Wolt: Πώς το φινλανδικό «success story» κατέκτησε μέσα σε δύο χρόνια την Ελλάδα

Αρχής γενομένης από το 2019, η Wolt αποτελεί ένα από τα πιο καυτά ονόματα στην εγχώρια αγορά του delivery.

Όταν το 2019 η Φινλανδική Wolt ανακοίνωσε ότι έρχεται στην Ελλάδα, ανοίγοντας γραφεία στην Αθήνα και εξυπηρετώντας αρχικά τα Βόρεια Προάστια, όλοι όσοι ασχολούνται με τον χώρο και έβλεπαν το πόσο ανταγωνιστική έχει γίνει η «κούρσα» του delivery, ήξεραν ότι θα χρειαστεί να προσφέρει κάτι μοναδικό για να κάνει «disrupt» στην παγιωμένη ως τότε αγορά. Αυτό ήταν κάτι που γνώριζε και η Wolt και γι’ αυτό δήλωσε εξαρχής ότι θα επενδύσει στο καλό φαγητό και την εξυπηρέτηση – «δύο πράγματα που γνωρίζει και αγαπά ο Έλληνας καταναλωτής».

Πράγματι η Wolt μπήκε στην ελληνική αγορά προσφέροντας κάτι διαφορετικό για την τότε εποχή: συνεργασίες με εστιατόρια και δικούς της διανομείς. Η εταιρεία άρχισε να κάνει διανομές από καταστήματα που μέχρι τότε δεν έκαναν delivery και έδωσε έτσι ένα έξτρα εισόδημα σε πολλούς επιχειρηματίες αλλά και διανομείς, οι οποίοι για πρώτη φορά στην Ελλάδα είχαν την ευκαιρία να εργάζονται με πλήρη ελευθερία, επιλέγοντας πότε, πού και για πόσο θα εργαστούν, καθώς και ποιες παραγγελίες αποδέχονται ή απορρίπτουν ανάλογα με τις δικές τους προτιμήσεις.

Κάνοντας αυτό το ξεκίνημα, η Wolt άρχισε να αναπτύσσεται ταχύτατα, προσθέτοντας νέες περιοχές εξυπηρέτησης σε όλη την Ελλάδα, χιλιάδες καταστήματα και προσωπικό. Συνεχίζοντας παράλληλα τη δυναμική της πορεία σε όλη την Ευρώπη, με χρηματοδοτήσεις που σήμερα φτάνουν τα 822,5 εκατ. δολάρια και τη στήριξη επενδυτών όπως οι ICONIQ Capital, Goldman Sachs Growth Capital, 83North κ.α, η εταιρεία βρήκε στη χώρα μας έναν «εύφορο τόπο» που της επέτρεψε να εξελιχθεί ακόμα περισσότερο.

Λίγο παραπάνω από δύο χρόνια μετά την πρώτη διανομή της, η Wolt έχει καταφέρει να ολοκληρώσει την κάλυψη σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και να επεκτείνει την παρουσία της σε ΛάρισαΠάτραΒόλο και Ηράκλειο. Έχει επίσης «ανοίξει» τη γκάμα των επιχειρήσεων με τις οποίες συνεργάζεται, κάνοντας πλέον διανομές από σχεδόν κάθε είδους κατάστημα – από σούπερ μάρκετ και κάβες έως ανθοπωλεία, κρεοπωλεία και βιβλιοπωλεία. Σημαντικό είναι ότι με τη Wolt συνεργάζονται σήμερα και μεγάλες επιχειρήσεις όπως τα καταστήματα Μουστάκας, γεγονός που δείχνει την αποδοχή του app από το ευρύ κοινό και την αλλαγή του «παραδείγματος» στην ευρύτερη λιανική αγορά στην Ελλάδα.

Συνολικά, οι συνεργαζόμενες επιχειρήσεις ξεπερνούν σήμερα τις 3.000. Την ίδια ώρα οι διανομείς φτάνουν τους 4.000 και οι υπάλληλοι της εταιρείας στην Ελλάδα είναι πάνω από 150, με την πλειοψηφία αυτών να είναι κάτω των 30 ετών! Για όλους αυτούς τους ανθρώπους, η Wolt θέλει, όπως έχει δηλώσει να αποτελεί ένα σύμμαχο, να προσφέρει κέρδος και να εφαρμόζει μια στρατηγική που διέπεται από δύο άξονες: Αξιοκρατία και ίσες ευκαιρίες ανάπτυξης με απλές και διαφανείς διαδικασίες.

Περισσότερα στο startupper.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ