Οι προσβάσιμες και οικονομικά προσιτές μεταφορές στο επίκεντρο του ΕΣΠΑ 2021 -2027

Η στρατηγική και οι προτεραιότητες της Ελλάδας αναλύθηκαν διεξοδικά σε μια σειρά εκδηλώσεων στα πλαίσια της 85ης ΔΕΘ

Χρήστος Βίνης: Σχεδιάζουμε και υλοποιούμε έργα συνολικού προϋπολογισμού άνω των 4 δισ. ευρώ

Ο Χρήστος Βίνης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ΕΡΓΟΣΕ, στην τοποθέτησή του ανέφερε ότι «Η ύπαρξη ενός σύγχρονου και ολοκληρωμένου σιδηροδρομικού δικτύου αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ανάδειξη της Ελλάδας σε περιφερειακό “hub” στον τομέα των logistics στην ευρύτερη περιοχή. Σ’ αυτό το πλαίσιο, ο ρόλος της ΕΡΓΟΣΕ είναι κομβικός, καθώς αποστολή μας είναι η υλοποίηση των έργων επέκτασης και εκσυγχρονισμού του ελληνικού σιδηρόδρομου, δίνοντας έμφαση στη διασύνδεση της Ελλάδας με την Ευρώπη, αλλά και τη διασύνδεση απομακρυσμένων περιοχών και κρίσιμων υποδομών.

Η ΕΡΓΟΣΕ διαχειρίζεται τα έργα που συγχρηματοδοτούνται από Προγράμματα της επόμενης Προγραμματικής Περιόδου του ΕΣΠΑ 2021-2027, καθώς και του Χρηματοδοτικού Μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility – CEF) 2021 -2027, που αποτελεί άλλο ένα εργαλείο πολιτικής της ΕΕ για την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας στα κράτη – μέλη». Ενώ αναφερόμενος στα έργα που σχεδιάζει και υλοποιεί η ΕΡΓΟΣΕ, ο Βίνης υπογράμμισε ότι: «Από την ανάληψη των καθηκόντων μας τον Οκτώβριο του 2019, εντοπίσαμε γρήγορα τα προβλήματα που αποτελούσαν τροχοπέδη επί σειρά ετών στην υλοποίηση των έργων. Μέσα από σειρά άμεσων ενεργειών και πλήρους αναδιάρθρωσης των λειτουργιών και διεργασιών της ΕΡΓΟΣΕ, σε πλήρη συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καταφέραμε σε σύντομο χρονικό διάστημα να έχουμε θετικά αποτελέσματα.

Σχεδιάζουμε και υλοποιούμε έργα συνολικού προϋπολογισμού άνω των 4 δισ. ευρώ, τα οποία αφορούν στην αναβάθμιση της διασυνοριακής διασύνδεσης της Ελλάδας με τη νοτιοανατολική Ευρώπη και στη σύνδεση των κύριων λιμανιών της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στις εμπορευματικές μεταφορές, μέσω της διασύνδεσης των κρίσιμων υποδομών -λιμανιών, αεροδρομίων, βιομηχανικών περιοχών, εμπορευματικών κέντρων κλπ.- με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Ήδη, η ΕΡΓΟΣΕ ανεβάζει ταχύτητα για την ολοκλήρωση των εν εξελίξει έργων που αφορούν στον εκσυγχρονισμό του βασικού σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη / Προμαχώνας, καθώς και για τη δημοπράτηση κατασκευής ενός εμβληματικού έργου, τη λεγόμενη «Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία. Ακόμα, σχεδιάζουμε και υλοποιούμε έργα που αφορούν στη διασύνδεση των λιμανιών της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο, συνολικού προϋπολογισμού 3,5 δισ. ευρώ. Ειδικά σε ό,τι αφορά στα λιμάνια, έχει δρομολογηθεί η σύνδεση των λιμένων της Πάτρας, του Λαυρίου, της Ραφήνας, του 6ου προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης, αλλά και της Καβάλας και της αναβάθμισης της σύνδεσης της Αλεξανδρούπολης. Μάλιστα, ταυτόχρονα με τις μελέτες που επισπεύδονται, προχωρούμε με όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να πετύχουν την ένταξη των εν λόγω έργων σε χρηματοδοτικά προγράμματα προκειμένου να διασφαλίσουμε την οικονομική τους βιωσιμότητα. Ενώ με 500 εκ ευρώ μειοδοτικών διαγωνισμών ολοκληρώνουμε και εκσυγχρονίζουμε το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Πρόκειται για τις γραμμές Λάρισα – Βόλος, Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, ηλεκτροκίνηση και συστήματα, Κιάτο – Ροδοδάφνη, ηλεκτροκίνηση και συστήματα, ενώ ολοκληρώνεται το δίκτυο έως και το Ρίο».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ