Ενισχύεται ο ανταγωνισμός στον σιδηρόδρομο με σημαντικά έργα στις σιδηροδρομικές συνδέσεις

Το σιδηροδρομικό δίκτυο και η βελτίωση των συνδέσεων με λιμάνια βρέθηκαν στο επίκεντρο του 4ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών-ITC 2021

Στην ενίσχυση του ανταγωνισμού στις εγχώριες σιδηροδρομικές μεταφορές, μέσω της βελτίωσης του δικτύου και τροχαίου υλικού και των συνδέσεων με λιμάνια, ΒΙΠΕ και εμπορευματικά κέντρα αναφέρθηκαν στελέχη του Υπουργείου Ναυτιλίας, του ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ΓΑΙΑΟΣΕ, της Goldair και της ALSTOM στη διάρκεια του 4ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2021, που συνδιοργάνωσαν οι ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr.

Προτεραιότητα οι συνδέσεις λιμένων – σιδηροδρόμων 

Ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, στη σχετική συνεδρία, υπογράμμισε ότι σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες του κόσμου η πιο «στενή σχέση» μεταξύ των μεταφορικών μέσων είναι η σύνδεση μεταξύ σιδηροδρόμων και πλοίων, με ενδιάμεσο «κρίκο» τους λιμένες.

Όπως επεσήμανε, οι παγκόσμιοι διαχειριστές φορτίων επενδύουν στους λιμένες, διότι πάνω από το 90% του θαλάσσιου εμπορίου διεξάγεται δια θαλάσσης και στη σημερινή εποχή των logistics διαδραματίζει σημαίνοντα ρόλο η αξιοπιστία. Γι΄ αυτό το λόγο γίνονται μεγάλες επενδύσεις σε λιμάνια, όπως στην Ελλάδα.

Ο κ. Κυριαζόπουλος παρέθεσε τα παραδείγματα των λιμένων της Ανκόνα και του Γκέτεμποργκ, τα οποία επαναπροσδιόρισαν το ρόλου τους, στηριζόμενα στις σιδηροδρομικές συνδέσεις.

Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στις σιδηροδρομικές επιδόσεις του λιμένα του Πειραιά, σημειώνοντας ότι το 2019 δρομολογήθηκαν 1.118 εμπορευματικές αμαξοστοιχίες, το 2020 1.297 και το 2021 έως τον Μάιο 658.

Αντίστοιχα, χαρακτήρισε «σιδηροδρομικό» το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, τονίζοντας τη δημιουργία dry port στη Σόφια μέσω του σιδηροδρόμου, ενώ για την Αλεξανδρούπολη σημείωσε ότι η σιδηροδρομική γραμμή είναι πλέον ενεργή, καθώς διεξάγονται μεταφορές στρατιωτικού υλικού.

Καταλήγοντας, σημείωσε ότι στην «Εθνική Λιμενική Πολιτική 2020 – 2030» που συνέταξε το Υπουργείο Ναυτιλίας είναι απόλυτη προτεραιότητα η σύνδεση των λιμένων με το σιδηροδρομικό δίκτυο, υποστηρίζοντας ότι θα μπορούσαν να επιτευχθούν, εκτός από τις υφιστάμενες, σιδηροδρομικές συνδέσεις με τη Χαλκίδα, την Κόρινθο, την Καβάλα και την Ηγουμενίτσα.