Τα μη συγκρίσιμα μεγέθη της ελληνικής καινοτομίας με την ευρωπαϊκή

Μεγάλη η διαφορά για το τι το ελληνικό σύστημα εκπαίδευσης θεωρεί καινοτομία σε σχέση με τη δυτική Ευρώπη

Κατά ένα αξιοπερίεργο τρόπο, η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως χαρακτήρισε την νέα σχολική χρονιά ως μια χρονιά γεμάτη καινοτομίες που προχωράνε το εκπαιδευτικό σύστημα μπροστά.

Ωστόσο τα πράγματα που παρουσιάστηκαν σαν καινοτομίες ήταν χαρακτηριστικά η αξιολόγηση των καθηγητών στα δημόσια σχολεία, η εξέταση για covid από τους μαθητές και παρόμοιες αλλαγές που σε ανεπτυγμένες χώρες θεωρούνται αυτονόητα.

Ίσως είναι μέρος της ελληνικής παθογένειας να χαρακτηρίζονται τα αυτονόητα σε άλλες χώρες ως μια πρόοδος και καινοτομία στον ελληνικό χώρο.

Στη δυτική Ευρώπη ωστόσο στους τομείς της εκπαίδευσης και γενικότερα της παιδείας λαμβάνουν χώρα κινήσεις πραγματικής καινοτομίας.

Πρόσφατα, η πρώτη φάση ενός εκπαιδευτικού σεμιναρίου ηγεσίας για ταλαντούχες νέες γυναίκες πραγματοποιήθηκε στη Λισαβόνα.

Οι 27 συμμετέχοντες στο Θερινό Σχολείο Γυναικείας Ηγεσίας είναι φιλόδοξα άτομα και προέρχονται από όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ.

Αυτές οι νέες γυναίκες ηλικίας 18 έως 23 ετών συμμετείχαν σε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα μιας εβδομάδας που προωθούσε τις ηγετικές ικανότητες. Έμαθαν τη δημιουργία ομάδων με παιχνίδια όπως το κυνήγι θησαυρού και μπόρεσαν επίσης να βελτιώσουν τις δεξιότητές προγραμματισμού σε ένα από τα πιο καινοτόμα σχολεία κωδικοποίησης της Πορτογαλίας.

Συνολικά, 1225 Ευρωπαίες γυναίκες υπέβαλαν αίτηση για το Θερινό Σχολείο Γυναικείας Ηγεσίας. Δεν ήταν εύκολη δουλειά για την κριτική επιτροπή που έπρεπε να επιλέξει 27, μία από κάθε χώρα -μέλος της ΕΕ.

Η Αν είναι από τη Δανία και εργάζεται για ΜΚΟ. Ήταν μια από τις λίγες τυχερές που μπόρεσαν να λάβουν μέρος. Νιώθει πολύ προνομιούχο άτομο με αυτή τη συμμετοχή. Είπε ότι όταν έκανε αίτηση για μια θέση, έγραψε ότι θα ήθελε να χρησιμοποιήσει μερικές από τις δεξιότητες που θα μάθαιναν για να βρει το δρόμο της στην πληροφορική. Τώρα είναι ήδη συγκεντρωμένη στο μέλλον της.

Επί του παρόντος, οι γυναίκες αποτελούν λιγότερο από το 20% της βιομηχανίας τεχνολογίας. Ο στόχος του Θερινού Σχολείου είναι να αλλάξει αυτή η ανισορροπία. Για το σκοπό αυτό, γυναίκες ομιλητές υψηλού προφίλ και ιδρυτές εταιριών startup κλήθηκαν να μοιραστούν την εμπειρία τους με τους συμμετέχοντες.

Η Ντόρα Πάλφι, συνιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος της Imagilabs, ήταν μία από τις προσκεκλημένες. Έδωσε ανεκτίμητες συμβουλές στις νέες γυναίκες και σύμφωνα με αυτήν, το πιο σημαντικό πράγμα σε μια νεοσύστατη επιχείρηση είναι να βρει τους κατάλληλους ανθρώπους για να συνεργαστεί. “Όλοι έχουν άσχημες μέρες. Το να έχεις κάποιον να σου σταθεί αυτό ήταν το πιο πολύτιμο πράγμα”, εξήγησε.

Η εκδήλωση της εβδομάδας ήταν γεμάτη με δημόσιες ομιλίες, εισαγωγές στην κωδικοποίηση, αλγόριθμους, κυβερνοασφάλεια, αλλά και μαθήματα ευεξίας και διασκεδαστικών δραστηριοτήτων όπως αγγειοπλαστική.

Εκτός όμως από τη γνώση, τι δημιουργεί έναν εμπνευσμένο ηγέτη;

Για να αναπτύξουν δεξιότητες, οι γυναίκες χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες για να αποδείξουν την προθυμία τους να συμβιβαστούν και να ενθαρρύνουν την καινοτόμο σκέψη. Η An από τη Δανία ήταν μία από τις ηγέτες της ομάδας. Ο σκοπός ήταν να βρεθεί μια στρατηγική για τη δημιουργία ενός ευρωπαϊκού δικτύου μελλοντικών γυναικών ηγετών, καθώς το Θερινό Σχολείο δεν θέλει να αφήσει κανέναν πίσω.

Αυτή η εκδήλωση διάρκειας μιας εβδομάδας ήταν μια πρωτοβουλία που οργανώθηκε από τον κινεζικό τεχνολογικό κολοσσό, Huawei, μια εταιρεία που λέει ότι θέλει να καλύψει το χάσμα μεταξύ των φύλων.

Η Μπέρτα Χερέρο διευθύντρια του προγράμματος Summer School στη Huawei, δήλωσε ότι «το όραμα της Huawai για τη γυναικεία ηγεσία είναι αυτό ενός κόσμου όπου όλοι είναι εξίσου εκπαιδευμένοι να ηγούνται και όλοι έχουν την ευκαιρία να το κάνουν». Σύμφωνα με τα λεγόμενά της, η εταιρία υποστηρίζει τα κορίτσια σε όλο τον πλανήτη και κυρίως στην Ευρώπη στο να ηγηθούν. Σχολεία όπως το Summer School for Female Leadership, τους βοηθά να αποκτήσουν τη γνώση που χρειάζονται για να διαμορφώσουν και αυτές την ψηφιακή εποχή ».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ