεις πιστεύετε ότι μπορεί να επιτευχθεί αυτή η επανεκκίνηση και τι μπορεί να περιλαμβάνει;

Απ.: Είναι γεγονός ότι η πανδημία εμφανίστηκε σε μια κρίσιμη χρονική στιγμή, αλλάζοντας τα πραγματικά δεδομένα της ελληνικής οικονομίας. Ανέτρεψε σχέδια και ανέστειλε πρωτοβουλίες σε όλο το φάσμα της οικονομικής δραστηριότητας. Η οικονομία το 2019 είχε δείξει ισχυρά σημάδια ανάκαμψης και οι προβλέψεις για τα επόμενα έτη ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικές. Η περίοδος του lockdown και οι συνέπειές του μας οδήγησαν σ’ αυτό που σχηματικά ονομάζουμε “προσαρμοσμένη κανονικότητα” στην παραγωγή, την αγορά, την ατομική καθημερινότητα. Προσαρμοζόμαστε και συνεχίζουμε. Και σε πολλές περιπτώσεις καινοτομούμε δημιουργικά. Προφανώς, για κάποιο διάστημα ακόμα θα πορευτούμε σε πρωτοφανείς συνθήκες. Τολμώ να πω ότι μέσα από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα ανάκαμψης, η Ελλάδα, η οικονομία, οι επιχειρήσεις, έχουν μπροστά τους μια μεγάλη αναπτυξιακή ευκαιρία. Διακρίνω δύο βασικές περιοχές που προσφέρουν συγκριτικό πλεονέκτημα. Τον ψηφιακό μετασχηματισμό και την ενεργειακή αναβάθμιση, μέσα από τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Κοινός παρονομαστής και καταλύτης των εξελίξεων παραμένει η τεχνολογία. Αυτή κινεί προς το μέλλον μια μεγάλη επιχείρηση, αλλά και βελτιώνει την ποιότητα ζωής ενός νοικοκυριού. Η ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ είναι συνοδοιπόρος σε αυτή την προσπάθεια.

Ερ.: Οι μεγάλες επιχειρήσεις θα συμβάλλουν σε ένα νέο αναπτυξιακό “restart” μετά το πέρας της επιδημίας του κορωνοϊού (COVID-19);

Απ.: Τόσο η αγορά, όσο και οι επιχειρήσεις, ιδιαίτερα οι μεγάλες, οφείλουν να συνεχίσουν να επενδύουν, στηρίζοντας την ελληνική οικονομία. Βασικό στοιχείο για τη διασφάλιση της επιχειρηματικής συνέχειας παραμένει η προσαρμογή και η εξέλιξη των λειτουργικών μοντέλων, ώστε να συντηρείται η συνθήκη κανονικότητας, να αναζωογονείται η θετική ψυχολογία του καταναλωτικού κοινού, αλλά και να διευκολύνεται σε εταιρικό επίπεδο η επενδυτική διαδικασία. Είναι σημαντικό να κάνουμε σταθερά βήματα μπροστά. Μικρά ή μεγαλύτερα δεν έχει και τόση σημασία αρκεί να διατηρείται η αναπτυξιακή δυναμική, η οποία μας επιτρέπει να συνεχίσουμε το επενδυτικό μας πλάνο, προσαρμοσμένο στις ανάγκες της αγοράς και του καταναλωτή. Ανάλογα με τις εξελίξεις, μπορούμε να ενεργοποιηθούμε σε συγκεκριμένα segments της αγοράς που παρουσιάζουν ευκαιρίες, ανταποκρινόμενοι σε νέες καταναλωτικές ανάγκες. Η προσαρμοστικότητα και η ευελιξία παραμένουν δομικά συστατικά της νέας “προσαρμοσμένης πραγματικότητας”.

Ερ.: Σε ποιο βαθμό έχει αναπροσαρμοστεί το επιχειρησιακό μοντέλο της ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ μετά τις ραγδαίες αλλαγές που έφερε η πανδημία στο retail, εκτινάσσοντας το ηλεκτρονικό εμπόριο;

Απ.: Η ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ είχε προχωρήσει σε ανανέωση του δικτύου καταστημάτων της, αλλά και των ψηφιακών υποδομών της πριν την πανδημία. Έτσι, το lockdown μας βρήκε έτοιμους με ένα νέο, σύγχρονο ηλεκτρονικό κατάστημα ικανό να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις της περιόδου. Παράλληλα, συνεχίζουμε να επενδύουμε σε υπηρεσίες και συστήματα, προσφέροντας μία ολοκληρωμένη 360 ° αγοραστική εμπειρία στους πελάτες, που μας εμπιστεύονται για τις αγορές τους, ανεξαρτήτως του καναλιού που οι ίδιοι θα επιλέξουν. Κατά την περίοδο του lockdown, η αγοραστική κίνηση κινήθηκε σε αυξητικό ρυθμό για το e-shop και το call center, τα οποία λειτουργούσαν με καθεστώς τηλε-εργασίας, κατά 600% και 300%, αντίστοιχα, ενώ οι παραδόσεις των προϊόντων στις ημέρες της αποκορύφωσης ξεπέρασαν κατά 50% τις αντίστοιχες της περιόδου της Black Friday. Η κατάσταση αυτή έφερε στην επιφάνεια τρία ζητήματα, την έλλειψη διαθεσιμότητας των προϊόντων, λόγω του κλεισίματος των εργοστασίων της Κίνας, τη δυσκολία διαχείρισης του αυξημένου όγκου των παραγγελιών και τέλος τις σημαντικές καθυστερήσεις στις αποστολές των προϊόντων στους καταναλωτές, λόγω της κατάρρευσης των δικτύων διανομής στην Ελλάδα την περίοδο αυτή. Η ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ είχε αυξήσει έγκαιρα τη διαθεσιμότητα των προϊόντων της και έτσι δεν αντιμετωπίσαμε σοβαρά πρόβλημα διαθεσιμότητας. Κινηθήκαμε γρήγορα και διαχειριστήκαμε ικανοποιητικά την αυξημένη ζήτηση και τον μεγάλο όγκο αποστολών, διευρύνοντας περαιτέρω τις συνεργασίες με εταιρείες courier, στην προσπάθεια να αυξήσουμε τις δυνατότητες διανομής. Η κατάσταση δεν ήταν εύκολη, ενώ μπορούμε να πούμε πως οι παραδόσεις ομαλοποιήθηκαν στα μέσα Απριλίου. Το μοντέλο που δοκιμάσαμε λειτούργησε με σχετική επιτυχία, έχουμε διορθώσει τα κακώς κείμενα και συνεχίζουμε τη λειτουργία μας χωρίς προβλήματα, προετοιμάζοντας εντατικά τον οργανισμό για την ιδιαίτερα απαιτητική χειμερινή περίοδο που ακολουθεί.

Ερ.: Πώς εξελίσσεται, υπό τις νέες συνθήκες, το επενδυτικό πρόγραμμα της ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ;

Απ.: Η ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ μέσα στο 2019 και αρχές του 2020, ανέπτυξε ένα μεγάλο επενδυτικό πλάνο όσον αφορά τις εγκαταστάσεις της. Η αναμόρφωση του δικτύου των καταστημάτων της που έχει ξεκινήσει εδώ και περίπου 5 χρόνια, συνεχίστηκε με εντατικούς ρυθμούς, και πλέον αριθμούμε συνολικά 93 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα. Την ίδια περίοδο, δημιουργήθηκε μία νέα αποθήκη 17.000τ.μ. στον Ασπρόπυργο, ενώ μεταφέρθηκαν και οι κεντρικές υπηρεσίες μας σε νέα υπερσύγχρονα γραφεία επιφάνειας 3.500τ.μ. στο Ν. Ηράκλειο. Παρά τις επιπτώσεις της πανδημίας, το επενδυτικό μας πλάνο για την τρέχουσα χρονιά περιλαμβάνει επενδύσεις ύψους 8 εκατ. ευρώ μέσα από 4 ανακαινίσεις καταστημάτων, δύο μετεγκαταστάσεις και ένα νέο κατάστημα, όσον αφορά το δίκτυό μας, εισαγωγή satellite τεχνολογίας στη νέα μας αποθήκη στον Ασπρόπυργο με στόχο τη μεγιστοποίηση του ημερήσιου όγκου των αποστολών, ανανέωση του στόλου διανομής μας με σύγχρονα οικολογικά οχήματα καθώς και εκτεταμένες επενδύσεις σε πληροφοριακά συστήματα τελευταίας τεχνολογίας σε όλο το φάσμα των λειτουργιών της εταιρίας. Η χρήση της τεχνολογίας είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ανάπτυξής μας, για να προσφέρουμε καλύτερη εξυπηρέτηση και να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα. Σκοπός μας είναι να ενδυναμώσουμε όλους τους ανθρώπους να ζήσουν μία καλύτερη ζωή με την τεχνολογία και για αυτό εργαζόμαστε καθημερινά, υλοποιώντας έναν από τους μεγαλύτερους ψηφιακούς μετασχηματισμούς τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ερ.: Ποια είναι η εκτίμησή σας για την επόμενη ημέρα της ελληνικής οικονομίας, των επιχειρήσεων και ειδικότερα της ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ;

Απ.: Ένας από τους πλέον σημαντικούς παράγοντες για την πορεία της ελληνικής οικονομίας είναι το πρόγραμμα που θα εφαρμόσει το κράτος, εκμεταλλευόμενο την οικονομική ενίσχυση από την Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και τη διαχείριση του κρατικού προϋπολογισμού. Σκοπός του προγράμματος θα πρέπει να είναι η στήριξη των επιχειρήσεων και κυρίως η στήριξη των θέσεων εργασίας που θα οδηγήσει σε διαθέσιμο εισόδημα. Ήδη, έχουν γίνει ενέργειες, μέσω της μείωσης φόρου των επιχειρήσεων, αλλά και της μείωσης ασφαλιστικών εισφορών που θα ισχύουν από τις αρχές του 2021, που θα αυξήσουν το διαθέσιμο εισόδημα του καταναλωτή και θα δώσουν μία επιπλέον ώθηση στην αγορά.

Όπως έχω πει και σε παλαιότερη συνέντευξη, όσον αφορά τις επιχειρήσεις, η ανάπτυξη θα πρέπει να κινηθεί στο τρίπτυχο απασχόληση – καινοτομία – χρηματοδότηση, με επιπλέον συστατικά, την ευελιξία, αλλά και την προσαρμοστικότητα. Θα πρέπει, λοιπόν, να δημιουργηθούν σχέσεις εμπιστοσύνης με τους εργαζόμενους, καινοτόμες ιδέες που θα αποτελέσουν μοχλό για την αξιοποίηση ευκαιριών, ενώ βασικό όχημα θα συνεχίσει να αποτελεί ο ψηφιακός μετασχηματισμός. Ο πελάτης απαιτεί μία ενιαία και ολοκληρωμένη αγοραστική εμπειρία, ανεξαρτήτου του σημείου διεπαφής του με τις επιχειρήσεις.

Η ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ στέκεται εδώ και 70 χρόνια δίπλα στον Έλληνα καταναλωτή προσφέροντάς του τα κορυφαία τεχνολογικά προϊόντα με σκοπό να καλύψει τις καθημερινές του ανάγκες. Ήμασταν οι πρώτοι που προσφέραμε και εξακολουθούμε να προσφέρουμε το πρόγραμμα “Πλάνο Δόσεων Κωτσόβολος”, επιπρόσθετα με τους υπόλοιπους τρόπους πληρωμής, ώστε να διευκολύνουμε όλους τους καταναλωτές να αποκτήσουν τη συσκευή ή το προϊόν που χρειάζονται για να καλύψουν τις καθημερινές τους ανάγκες.

Αν και η περίοδος που διανύουμε είναι δύσκολη, παραμένω αισιόδοξος για το μέλλον της οικονομίας αλλά και των επιχειρήσεων που κατάφεραν να επιβιώσουν μετασχηματιζόμενες όλα αυτά τα δύσκολα χρόνια στην ελληνική αγορά. Μην ξεχνάμε ότι κάθε κρίση δημιουργεί και σημαντικές ευκαιρίες, και αυτό εμείς στην ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ το γνωρίζουμε πολύ καλά.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ