Beyond 4.0: O ψηφιακός μετασχηματισμός της Περιφέρειας Αττικής στο επίκεντρο της έκθεσης

Ποιες ενέργειες δρομολογούνται

Η Περιφέρεια Αττικής παρέχει ψηφιακά 253 υπηρεσίες οι οποίες το επόμενο διάστημα θα ανέλθουν στις 700 με στόχο μέχρι το 2030 να διαθέτει ψηφιακά το 80% των υπηρεσιών της, τονίστηκε στην Έκθεση Τεχνολογίας και Καινοτομίας Beyond 4.0 στη Θεσσαλονίκη. Ο περιφερειάρχης Γ. Πατούλης επισήμανε πως «το άλμα στην ψηφιακή εποχή, έχει στο επίκεντρο τον πολίτη» και ότι στο πλαίσιο των παρεχόμενων, υπηρεσιών βρίσκεται σε εξέλιξη σειρά ψηφιακών έργων και δράσεων σε συνέργεια και με εμπλεκόμενους φορείς που αφορούν τις δημόσιες μεταφορές, τον πολιτισμό, την οδική ασφάλεια, την πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας, πρόνοιας κ.α.

Στο 2ο συνέδριο Πληροφορικής των Περιφερειών Ελλάδος, που διοργανώθηκε – στη διάρκεια της έκθεσης- από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και αποτέλεσε ένα βήμα ανταλλαγής απόψεων, εμπειριών και καλών πρακτικών, η αντιπεριφερειάρχης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Μαρία Κουρή, ανέπτυξε διεξοδικά τα βήματα της Περιφέρειας για τον Ψηφιακό μετασχηματισμό των υπηρεσιών επισημαίνοντας: «Προχωράμε δυναμικά στην αξιοποίηση της τεχνολογίας και στην εφαρμογή καινοτόμων λύσεων που αναβαθμίζουν την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και εδραιώνουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό της Περιφέρειας».

Στο περίπτερο της Περιφέρειας λειτούργησε, ειδική εφαρμογή για την παρακολούθηση της νόσου Alzheimer με χρήση τεχνολογιών Virtual Reality (VR) και Augmented Reality (AR), όπου οι επισκέπτες δοκίμασαν τη νέα τεχνολογία σε πραγματικό χρόνο και εξετάστηκαν με τη χρήση ειδικών γυαλιών.

Σημειώνεται ότι η Περιφέρεια σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και τους συναρμόδιους φορείς έχει προχωρήσει στην ανάπτυξη:

• Συστήματος προτεραιότητας με ψηφιακό εισιτήριο που αποστέλλεται στο κινητό (patt.gov.gr/abc)

• Συστήματος ψηφιακών ραντεβού (patt.gov.gr/appointments)

• Πληροφοριακού συστήματος μεταφοράς 25.000 μαθητών,

• Έχει συμβάλει στην ανάπτυξη πάνω από 1000 «έξυπνων στάσεων» με ενημέρωση του επιβατικού κοινού (δρομολόγια, ώρες άφιξης και αναχώρησης)

• Λειτουργία κέντρου τηλεφωνικής εξυπηρέτησης Πολιτών και επιχειρήσεων 1539

• Στη δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας για την αντικατάσταση έκδοσης διπλώματος οδήγησης και έκδοση αντιγράφου άδειας

• Στην δημιουργία 100 hot spot ψηφιακού εγγραμματισμού σε 70 δομές και 30 σχολεία

• Στην ψηφιοποίηση της διαδικασίας προγραμματισμού εξετάσεων υποψηφίων οδηγών.

• Στη δημιουργία του Ψηφιακού Μουσείου Ακρόπολης

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ