AmCham Digital Talks: Ο αντίκτυπος της Covid-19 στην αμερικανική αγορά

Στην ατζέντα της ψηφιακής ημερίδας η συμπεριφορά του καταναλωτή εν μέσω της πανδημίας

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το διαδικτυακό σεμινάριο με τίτλο “The impact of COVID19 on the US Market and Consumer Behavior” που διοργάνωσε το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο σε συνεργασία με το τμήμα διεθνούς εμπορίου TradeUSA στο πλαίσιο των ψηφιακών εκδηλώσεων AmchamGR Digital Talks & Events, την Τετάρτη 1 Ιουλίου 2020.

Στο πλαίσιο του σεμιναρίου, εξετάστηκαν ο αντίκτυπος της πανδημίας στην αγορά των ΗΠΑ, οι αλλαγές στη συμπεριφορά του Αμερικανού καταναλωτή, οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες που δημιούργησε η πανδημία για τις ελληνικές εταιρείες που έχουν εξαγωγικό προσανατολισμό στην αγορά των ΗΠΑ, αλλά και το πώς διαμορφώνεται “η νέα κανονικότητα”.

Το σεμινάριο παρουσίασαν: η κα. Ντίνα Αθανασίου, Υπεύθυνη του τμήματος διεθνούς εμπορίου TradeUSA του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου και ο κ. Δημήτρης Καραβασίλης, International Trade Advisor, American-Hellenic Chamber of Commerce, Founder και CEO, DK Marketing & Idea Monkeys.
Όπως ανέφερε στον εναρκτήριο χαιρετισμό του ο κ. Σπυρτούνιας, Γενικός Διευθυντής του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, ο COVID-19, επηρέασε σημαντικά τον τομέα του εμπορίου σε ολόκληρο τον κόσμο και ειδικά τους τομείς που έχουν να κάνουν με υπηρεσίες εστίασης και φιλοξενίας. Επίσης, η ραγδαία αύξηση της χρήσης των τεχνολογιών επικοινωνίας διαμορφώνει ένα νέο τοπίο στις καταναλωτικές συμπεριφορές, νέες τάσεις στο χώρο του εμπορίου αλλά και στον τρόπο λειτουργίας των εφοδιαστικών αλυσίδων.

Όπως υποστήριξε ο κ. Σπυρτούνιας επειδή αυτά τα καινούρια δεδομένα δημιουργούν ένα νέο περιβάλλον, μέρος του οποίου θα συνεχίσει να υπάρχει και μετά την κρίση του κορονοϊού, είναι σημαντικό για τις εταιρείες που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στις ΗΠΑ να είναι πολύ καλά προετοιμασμένες και ενημερωμένες για να έχουν περισσότερα περιθώρια πετυχημένης διείσδυσης σε αυτή τη μεγάλη και πολλά υποσχόμενη αγορά.

Η κα. Αθανασίου, ανέλυσε μεταξύ άλλων τις προκλήσεις που αντιμετώπισαν οι Έλληνες εξαγωγείς στις εμπορικές τους δραστηριότητες με την αγορά των ΗΠΑ κατά τη διάρκεια της κρίσης του COVID-19 και όπως εξήγησε, οι σημαντικότερες ήταν: η μείωση στη ζήτηση, οι καθυστερήσεις στην παράδοση στον πελάτη λόγω καθυστερήσεων των υπηρεσιών διανομής, οι καθυστερήσεις στα τελωνεία, η αύξηση του κόστους των εμπορευματικών μεταφορών, ενώ υπήρξαν και ζητήματα ρευστότητας αλλά και ζητήματα ασφάλειας πιστώσεων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Καραβασίλης, η πανδημία του COVID-19 άλλαξε τις μέχρι τώρα συνήθειες των καταναλωτών με τον έναν στους δύο καταναλωτές να έχει μειώσει τις επισκέψεις του σε φυσικά καταστήματα, αποθηκεύοντας περισσότερες προμήθειες κάθε φορά που ψωνίζει, με τους περισσότερους καταναλωτές να επιλέγουν με μεγαλύτερη προσοχή σε σχέση με το παρελθόν τα προϊόντα που καταναλώνουν, αλλά και να στρέφονται σε πολύ πιο υγιεινούς τρόπους ζωής προκειμένου να θωρακίσουν την υγεία τους. Επίσης, μεγάλη αύξηση παρατηρήθηκε και στα συσκευασμένα προϊόντα μεγάλης διάρκειας. Όπως τόνισε ο κ. Καραβασίλης: “Η πανδημία μπορεί να προσφέρει πλήθος ευκαιριών στην ελληνική οικονομία και επιχειρηματικότητα”.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ