Λαμπερή πρεμιέρα για την 25η ταινία του Τζέιμς Μπόντ με τον τίτλο “No time to die”

Οι γαλαζοαίματοι καλεσμένοι, τα πανέμορφα Bond girls και οι στιλιστικές επιλογές του Ντάνιελ Κρέγκ έκλεψαν τις εντυπώσεις

Φορώντας ένα βελούδινο ροζ σακάκι, άσπρο πουκάμισο, παπιγιόν, μαύρο παντελόνι και το πιο λαμπερό του χαμόγελο ο Ντάνιελ Κρέγκ κατέφθασε στο London Royal Albert Hall για την πρεμιέρα του “No time to die” του νέου φιλμ του διάσημου πράκτορα 007. Ύστερα από τρεις αναβολές λόγω, κορωνοιού, η νέα πολυαναμενόμενη περιπέτεια του Τζέιμς Μπόντ έρχεται δυναμικά στην επικαιρότητα και μας παρακινεί, τους εμβολιασμένους, ν’ αφήσουμε τον καναπέ, το binge watching από τις ψηφιακές πλατφόρμες, να φορέσουμε τα καλά μας και μαζί με την παρέα μας-και τις μάσκες μας-να πάμε σινεμά. Ήδη η ταινία έχει αρχίσει να παίζεται και στις ελληνικές αίθουσες. 

Οι κριτικές για το “No time to die” είναι θετικές. Η 25η ταινία του διασημότερου πράκτορα στον κόσμο ενθουσιάζει τους λάτρεις του είδους γιατί τηρεί ο, τι υπόσχεται. Η λονδρέζικη πρεμιέρα της δεν μπορούσε να μην ακολουθεί αυτή την πτυχή. Ήταν αρκούντως λαμπερή και είχε τα πάντα, σύσσωμο το καστ με τα sexy Bond girls να περιστοιχίζουν τον 007, διασημότητες από τον χώρο της showbiz εν γενεί αλλά και γαλαζοαίματους. Οι δυο επερχόμενοι βασιλείς της Μεγάλης Βρετανίας Κάρολος και Γουίλιαμ ήταν παρόντες με τις συζύγους της οι οποίοι απόλαυσαν αυτό το κινηματογραφικό υπερθέαμα παραγωγής ύψους 200 εκατομμυρίων δολαρίων. Ωστόσο την αλεγρία της πρεμιέρας σκίασε μια μόνον σύμβαση. Αυτή είναι η τελευταία του Ντάνιελ Κρέγκ ως Τζέιμς Μπόντ. Από εδώ και πέρα κρεμάει τα παπούτσια του, δίνει την σκυτάλη. 

Πώς είναι το να παίζει κάποιος τον Τζέιμς Μπόντ 15 χρόνια;

Ντοκιμαντερίστικα αποφάσισε να αποχαιρετίσει ο Ντάνιελ Κρέγκ το κινηματογραφικό alter ego του. Εδώ και μερικές ημέρες ανέβηκε στην πλατφόρμα της Apple Tv+ ταινία τεκμηρίωσης με τίτλο “Being James Bond” η οποία διερευνά το πως είναι η ζωή ενός ηθοποιού που καλείται( από το 2006 με το “Casino Royale” μέχρι το 2021και το “No time to die”) να υποδύεται τον διασημότερο κινηματογραφικό πράκτορα του κόσμου. Πλάνα από τα making of παρασκήνια και συνεντεύξεις  αποκαλύπτουν, σε  προσωπικό τόνο, τον  αντίκτυπο που είχε στον Βρετανό  ηθοποιό η πρωταγωνιστική του παρουσία σε πέντε ταινίες του 007  αλλά και το πώς διαμορφώθηκε η διαδραστική σχέση  του με το κοινό  κατά  την πάροδο του χρόνου.

Ο αποχαιρετισμός στα όπλα του Μπόντ από τον Κρέγκ αυτομάτως γεννάει ένα διαχρονικό ερώτημα η απάντηση του οποίου είναι η ένοχη απόλαυση των οπαδών των ταινιών αυτού του είδους. Ποιος από τους ηθοποιούς που υποδύθηκαν το εμβληματικό σωτήρα του κόσμου ήταν ο καλύτερος; Δηλαδή ποιος ήταν ο καλύτερος Μπόντ; Η απάντηση σ’ αυτό το ερώτημα δεν είναι ποτέ εύκολη.  Υπάρχουν προσωπικά κριτήρια, διαφορετικές προσεγγίσεις, αισθητικές τοποθετήσεις. Ωστόσο πάντα φαίνεται να υπάρχει μια πλειοψηφία υπέρ των Σόν Κόνερι και Ντάνιελ Κρέγκ. Αυτοί οι δυο, σε δυο εντελώς διαφορετικές εποχές της ιστορίας μας, φαίνεται να καρπώνονται την μεγαλύτερη αποδοχή του κοινού.

Πώς γεννήθηκε ο Τζέημς Μπόντ;

Πνευματικός πατέρας του διάσημου πράκτορα είναι ο συγγραφέας Ιάν Φλέμινγκ ο οποίος μέσα στην δεκαετία του ’50 (με την Βρετανία νικήτρια του β’ παγκοσμίου πολέμου να αναδομείται, να βρίσκεται στα χαρακώματα με την ΕΣΣΔ για τις σφαίρες επιρροής στην γηραιά ήπειρο)θησαύρισε στην κυριολεξία με τα κατασκοπευτικά λογοτεχνήματα του τα οποία είχαν για πρωταγωνιστή τον πράκτορα των Βρετανικών μυστικών υπηρεσιών Τζέιμς Μπόντ στον οποίο αποδόθηκε η κωδική ονομασία 007. Λάτρης της καλής ζωής, αθεράπευτα καζανόβας που περνάει από την μια γυναικεία αγκαλιά στην άλλη  εν ριπή οφθαλμού, σκληροτράχηλος, εφευρετικός και αθάνατος( λες και τον βάφτισε η Θέτιδα στο ποταμό της Στύγας μαζί με τον Αχιλλέα) ο Μπόντ πάντα αναγεννάται εκ της τέφρας του, τιμωρεί τους κακούς(Σοβιετικούς, κινέζους, επίορκους ριψάσπιδες προδότες)σώζει τον πλανήτη από τα εφτά κακά της μοίρας του και εμμέσως πλην σαφώς αναφωνεί God Saves the Queen γιατί είναι εξαγώγιμος σωτήρας από Λονδίνο μεριά. 

Η εμπορική απήχηση των βιβλίων του Φλέμινγκ έφεραν την φυσική εξέλιξη της κινηματογραφικής μεταφοράς τους. Το ρόδι έσπασε το 1962 με τον διάσημο “Δόκτωρ Νο” και τον Σκοτσέζο Σόν Κόνερι να δίνει σάρκα και οστά στον 007. Ο εν λόγω ηθοποιός πρωταγωνίστησε σε έξι bond films σε τρεις διαφορετικές δεκαετίες. Δυο ηθοποιοί δοκίμασαν τα παπούτσια του 007 αποτυγχάνοντας, οι Τζορτζ Λέιζενμπι και Ντέιβιντ Νίβεν, καλές επιδόσεις είχαν ο Πιρς Μπρόσναν και ο Ρότζερ Μουρ, ενώ μέτρια αποδοτικότητα αποδίδεται στον Τίμοθι Ντάλτον. 

Οι ταινίες του Μπόντ γνώρισαν και γνωρίζουν τεράστια εμπορική επιτυχία. Είναι ένας είδος από μόνες τους και πάντοτε είχαν το πρόσημο της ελαφράς ψυχαγωγίας. Ο θεατής δηλαδή ήξερε, ξέρει ότι θα πάει να δει κάτι παραμυθιακό το οποίο ωστόσο μεταφέρει και διαβιβάζει στο κοινό ένα πανανθρώπινο μήνυμα.  Πάντα στο τέλος νικάει το καλό ή αν δεν έρθει το καλό δεν έχει έρθει το τέλος. 

Όλο αυτό βέβαια λαμβάνει χώρα υπό την σκηνοθετική μπαγκέτα ταλαντούχων σκηνοθετών, σε ακριβές παραγωγές, με απίστευτα τεχνολογικά μέσα και το κυριότερο απ’ όλα με την συνοδεία υπέροχων μουσικών. Πασίγνωστα κομμάτια που ταξιδεύουν διαχρονικά στ’ αυτιά της ανθρωπότητας από την εποχή που υπήρχαν μόνο τρανζιστοράκια μέχρι τις μέρες μας που ακούμε μουσική από ψηφιακές πλατφόρμες ήταν το βασικό μουσικό θέμα των bond films. Ενδεικτικά αναφέρουμε τα Diamonds are forever, For your eyes only, A view to a kill, Living in daylights, “Golden eye, “Skyfall, “Die another day”. Το τραγούδι για το “No time to dιe” την 25η ταινία του 007 έγραψε Billie Eilish.

Οι γυναίκες του Bond, o τεχνικός εξοπλισμός του και η θρυλική Aston Martin 

Ο Μπόντ με την αφοπλιστική γοητεία του μαγεύει τους γυναικείους πληθυσμούς. Σε κάθε λιμάνι που έχει βρεθεί έχει αφήσει το ερωτικό του στίγμα. Είναι πάντα single και αρέσκεται να περνάει από ερωτική περιπέτεια σε ερωτική περιπέτεια με αξιοθαύμαστη ταχύτητα. Είναι ο Γιουσέιν Μπόλτ των ερωτικών σχέσεων. Η αδυναμία του για το ωραίο φύλο βέβαια έχει υπάρξει και Νέμεση που τον έχει τιμωρήσει σκληρά με πισώπλατα μαχαιρώματα και προδοσίες. Η Ούρσουλα Άντρες, η Χάλι Μπέρι, η Μόνικα Μπελούτσι, η Έυα Γκρίν, η Γκρέις Τζόουνς,η Τέρι Χάτσερ, Φάμκε Γιάνσεν, η Κίμ Μπάσιντζερ, η Σοφί Μαρσό, Ροζαμουντ Πάικ είναι μερικές από τις λαμπερές κυρίες που ομόρφυναν το σύμπαν του Μπόντ.  Καμιά από αυτές όμως δεν τον κατέκτησε. Ο 007 είναι το αειθαλές σύμβολο του εργένη ο οποίος έχει το προνόμιο να μην μεγαλώνει ποτέ. Είπαμε είναι, στη μεταμοντέρνα μυθολογία, ένας Αχιλλέας δίχως αχίλλειο πτέρνα. 

Τι θα ήταν όμως ο Μπόντ χωρίς τα μικρά μυστικά της αθανασίας του; Κλασικές είναι πλέον οι σκηνές όπου ο διάσημος πράκτορας επισκέπτεται, πριν από κάθε νέα αποστολή του, με στόχο να σώσει τον κόσμο, τα εργαστήρια των μυστικών υπηρεσιών του Ηνωμένου Βασιλείου για να προμηθευτεί τον, τελευταίας λέξης, εξοπλισμό του για τις δύσκολες ώρες της μάχης με το κακό. Οι ευφάνταστοί σεναριογράφοι μέσα στις δεκαετίας έγραφαν και παρουσίαζαν, μικρά ή μεγάλα τεχνολογικά θαύματα τα οποία δεν είχε εφευρεθεί ακόμη όπως φωτογραφικές μηχανές μέσα σε πένες, (σε εποχή αναλογικής τεχνολογίας τις δεκαετίες του ’60 και του ’70), μικροσκοπικοί σωλήνες με οξυγόνο(για την περίπτωση που ο Μπόντ έπεφτε στην θάλασσα), τσιγάρα με σφαίρες, και άλλα περίτεχνα gadgets  που τόνωναν την αίσθηση της αθανασίας. 

Σταθερή αξία ωστόσο σε όλη την πορεία του Μπόντ είναι το αμάξι του, η Aston Martin DB85 η οποία συνάμα είναι η πιο σταθερή σχέση στην ζωή του.  Την πρωτοείδαμε στο λευκό κινηματογραφικό πανί  το 1964 όταν ο Q ο φύλακας- άγγελος του 007-την έδωσε στο Μπόντ για να φέρει σε πέρας εκείνη την αποστολή του. Από τότε αυτό το άψογης αισθητικής όχημα-που στην κινηματογραφική του εκδοχή έχει αλεξίσφαιρα τζάμια πινακίδες κυκλοφορίας που αλλάζουν ανά πάσα στιγμή,  ραντάρ παρακολούθησης, πολυβόλα, μέχρι και εκτινασσόμενο κάθισμα-έγινε διακαής πόθος για πολλά αρσενικά ανά τον πλανήτη. Φέτος μάλιστα έγινε ένα ενδιαφέρον πείραμα. Οι διάσημοι οδηγοί της Formula 1 Βέτελ και Στρόλ οδήγησαν τέσσερα οχήματα της Aston Martin που πρωταγωνίστησαν σε ταινίες του Μπόντ, για τις ανάγκες τηλεοπτικής εκπομπής. Έγιναν Μπόντ στην θέση του Μπόντ. Τελικά μερικά όνειρα γίνονται πραγματικότητα ακόμη και για μεγάλα αγόρια. 

Ποιος θα είναι ο επόμενος Μπόντ;

Το ερώτημα αυτό πλανάται πάνω από το Χόλιγουντ. Έχουν ακουστεί πολλές φήμες, που έχουν διαψευστεί κυριότατα για νη μην υποτιμηθεί αυτή η τελευταία ερμηνεία του Ντάνιελ Κρεγκ. Ως το γνωστόν το καινούριο πράγμα είναι άλλο πράγμα. Επί του θέματος εδώ και χρόνια έχει ξεσπάσει μια απίστευτη διαμάχη για το αν θα έπρεπε ο 007 να ενσαρκωθεί από ένα πρόσωπο με διαφορετικό πρόσημο. Συζητήσεις επί συζητήσεων έχουν γίνει για το πόσο επιτακτικό είναι τον ρόλο να αναλάβει ένας έγχρωμος ηθοποιός. Δεν είναι μικρότερης σημασίας επίσης οι συζητήσεις να αλλάξουν τα παπούτσια του Μπόντ και να γίνουν γόβες. Οι φιλελεύθεροι του Χόλιγουντ θέλουν τον πράκτορα 007 με γόβες στιλέτο, καλοφτιαγμένα φορέματα για να έρθει στην επιφάνεια ο θηλυκός δυναμισμός και να δοθεί ένα ισχυρό ράπισμα στον μισογυνισμό ο οποίος είχε φτάσει μέχρι και στον Λευκό Οίκο επί προεδρίας Τράμπ. Επί του παρόντος η παραγωγός των ταινιών φιλμ του Μπόντ Μπάρμπαρα Μπρόκολι λέει όχι. Ο επόμενος Μπόντ θα είναι άντρας. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ