Σημαντική αύξηση 34,6% σημείωσε η αξία των ελληνικών εξαγωγών τον Αύγουστο εφέτος, ωστόσο η αύξηση της αξίας των εισαγωγών ανήλθε σε 38,3%, με αποτέλεσμα το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας να κινηθεί ανοδικά κατά 43,3%.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις εμπορευματικές συναλλαγές:
Η συνολική αξία των εισαγωγών-αφίξεων, ανήλθε στο ποσό των 4,9 δισ. ευρώ τον Αύγουστο 2021 έναντι 3,6 δισ. ευρώ τον ίδιο μήνα του 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 38,3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 759,8 εκατ. ευρώ ή 27,1%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 767,7 εκατ. ευρώ ή 27,5%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών-αποστολών, ανήλθε στο ποσό των 2,7 δισ. ευρώ έναντι 2,07 δισ. ευρώ τον Αύγουστο 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 34,6% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 357,4 εκατ. ευρώ ή 23,4%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 359,3 εκατ. ευρώ ή 23,6%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 2,1 δισ. ευρώ έναντι 1,5 δισ. ευρώ τον Αύγουστο 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 43,3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 402,4 εκατ. ευρώ ή 31,5%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 408,4 εκατ. ευρώ ή 32,2%).
Το 8μηνο εφέτος, η συνολική αξία των εισαγωγών-αφίξεων ανήλθε στο ποσό των 39,5 δισ. ευρώ έναντι 31,9 δισ. ευρώ το ίδιο διάστημα του 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 23,8% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 4,6 δισ. ευρώ ή 18,2%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 4,6 δισ. ευρώ ή 18,4%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών ανήλθε στο ποσό των 24,9 δισ. ευρώ έναντι 19,8 δισ. ευρώ το 8μηνο του 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 25,8% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 2,8 δισ. ευρώ ή 18,7%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 2,8 δισ. ευρώ ή 18,7%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 14,6 δισ. ευρώ έναντι 12,1 δισ. ευρώ το 8μηνο πέρυσι, παρουσιάζοντας αύξηση 20,4% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 1,7 δισ. ευρώ ή 17,5%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 1,8 δισ. ευρώ ή 18,1%).