Instagram: Πώς “κατέκτησε” το διαδίκτυο από… ένα απρόσμενο deal

Ποια ιστορία “κρύβεται” πίσω από την δημοφιλή πλατφόρμα;
instagram

Δίχως αμφιβολία το instagram κυριαρχεί στο χώρο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αφού πλέον έχει δημιουργηθεί μια τεράστια αγορά που βασίζεται σε αυτό. Οι χρήστες του αυξάνονται καθημερινά ενώ έχει επεκταθεί σε πολλούς τομείς, δημιουργώντας τις τάσεις της εποχής. Ποια ιστορία “κρύβεται” ,όμως, πίσω από τη δημοφιλή πλατφόρμα που έχει κατακτήσει το κοινό;

Όλα άρχισαν το 2009, όταν ο 27χρονος απόφοιτος του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ ,Κέβιν Σίστρομ , ξεκίνησε -εντελώς ερασιτεχνικά- μια πλατφόρμα κοινοποίησης φωτογραφιών. Αρχικά, την είχε ονομάσει Burbn, από την “αγάπη” του για εκλεκτά ουίσκι και μπέρμπον .

Στην εν λόγω πλατφόρμα ,λοιπόν, οι χρήστες έκαναν check- in την τοποθεσία τους και μοιράζονταν φυτογραφίες,  κάτι ξεχωριστό που γρήγορα κέντρισε το ενδιαφέρον των χρηστών. Μάλιστα, το εντυπωσιακό είναι ότι o ίδιος δεν προερχόταν από το χώρο της πληροφορικής, αλλά εργαζόταν σε μια start-up ταξιδιών.  Κατάφερε ,όμως, να μάθει μόνος του προγραμματισμό,  στον ελεύθερο του χρόνο!

Μια τυχαία συνάντηση που “έφερε” 500.000 δολάρια

Χρονιά “ορόσημο”, ωστόσο, για αυτή την προσπάθεια του Σίστρομ ήταν το 2012 ,όταν βρέθηκε και σε κάποιο πάρτι για μία start-up, με έδρα την Σίλικον Βάλεϊ. Εκεί, επικοινώνησε με δύο επιχειρηματίες και αποφάσισε πως ήταν καλή ιδέα να τους δείξει την πλατφόρμα που δημιούργησε. Εκείνοι φαίνεται ότι κατάλαβαν τις προοπτικές που μπορεί να έχει και δέχτηκαν να διερευνήσουν περαιτέρω το ζήτημα σε μία ακόμη συνάντηση.

Από το συμβάν αυτό, ο Σίστρομ κατάλαβε πως πρέπει να αφήσει τη δουλειά του και επικεντρωθεί στην Burbn, ώστε να την εξελίξει ακόμα περισσότερο. Η κίνηση αυτή αποδείχθηκε σωστή, καθώς το deal με τους δύο επιχειρηματίες δεν άργησε να έρθει. Μέσα σε διάστημα δύο εβδομάδων έλαβε 500.000 δολάρια χρηματοδότηση από την Baseline Ventures και τον Andressen Horowitz, με σκοπό να αναπτύξει ακόμη περισσότερο την πλατφόρμα!

Φυσικά, τα χρήματα αυτά τον βοήθησαν να στήσει ακόμα καλύτερα την Burbn και να προσλάβει προσωπικό. Ο πρώτος που συμμετείχε στην εταιρεία ήταν ο 25χρονος Mike Krieger, συμφοιτητής του στο πανεπιστήμιο του Στάνφορντ. Oι δυο τους αποφάσισαν να δώσουν έμφαση στις φωτογραφίες που έχουν ληφθεί από φορητές συσκευές. Μελετούσαν ,δηλαδή, εφαρμογές σχετικές που έδιναν τη δυνατότητα επεξεργασίας με χρήση φίλτρων.

Επί της ουσίας, προσπαθούσαν να συνδυάσουν χαρακτηριστικά εφαρμογών, καθώς αυτό που θέλουν να δημιουργήσουν ,ήταν ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης σαν το facebook, με κύριο χαρακτηριστικό τις φωτογραφίες. Παράλληλα, αναβάθμισαν την πλατφόρμα, η οποία πλέον είχε την επιλογή σχολίου αλλά και like.

Και εγένετο… Ιnstagram! 

Έτσι, “γεννήθηκε” το instagram,  από το επίθετο instant και τη λήξη telegram. Στις 6 Οκτωβρίου 2010 μετά από βελτιώσεις και διορθώσεις η πλατφόρμα ξεκίνησε την κυκλοφορία της.  Σε μόλις μία μέρα συγκέντρωσε 25.000 χρήστες, ενώ στα μέσα Δεκεμβρίου οι χρήστες είχαν φτάσει το ένα εκατομμύριο! Η ραγδαία αυτή εξάπλωση του instagram άρχισε να προσελκύει ολοένα και περισσότερους επενδυτές και οι χρηματοδοτήσεις διαδέχονταν η μία την άλλη. Την ίδια στιγμή, οι ανταγωνιστές παρακολουθούσαν την αύξηση της δημοτικότητας του νέου μέσου, την οποία έβλεπαν ως απειλή. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Σίστρομ απέρριψε την προσφορά από τον συνιδρυτή του Τwitter για εξαγορά.

Φυσικά, ο  έως τότε “ηγέτης” των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ,το Facebook ,όπως ήταν φυσικό, αρχίζει να “κλονίζεται”. Το 2012 ,λοιπόν, ο Mark Zuckerberg ξεκίνησε διαπραγματεύσεις με τον Σίστρομ για εξαγορά της πλατφόρμας του instagram. Η συμφωνία έκλεισε και το instagram εξαγοράστηκε από το facebook για ένα δισεκατομμύριο! Έκτοτε, τα χαρακτηριστικά της πλατφόρμας ανανεώνονται συνεχώς, προσφέροντας νέες υπηρεσίες στους χρήστες αλλά και στην αγορά γενικότερα. 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ