Σε ανοδική πορεία η αγορά των ενεργειακών ποτών – Τι συμβαίνει στην Ελλάδα

Μόνο το 2018, η παγκόσμια αγορά ενεργειακών ποτών είχε έσοδα 53,01 δις. δολαρίων

Σε μια μεγάλη βιομηχανία με πολλές προοπτικές εξελίσσεται σταδιακά τα τελευταία χρόνια η αγορά των ενεργειακών ποτών. Πρόκειται για μια αγορά που έχει ιδιαίτερη απήχηση στους νέους σε όλον τον κόσμο, λίγους σχετικά παίκτες και ένα ευρύ κοινό που… διψά κυριολεκτικά για γευστικά ποτά, κάθε τύπου.

Μόνο το 2018, η παγκόσμια αγορά ενεργειακών ποτών είχε έσοδα 53 δις δολαρίων, ενώ σύμφωνα με προβλέψεις, το 2026 τα έσοδά της αναμένεται να φτάσουν τα 86 δις. δολάρια, «μεγαλώνοντας» με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 7,2%, από το 2019 έως το 2026.

Παγκοσμίως, αυτή τη στιγμή δραστηριοποιούνται στον χώρο μεγάλες εταιρείες όπως οι Red Bull GmbH, Monster Beverage Corporation, Hell Energy, Rockstar, PepsiCo, The Coca-Cola Company και Nestle S.A ενώ μέχρι και η Amazon έχει εισέλθει σε αυτή την ακμάζουσα αγορά με το brand Solimo. Στην Ελλάδα, γνωρίζουμε κυρίως τα Red Bull, Hell και Monster ενώ πρόσφατα την είσοδό της στη χώρα μας έκανε και η Coca Cola με το Coca Cola Energy, αφού έληξε η αντιδικία με την Monster. Να υπενθυμίσουμε ότι η Coca-Cola κατέχει το 19% της Monster, έχει αναλάβει και την διανομή της ποτών της Monster ενώ έχει εξαγοράσει πρόσφατα και την Costa Coffee. 

Τόσο η Ελλάδα όσο και γενικότερα η Ευρώπη αποτελούν μια «νέα» και υποσχόμενη αγορά για τα ενεργειακά ποτά, τα οποία ο κόσμος αρχίζει τα τελευταία χρόνια να εξερευνά και να προτιμά περισσότερο. Γι’ αυτό το λόγο, βλέπουμε όλο και περισσότερες νέες αφίξεις και προϊόντα, με πιο πρόσφατη την είσοδο του Hell Energy Coffee, ενός ενεργειακού ποτού με καφέ το οποίο σύμφωνα με στοιχεία που επικαλείται η εταιρεία έχει πολύ μεγάλη απήχηση στην Ελλάδα.

Η ζήτηση για το συγκεκριμένο ποτό είναι, μάλιστα, τόσο μεγάλη που η εταιρεία αποφάσισε να δημιουργήσει μια ξεχωριστή εργοστασιακή μονάδα που θα παράγει μόνο τον ενεργειακό καφέ. Η νέα μονάδα, βρίσκεται στην περιοχή Szikszó της Ουγγαρίας και έχει τη δυνατότητα να παράγει περισσότερα από 8 εκατομμύρια προϊόντα την ημέρα. Το γεγονός αυτό αποδεικνύει την «τάση» του κοινού προς τα ενεργειακά ποτά γενικότερα αλλά και τα πιο εξειδικευμένα προϊόντα που μπορούν να αντικαταστήσουν ενδεχομένως τον «παραδοσιακό» καφέ.

Σημειώνεται ότι στον χώρο των «ενεργειακών καφέδων» συγκεκριμένα, δραστηριοποιούνται πολλές από τις προαναφερθείσες εταιρείες, όπως η Monster, όχι όμως στη χώρα μας. Στην Ελλάδα, εκτός από τη Hell, υπάρχουν οι ready-to-drink καφέδες των Starbucks,  τους οποίους διανέμει στην αγορά η Arla Foods.  Δεν αποκλείεται, πάντως, το επόμενο διάστημα να δούμε νέα ενεργειακά ποτά να “καταφθάνουν” στη χώρα μας, δεδομένης της ανάπτυξης που φαίνεται να βιώνει η αγορά. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ