Η σημασία του Facebook και το viral marketing των εταιρειών που εκμεταλλεύονται την “πτώση” του

Οι εταιρείες μπορεί να επηρεάστηκαν από την πτώση των social media αλλά η στρατηγική τους έχει πιο έξυπνα αντανακλαστικά.

Τα “προβλήματα δικτύωσης” που παρατηρήθηκαν πρόσφατα και ευθύνονται για τη μαζική διακοπή όλων των υπηρεσιών του Facebook τη Δευτέρα, συμπεριλαμβανομένων των WhatsApp και Instagram προκάλεσαν μαζικό black-out σε πολλά άτομα και επιχειρήσεις.  

Αν και τώρα όλα φαίνονται να έχουν επανέλθει στην κανονικότητα, αυτή η πρωτοφανής διακοπή λειτουργίας κατέδειξε με τον καλύτερο τρόπο πόσο εξαρτημένος έχει γίνει ο κόσμος από τις υπηρεσίες του τεχνολογικού κολοσσού.  

 
Μετά τις κατηγορίες όμως για τις ψευδείς ειδήσεις (fake news) που επιτρέπει στο feed του, αλλά και τους ψεύτικους λογαριασμούς και τα bots που εντοπίστηκαν και διαγράφηκαν, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Facebook πάνω από το 16% των ενεργών χρηστών αφορούσαν σε ψεύτικα ή διπλά προφίλ.  

Από το 2004, το Facebook έχει εξελιχθεί σε μια πραγματική διαδικτυακή αυτοκρατορία, προκαλώντας από τη μια αντιμονοπωλιακές αγωγές και από την άλλη κριτική για την ασφάλεια και τη δημοκρατία.  

Ενώ αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο για τις εταιρείες και τους influencers κατ’ επέκταση, η ρητορική μίσους (hate speech) που συνιστά κάθε γεγονός ένα trend για κράξιμο και το cancel culture που απειλεί κυριολεκτικά και μεταφορικά πρόσωπα και επιχειρήσεις, ο CEO του Facebook απαντά ότι τίποτα από όλα αυτά δεν κάνει καλό στις διαφημίσεις – από τις οποίες βγάζουν χρήματα – σύμφωνα με τους πελάτες τους και επομένως η πλατφόρμα δεν ενθαρρύνει τέτοιες συμπεριφορές.  

 

Στην εταιρεία ανήκουν βέβαια όχι μόνο το Instagram και το WhatsApp, αλλά και ο οργανισμός εικονικής πραγματικότητας Oculus, το Workplace, οι παραγωγοί έξυπνων ηχείων Portal και η εταιρεία ψηφιακών πορτοφολιών Novi. Μόνο πέρσι, τα έσοδα από ads ξεπέρασαν τα 84 δισ. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 15 δισ. δολαρίων σε σύγκριση με το 2019. 

Περισσότερα στο startupper.gr