Γιατί οι καταναλωτές “γυρνάνε την πλάτη” στη φετινή Black Friday

Η φετινή Black Friday δεν έχει την απήχηση που περιμέναμε και αυτοί είναι οι πιο σημαντικοί λόγοι για την απογοητευτική εικόνα στα καταστήματα της χώρας.

Σε λίγες μέρες η φετινή Black Friday «ξαναχτυπά» με τους καταναλωτές να ετοιμάζονται για αγορές και ψώνια και κυρίως για μεγάλες προσφορές και εκπτώσεις. Ωστόσο, όπως φαίνεται μέχρι τώρα, η φετινή όρεξη για αγορές δεν υπάρχει, με τους καταναλωτές να μοιάζουν προβληματισμένοι με τις τιμές και εκπτώσεις που βλέπουν. 

Βέβαια, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που φέτος ίσως η Black Friday δεν λειτουργήσει. Αυτοί σχετίζονται με την πανδημία, τις «ψεύτικες» εκπτώσεις και τη μάστιγα των ηλεκτρονικών αγορών.

Προσφορές «μούφα» στην αγορά

Παντού παρατηρούμε, ήδη, μεγάλες εκπτώσεις κολλημένες στα τζάμια των καταστημάτων, όπως -70%, -65%, -80%. Ωστόσο, πόσο ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα

Οι μειωμένες τιμές σε κάποια είδη, όπως οι ηλεκτρικές συσκευές, είναι όντως σοκαριστικές, όμως υπάρχουν και περιπτώσεις καταστημάτων που προσπαθούν να παραπλανήσουν -με  μεγάλα νούμερα και περίπλοκες τακτικές – τους καταναλωτές.

Υπάρχουν, πράγματι σημαντικές προσφορές σε μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων, που όμως αποτελούν εξαιρέσεις σε σχέση με την κατάσταση που επικρατεί. Συγκεκριμένα, σε καταστήματα ένδυσης, υπόδησης, αξεσουάρ οι πρακτικές που υιοθετούνται φτάνουν στα όρια του αθέμιτου ανταγωνισμού. Αυξάνουν τις τιμές, προ των εκπτώσεων, προκειμένου σε περιπτώσεις όπως η «Black Friday» , να είναι σε θέση να παρέχουν σημαντικές εκπτώσεις σε σχέση με την αρχική τιμή, ενώ στην πραγματικότητα το προϊόν πωλείται στους καταναλωτές στην αρχική του τιμή, χωρίς καμία έκπτωση.

Κάτι τέτοιο, όπως είναι αναμενόμενο, γίνεται σε αρκετές περιπτώσεις αντιληπτό από τους καταναλωτές με αποτέλεσμα, φέτος, να μην πείθονται από τις μεγάλες «υποσχέσεις» προσφορών. Έτσι, καλό είναι οι πολίτες να γνωρίζουν μικρά τίπς, ώστε να αποφεύγουν τέτοιες απάτες. 

Ωστόσο, σημαντικό να αναφερθεί, είναι ότι φέτος παρατηρούμε σημαντικές προσφορές σε καταστήματα επίπλων, ηλεκτρικών συσκευών και οικιακών ειδών. Γι’ αυτό προτιμήστε τέτοιες αγορές, αντί για ρούχα και παπούτσια. 

Η επίδραση της πανδημίας και των νέων μέτρων 

Με την έλευση της πανδημίας και των νέων μέτρων ο κόσμος έχει μπει σε μια διαδικασία να μην επισκέπτεται τα φυσικά καταστήματα, είτε λόγω φόβου, είτε λόγω συνήθειας που αναπτύχθηκε κατά τη διάρκεια της καραντίνας

Παράλληλα, τα τωρινά περιοριστικά μέτρα αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα για την επίσκεψη πολιτών στα μαγαζιά, καθώς κουράζονται να επιδεικνύουν συνεχώς το πιστοποιητικό νόσησης, εμβολιασμού ή αρνητικού τεστ κορωνοϊού

Η «μόδα» των ηλεκτρονικών αγορών 

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας και της καραντίνας, ο κόσμος ανέπτυξε τη συνήθεια των ηλεκτρονικών παραγγελιών. Καθώς οι καταναλωτές έχουν εξοικειωθεί σε αυτή την πρακτική, είναι πλέον δύσκολο να «θυμηθούν» τον παραδοσιακό τρόπο αγορών. 

Ταυτόχρονα, οι νέες ηλεκτρονικές πλατφόρμες αγορών, όπως το Shein, το ASOS και τοAliExpress είναι εξαιρετικά δημοφιλείς με τρομερή απήχηση στο καταναλωτικό κοινό, λόγω των χαμηλών τιμών που προσφέρουν και της ευκολίας στη χρήση τους.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ