Ενισχύεται ο ανταγωνισμός στον σιδηρόδρομο με σημαντικά έργα στις σιδηροδρομικές συνδέσεις

Το σιδηροδρομικό δίκτυο και η βελτίωση των συνδέσεων με λιμάνια βρέθηκαν στο επίκεντρο του 4ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών-ITC 2021

Στα 1,2 δις ευρώ η ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας

Στο έργο της ανάταξης και συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας αναφέρθηκε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας.

«Σε ότι αφορά στην συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου, σχεδιάζεται και μελετάται ένα εξαιρετικά κρίσιμο για τον Οργανισμό και το σιδηρόδρομο γενικότερα δεκαετές έργο, με συγχρηματοδότηση πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και ιδιωτικών κεφαλαίων, με σκοπό την μεθοδευμένη αντιμετώπιση των προβλημάτων του δικτύου και την αναβάθμιση της αξιοπιστίας του.

Το έργο αυτό, ύψους 1,2 δισ. ευρώ, έχει σύνθετες χρηματοδοτικά και λειτουργικά απαιτήσεις και ο Οργανισμός εργάζεται για την ωρίμανσή του», τόνισε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ.

Στη συνέχεια, ο κ. Πατέρας τόνισε ότι ο Οργανισμός έχει θέσει σε εφαρμογή ένα πλάνο σύνδεσης όλων των, περί του σιδηροδρόμου, δραστηριοτήτων και των stakeholders που συνδυαστικά μπορούν να λειτουργήσουν ως «μοχλός εκτίναξης» του μεταφορικού έργου.

Συγκεκριμένα, αυτό της σύνδεσης του σιδηροδρόμου με την εφοδιαστική, τα λιμάνια, τα αεροδρόμια και τα βόρεια σύνορα της χώρας.

Εισέρχεται νέα σιδηροδρομική εταιρεία στην εγχώρια αγορά

Εντός του τρέχοντος έτους, ένας τρίτος πάροχος (operator) θα εισέλθει στην ελληνική σιδηροδρομική αγορά, όπως αποκάλυψε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΑΙΟΣΕ, Περικλής Νικολάου στη διάρκεια του 4ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών – ITC 2021.

Ο κ. Νικολάου σημείωσε ότι ο εν λόγω σιδηροδρομικός πάροχος πρόκειται να μισθώσει τροχαίο υλικό από τη ΓΑΙΑΟΣΕ, κάτι το οποίο θα επιφέρει πρόσθετο ανταγωνισμό στις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές.

Εκτός από τη διαχείριση του τροχαίου υλικού, κυριότητας του ελληνικού δημοσίου, η ΓΑΙΑΟΣΕ δραστηριοποιείται στην ανάπτυξη Εμπορευματικών Κέντρων.

Για το Θριάσιο Ι, ο κ. Νικολάου σημείωσε ότι επιτεύχθηκε συμφωνία επί της αρχής και ότι τα έργα κατασκευής θα αρχίσουν εντός του έτους.

Αντίστοιχα, για το Εμπορευματικό Κέντρο της Θεσσαλονίκης, το πρώην Στρατόπεδου Γκόνου, τόνισε ότι «αρχίζει και ωριμάζει», υπογραμμίζοντας ότι εκπονήθηκε προμελέτη που ανέδειξε δύο βιώσιμα σενάρια:

Το σενάριο για την κατασκευή εγκαταστάσεων εμπορευματικού κέντρου για το 40% σχεδόν της συνολικής δυνητικής δόμησης.

Το υπόλοιπο του ακινήτου θα προορίζεται για την υποδομή μεταποιητικών εγκαταστάσεων ή/και εγκαταστάσεων συναρμολόγησης, κάτω από μια ομπρέλα «Ζώνης Ελεύθερου Εμπορίου», ενώ σε σχεδόν 25 στρέμματα προβλέπεται η κατασκευή σιδηροδρομικού Εμπορευματικού Κέντρου.

Συνολικά, για την ανάπτυξη των εγχώριων σιδηροδρομικών μεταφορών, ο Δ.Σ. της ΓΑΙΑΟΣΕ στάθηκε στην ανάγκη επίτευξης συνεργειών με τα λιμάνια και στη βελτίωση επιμέρους συνθηκών, όπως η ποιότητα υπηρεσιών, η προστιθέμενη αξία, κ.α.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ