Ενισχύεται ο ανταγωνισμός στον σιδηρόδρομο με σημαντικά έργα στις σιδηροδρομικές συνδέσεις

Το σιδηροδρομικό δίκτυο και η βελτίωση των συνδέσεων με λιμάνια βρέθηκαν στο επίκεντρο του 4ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών-ITC 2021

Οι επενδύσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε τροχαίο υλικό και μηχανοστάσια

Στο επενδυτικό πλάνο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, από το οποίο ξεχωρίζουν η ανανέωση του τροχαίου υλικού, η αξιοποίηση του κτηρίου Κ1 στο Θριάσιο, η μεταφορά του εργοστασίου από τον Πειραιά στο κτήριο Κ2 και ο εκσυγχρονισμός του μηχανοστασίου στο Ρέντη, αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης.

Προσδιορίζοντας τις ταμειακές εκροές του 2020 και παρά τις συνέπειες της πανδημίας, η εταιρεία δαπάνησε 28,5 εκατ. ευρώ για υποδομές σε τρένα και μηχανοστάσια.

Ο κ. Τσαλίδης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού του μηχανοστασίου της Θεσσαλονίκης, το οποίο και χαρακτήρισε ως «ένα από τα πιο σύγχρονα της Ευρώπης».

Επίσης, αναφέρθηκε στον σχεδιασμό της εταιρείας για τα επόμενα 5 χρόνια, αναγγέλλοντας ότι το φθινόπωρο αναμένεται να ξεκινήσει ο εκσυγχρονισμός και του δεύτερου μηχανοστασίου, στην περιοχή του Ρέντη.

Όσον αφορά στο τροχαίο υλικό, όπως είπε, «προγραμματίζουμε να φέρουμε τρένα με μηδενικό αποτύπωμα, αυτό σημαίνει τρένα υδρογόνου σε τμήματα του δικτύου που δεν έχουν ηλεκτροκίνηση, καθώς και νέο τροχαίο υλικό σε τμήματα με ηλεκτροκίνηση και κυρίως στον Προαστιακό», συμπληρώνοντας ότι «στο τέλος της πενταετίας, θα φέρουμε νέο τροχαίο υλικό για τον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη».

Χαρακτηρίζοντας τον τομέα των logistics ως μοχλό ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, επισήμανε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχωρά στην αξιοποίηση της αποθήκης Κ1 στο Θριάσιο, καθώς και στη μεταφορά του εργοστασίου από τον Πειραιά στην αποθήκη Κ2.

Παράλληλα, η εταιρεία αναμένεται να εισάγει νέα εμπορική πλατφόρμα για την έκδοση εισιτηρίων και νέων πληροφοριακών συστημάτων.

Αναφερόμενος στις συνέπειες που είχε η πανδημία στα μεγέθη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως είπε, η ζημιά για το 2020 ανήλθε περίπου στα 10 εκατ. ευρώ, ενώ και μέχρι τις 30 Ιουνίου τα οικονομικά μεγέθη έδειχναν ότι η σιδηροδρομική αγορά δεν έχει «εισέλθει» στη μετά -Covid εποχή.

«Είμαστε πολύ μακριά από τα μεγέθη του 2019», τόνισε ο κ. Τσαλίδης, επισημαίνοντας όμως ότι, όπως συνέβη και το 2020, φαίνεται ότι οι εμπορευματικές μεταφορές θα στηρίξουν και τα μεγέθη του 2021.

Η GOLDAIR θα διεκδικήσει και τα λιμάνια του Ηρακλείου και του Βόλου

Τα λιμάνια του Ηρακλείου και του Βόλου πρόκειται να διεκδικήσει η GOLDAIR, όπως αποκάλυψε στη διάρκεια του 4ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών – ITC 2021, ο Διευθυντής Στρατηγικών Επενδύσεων της GOLDAIR, Βασίλης Μαγκλάρας.

Η GOLDAIR έχει ήδη εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας. Στην Αλεξανδρούπολη μετέχει σε κοινοπρακτικό σχήμα με τον Όμιλο Κοπελούζου και την BOLLORE LOGISTICS και στην Καβάλα με τον γαλλικό όμιλο Imerys.

Όπως ανέφερε ο κ. Μαγκλάρας, «η συνεργασία του Ομίλου μας με πολυεθνικές επιχειρήσεις υψηλού κύρους, προκειμένου να συμμετέχουμε ως κοινοπρακτικό σχήμα, στις σχεδιαζόμενες αποκρατικοποιήσεις των Λιμένων Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Βόλου, συνιστά για εμάς στρατηγική επιλογή».

Στη συνέχεια, τόνισε ότι «για την Goldair, που έχει επιλεγεί, ύστερα από διεθνή διαγωνισμό, κοινοπρακτικά με την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ για το έργο της κατασκευής του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, είναι σαφές ότι η δυνατότητα απόκτησης του ελέγχου ενός ή περισσοτέρων λιμένων, θα καταστήσει την εταιρεία πολύ πιο ανταγωνιστική.

Αυτός είναι και ο λόγος που πέραν της συμμετοχής μας στις σχεδιαζόμενες αποκρατικοποιήσεις των λιμένων αυτών, η Goldair προτίθεται να διεκδικήσει και το μεγαλύτερο λιμάνι της Κρήτης, συμμετέχοντας στο διαγωνισμό για την αξιοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου».

Σχετικά με το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, ο Διευθυντής Στρατηγικών Επενδύσεων της GOLDAIR υπογράμμισε ότι το ΘΕΚ, με την ολοκλήρωσή του, θα μετατραπεί σε ένα από τα βασικότερα πάρκα logistics στη νοτιοανατολική Ευρώπη.

Το νέο εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου υπολογίζεται ότι θα δημιουργήσει, στην πλήρη ανάπτυξή του, περί τις 3.000 με 5.000 νέες θέσεις εργασίας, ενώ υπολογίζεται ότι θα αποφέρει στο δημόσιο, έσοδα ύψους 30 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα, θα αναπτυχθούν σε πρώτη φάση, 120.000 τ.μ. και σε βάθος δεκαετίας, το κονσόρτσιουμ θα ολοκληρώσει στο Θριάσιο την κατασκευή 240.000 τ.μ. στεγασμένων αποθηκευτικών χώρων. Συνολικά, θα αναπτυχθούν 250.000 παλετοθέσεις σε 210.000 τ.μ. αποθηκών, 4.000 θέσεις για αυτοκίνητα και 120 θέσεις για φορτηγά.

Τα τρένα υδρογόνου γίνονται δημοφιλή στην Ευρώπη

Στην άνοδο της ζήτησης για σιδηροδρομικές συγκοινωνίες, καθώς αυξάνεται η αστικοποίηση και πολλαπλασιάζονται οι συνέπειες της κλιματικής αλλαγής αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της ALSTOM Ελλάδος, Σταύρος Βλάχος.

Όπως υπογράμμισε, η ανταπόκριση στις προκλήσεις της κινητικότητας γίνεται μέσω της ψηφιοποίησης. Κατά αυτό τον τρόπο, όπως τόνισε, επιτυγχάνονται: Εξασφάλιση μεγάλου όγκου κυκλοφορίας χωρίς ανάγκη επέκτασης του αποτυπώματος της υποδομής, ένα απρόσκοπτο ταξίδι για τους επιβάτες από την αφετηρία έως το προορισμό και αύξηση της αξίας της επιχειρηματικής βιωσιμότητας του συγκοινωνιακού φορέα διαχείρισης και λειτουργίας.

Στη συνέχεια, ο κ. Βλάχος παρουσίασε τις λύσεις ψηφιακής κινητικότητας της ALSTOM, με έμφαση στον σιδηρόδρομο τα τρένα υδρογόνου. Όπως υποστήριξε, αυτή η τεχνολογία χωρίς εκπομπές ρύπων γίνεται πλέον όλο και πιο δημοφιλής στην Ευρώπη, φέρνοντας ως παράδειγμα χώρες, όπως η Ιταλία, η Γερμανία και η Γαλλία. Για παράδειγμα, στη Γερμανία τα πρώτα τρένα της σειράς υδρογόνου θα λειτουργούν τακτικά από το 2022.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ