Tencent: Θέλει να χτίσει φουτουριστική πόλη κοντά στην Σεντσέν

Ποιος είναι άγνωστος, στις δυτικές κοινωνίες, κινεζικός κολοσσός που δραστηριοποιείται στις ψηφιακές τεχνολογίες;

Η εταιρεία Tencent δεν είναι ευρέως γνωστή στην Ελλάδα και εν γενεί στον δυτικό κόσμο. Τις πτυχές του Success bussiness story της τις μαθαίνουμε, κάνοντας ρεπορτάζ Κίνας, από την μελέτη των στοιχείων των οικονομικών μεγεθών, από τις τεχνολογικές καινοτομίες τις οποίες εισάγει στην αγορά αλλά και από τις παράλληλες, εκτός επιχειρηματικού πεδίου, πρωτοβουλίες τις οποίες αναλαμβάνει. Η πιο πρόσφατη εξ αυτών είναι η φιλόδοξη εξαγγελία για το χτίσιμο μιας φουτουριστικής και “πράσινης” πόλης εντός της μητροπολιτικής επικράτειας της πόλης Σεντσέν.

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1998. Δραστηριοποιείται είτε άμεσα, είτε μέσω των θυγατρικών της σε διάφορες υπηρεσίες που σχετίζονται με το διαδίκτυο, τον τομέα της ψυχαγωγίας, της τεχνητής νοημοσύνης και άλλων συγγενικών τεχνολογιών. Είναι ο μεγαλύτερος προμηθευτής video games στον κόσμο είτε αυτά αφορούν τα παιχνίδια κονσόλας, είτε εκείνα των tablets και των κινητών τηλεφώνων. Αναλυτικά η βεντάλια των δραστηριοτήτων της Tencent περιέχει τα κοινωνικά δίκτυα, το streaming μουσικής (η Tencent Music Entertainment διαθέτει πάνω από 120 εκατομμύρια συνδρομητές και 700 περίπου εκατομμύρια περιστασιακούς χρήστες), τα συστήματα πληρωμής στις ηλεκτρονικές συναλλαγές, τις συσκευές κινητών τηλεφώνων. Η κορωνίδα του success story της όμως είναι τα προγράμματα ανταλλαγής άμεσων μηνυμάτων μέσω των υπηρεσιών QQ και WeChat.

Η κεφαλαιοποίηση αγοράς την Tencent, προ τριετίας, αποτιμήθηκε στα 500 εκατομμύρια δολάρια. Γεγονός που την κάνει να είναι η πρώτη εταιρεία στην Ασία η οποία φτάνει αυτό το οικονομικό ορόσημο. Η Αμερικανική εταιρεία συμβούλων και επιχειρηματικής δράσης  Boston Cousalting Group χαρακτηρίζει την Tencent ως μια από τις πιο καινοτόμες εταιρείες του κόσμου δεδομένου ότι έχει και συμμετοχή σε πάνω από 600 άλλες εταιρείες και νεότευκτες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται κυριότατα στις νέες τεχνολογίες εντός πάντα της Ασιατικής ηπείρου. 

Οι δίδυμοι Πύργοι, οι Παραθαλάσσιοι πύργοι και η φουτουριστική πόλη 

Κάθε μεγάλος επιχειρηματικός παίκτης που σέβεται τον εαυτό του ξέρει κάλα ότι για λόγους πρεστίζ- αλλά και για να προκαλέσει από θαυμασμό μέχρι και δέος σε ανταγωνιστές και μη-πρέπει να βάλει το χέρι στην τσέπη προκειμένου να εντυπωσιάζει με την δημόσια εικόνα του. Η Tencent επί του προκειμένου διαθέτει χλιδάτες εργασιακές εγκαταστάσεις που βεβαίως πιο πολύ θυμίζουν american dream. Οι βασικές εστίες της εταιρείας είναι δυο ουρανοξύστες, εν είδη δίδυμων πύργων, στον πόλη Σεντσεν, και δυο Παραθαλάσσιοι πύργοι(γνωστοί και ως Μέγαρο Τενσέντ Μπινχάι)στην επαρχία Νανσάν. Ανταποκριτές από την Κίνα μεταφέρουν στα ρεπορτάζ προς τα δυτικά μέσα ότι η Tencent ειδικά για τους ακμαίους νεανικούς πληθυσμούς είναι ένας ονειρικός χώρος εργασίας και επαγγελματικής σταδιοδρομίας. Πλήθος μαθητών, προερχόμενοι ειδικά από τα πιο χαμηλά στρώματα της κινεζικής κοινωνίας ονειρεύονται να ξεφύγουν από την δύσκολη ζωή την οποία ζουν δουλεύοντας σε μια τέτοια εμβληματική εταιρεία. Οι σπουδές πληροφορικής και νέων τεχνολογικών μέσων είναι άλλωστε περιζήτητες στα κινεζικά πανεπιστήμια. 

Το επόμενο βήμα της Tencent είναι αρκετά πιο μεγάλο και αρκετά πιο φιλόδοξο. Πέρσι τέτοια εποχή ανακοινώθηκε από την πλευρά της η πρωτοβουλία να δημιουργήσει μια πόλη του μέλλοντος εντός της επικράτειας της Σεντσέν. Η “φουτουριστική” αυτή πόλη θα δομηθεί στις εκβολές του ποταμού Πέρλ, θα έχει έκταση περίπου όσο το πριγκιπάτο του Μονακό και θα μπορεί να υποδεχθεί περί τους 80.000 κατοίκους. Προτεραιότητας θα δοθεί στους εργαζόμενους της εταιρείας αφού εκεί θα μεταφερθούν κάποιες από τις δραστηριότητες της. Στο κέντρο της πόλης δεν θα επιτρέπονται τα αυτοκίνητα, τα κτίρια θα είναι βιοκλιματικά, θα δημιουργηθούν καταστήματα, σχολεία,  δομές κρατικών υπηρεσιών, μέρη ψυχαγωγίας, καταπράσινα πάρκα, γυμναστήρια, προπονητήρια  ενώ θα υπάρχει και σύνδεση  με την υπόλοιπη πόλη με πεζογέφυρες, γραμμή μετρό αλλά και πορθμεία. Οι ψηφιακές διευκολύνσεις, η δημιουργία υποδομών κατά την λογική της λειτουργίας της “έξυπνης πόλης”, οι οικολογικές δυνατότητες(για ανακύκλωση, κομποστοποιήση και μη έκλυση ρύπων στην ατμόσφαιρα) θα είναι θεμελιώδεις για το στήσιμο αυτού του οικιστικού κολοσσού που σαφέστατα θα προξενήσει το ενδιαφέρον της παγκόσμιας κοινής γνώμης. Εν ολίγοις οι Tencent θέλει να φτιάξει μια πολιτεία ζωντανή-διαφήμιση για το επιχειρηματικό της ποιόν. Την ίδια στιγμή θα συμβάλλει στην οικονομική ανάπτυξη και επέκταση της υπάρχουσας τοπικής κοινωνίας και θα μπει στην καθημερινότητα των Κινέζων όχι μόνο τεχνολογικά και ψυχαγωγικά αλλά και συναισθηματικά. Οι κοινωνικές δράσεις των μεγάλων εταιρειών άλλωστε πάντα είναι μια καλή, αξιόπιστη και αποδοτική διαφημιστική  στρατηγική προσέγγιση. Ειδικά όταν αυτή φιλοδοξεί να γίνει επίκεντρο ενδιαφέροντας όλης της υφηλίου. 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ