emea business monitor

Κυριάκος Μητσοτάκης: Με 25% επιδότηση μπαίνει στη ζωή μας η ηλεκτροκίνηση

Προκειμένου να τονωθεί η αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων και να μπορέσει η χώρα να πιάσει το στόχο

Με κίνητρα και επιδοτήσεις που θα φτάνουν σε περιπτώσεις και το 25% της αξίας του οχήματος, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε την εισοδο της χώρας στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. 

Όπως ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, θα υπάρξουν κίνητρα για αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων που θα μειώσουν έως και 10.000 το κόστος, φοροαπαλλαγές για εταιρείες που χρησιμοποιούν τέτοιου είδους οχήματα αλλά και επιδότηση για αγορά επαναφορτιζόμενων δικύκλων και ηλεκτρικών ποδηλάτων ανακοίνωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης παρουσιάζοντας τους βασικούς άξονες του σχεδίου για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα. “Στόχος είναι 1 στα 3 οχήματα το 2030 να είναι ηλεκτρικό.

Μακάρι η επιθυμία των πολιτών να μας οδηγήσει σε πιο φιλόδοξους στόχους” είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μητσοτάκης.

Οικονομικά κίνητρα

Σε ότι έχει ε τα οικονομικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικού οχήματος, ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε τα εξής:

  • Επιδοτούμε με 100 εκατ. για 18 μήνες την αγορά αυτοκινήτων νέου τύπου. Έτσι θα καλυφθεί το 25% του κόστους για περίπου 14.000 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το όφελος ανά μονάδα αν συνδυαστείε με το οικολογικό μπόνους και τις φοροαπαλλαγές θα πλησιάζει τα 10.000 ευρώ και έτσι θα τα κάνει πιο προσιτά στα μέσα εισοδήματα

Παρά το αυξημένο κόστος που η πολιτεία το επιδοτεί για να το κάνει πιο εφικτό ο χρήστης θα εξοικονομεί 2.500 ευρώ από ανεφοδιασμό και συντήρηση

  • Επιδότηση 15% για αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στο 25% η επιδότηση για αγορά ηλεκτρικών ταξί
  • Αυτά τα οχήματα θα κυκλοφορούν ελεύθερα παντού και για 2 χρόνια θα απαλλάσσονται από τέλη, οι δαπάνες για φόρτιση θα εκπίπτουν από τη φορολογία
  • πό τα εταιρικά έξοδα θα εκπίπτει το 50% και το 70% στα νησιά για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου και 40% για αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων

Ο δεύτερος άξονας του σχεδίου ρυθμίζει την αγορά των υπηρεσιών φόρτισης και οργανώνει τις υποδομές υποστήριξης. Το ρεύμα κίνησης θα παρέχουν φορείς εκμετάλλευσης υποδομής φόρτισης οχημάτων. Αυτοί θα είναι οι διάδοχοι των σημερινών βενζινάδικων. Οι πάροχοι θα συνεργάζονται με τους φορείς εκμετάλλευσης. Το συντονιστικό κέντρο θαέχει την ευθύνη για τη διαλλειτουργικότητα.

Η τρίτη πτυχή περιλαμβάνει τα κίνητρα για την εγκατάσταση καινούργιων παραγωγικών μονάδων στις περιοχές απολιγνητοποίησης

“Θεσπίζουμε ειδικά κίνητρα για εγκατάσταση παραγωγικών μονάδων στους νομούς Δυτικής Μακεδονίας και Αρκαδίας με μείωση φόρων και άλλων βαρών. Μονάδες που εγκαθίστανται εκεί θα έχουν μικρότερο συντελεστή 5% για πέντε κερδοφόρες χρήσεις ενώ θα έχουν και μειωμένες εργοδοτικές εισφορές για κάθε νέα θέση εργασίας” πρόσθεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο πρωθυπουργός εξήγησε ότι πρόκειται για ένα ολιστικό σχέδιο το οποίο θα προβλέπει επίσης ότι “κάθε νέα οικοδομή θα πρέπει να έχει υποδομή για φόρτιση ηλεκτροκίνητων οχημάτων”.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.