Generation Z: Η γενιά που «ανατρέπει» τα δεδομένα στον εργασιακό χώρο

Είναι γεγονός πως οι νεότερες γενιές διαθέτουν πλεονεκτήματα όσον αφορά τον εργασιακό κόσμο. Αυτό φυσικά έγκειται στο γεγονός ότι από πολύ νωρίς έχουν εξοικειωθεί με την τεχνολογία, με αποτέλεσμα να έχουν περισσότερες ευκαιρίες

Αν σκεφτεί κανείς τη ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας την τελευταία δεκαετία, είναι εύκολο να αντιληφθεί αυτό το προτέρημα των νέων. Πλέον, οι δυνατότητες που η εξέλιξη αυτή προσφέρει, έχουν διευρύνει σημαντικά και τα επαγγέλματα. Έχουν δημιουργηθεί ,δηλαδή, θέσεις εργασίας, που λίγα χρόνια πριν θα φάνταζαν εξωπραγματικές! Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το ψηφιακό μάρκετινγκ και η δημιουργία περιεχομένου στα social media.

Η αγορά που έχει δημιουργηθεί γύρω από αυτούς τους τομείς σίγουρα θα ξάφνιαζε έναν χρήστη του Facebook το 2005, ο οποίος θεωρούσε πως πρόκειται απλά για ένα μέσο όπου μοιράζεσαι φωτογραφίες και επικοινωνείς με άλλους ανθρώπους. Ακόμη, η τεχνολογία του διαδικτύου έχει κατακλύσει την καθημερινότητα του ανθρώπου και η επιστήμη της πληροφορικής θεωρείται από τις πιο βασικές. Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια έχει κάνει αισθητή την εμφάνιση της και η τεχνητή νοημοσύνη “απογειώνοντας” τον συγκεκριμένο κλάδο, μέσω της αυτοματοποίησης πολλών διαδικασιών.

Συνεπώς, η νέα γενιά λόγω της εξοικείωσης που αποκτά στα εν λόγω πεδία, εναρμονίζεται πιο εύκολα σε ένα περιβάλλον αλλαγών και συνεχών εξελίξεων. Φυσικά, όταν κανείς μεγαλώνει σε ένα κόσμο , όπου από πολύ μικρή ηλικία έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο και χειρίζεται έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή, είναι σίγουρο πως στο μέλλον μπορεί να διακριθεί και να χαράξει μια επιτυχημένη επαγγελματική πορεία στο χώρο αυτό. Κι αυτό γιατί διαθέτει περισσότερη ευελιξία, προσαρμοστικότητα αλλά και τη δυνατότητα να κατανοεί οτιδήποτε νέο “παράγει” αυτή η επιστήμη. 

Όσον αφορά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η ενασχόληση των νέων από μικρή ηλικία, εκτός από τους κινδύνους που δίχως αμφιβολία εγκυμονεί, τους εντάσσει σε έναν κόσμο με ευκαιρίες. Μπορούν ,δηλαδή, πολύ εύκολα να δημιουργήσουν και να διαπρέψουν στο χώρο αυτό μελλοντικά, αφού παρακολουθούν τις τάσεις της αγοράς, τις προτιμήσεις των καταναλωτών αλλά και γενικότερα τις υπηρεσίες που έχουν απήχηση. Άλλωστε, το ψηφιακό μάρκετινγκ και η διαφήμιση μέσα από τα social media ήρθαν για να μείνουν, ανατρέποντας κάθε άλλο παραδοσιακό τρόπο διαφήμισης. Έτσι, με τη βοήθεια της νέας γενιάς και της δημιουργικότητας που τη διακατέχει , είναι σίγουρο πως σε λίγα χρόνια ο διαφήμιση και το marketing γενικότερα θα γίνονται μόνο ψηφιακά.