Βιολάντα: Το μικρό αρτοποιείο από τα Τρίκαλα που κατέκτησε την ελληνική και παγκόσμια αγορά

Με "όπλο" την τήρηση υψηλών προτύπων σε όλα τα στάδια της παραγωγής και την καθόλα επαγγελματική της νοοτροπία, η «Βιολάντα» εξελίχθηκε από μικρό αρτοποιείο σε μια κραταιά βιομηχανία με ισχυρή παρουσία εντός και εκτός των ελληνικών συνόρων.

Η δεκαετής οικονομική κρίση της Ελλάδας των μνημονίων, συχνά αναφέρεται ως η βασική αιτία των προβλημάτων και της στασιμότητας που αντιμετωπίζουν ακόμα και σήμερα πολλές ελληνικές επιχειρήσεις.

Αν και αυτή η άποψη έχει μια βάση ως ένα βαθμό, αξίζει να σημειωθεί πως υπάρχουν καινοτόμες επιχειρήσεις που όχι μόνο διατήρησαν τη δυναμική τους, επιδεικνύοντας σημαντικές αντοχές απέναντι στις προκλήσεις, αλλά ισχυροποίησαν τη θέση τους στην εγχώρια και διεθνή αγορά, αντιμετωπίζοντας με επιτυχία πρωτοφανείς δυσκολίες. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η περίπτωση της «Βιολάντα».

Η δημοφιλής εταιρεία παραγωγής μπισκότων και κουλουριών, η οποία φέτος συμπληρώνει 46 χρόνια παρουσίας στην ελληνική επιχειρηματική σκηνή, σημείωσε τη μεγάλη της επιτυχία, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης δεκαετίας, εν μέσω ιδιαίτερα δύσκολων συνθηκών.

Το "success story" της «Βιολάντα» ξεκινά το 1975 σε ένα μικρό συνοικιακό αρτοποιείο στα Τρίκαλα. Από την πρώτη στιγμή, η «Βιολάντα» λειτούργησε με γνώμονα την αγάπη και το ταλέντο στη ζαχαροπλαστική, θέτοντας ως στόχο την δημιουργία και παραγωγή ποιοτικών, πρωτότυπων αλλά και παραδοσιακών γεύσεων, με έμφαση στα μπισκότα και τα κουλουράκια.

Με "όπλο" την τήρηση υψηλών προτύπων σε όλα τα στάδια της παραγωγής και την καθόλα επαγγελματική της νοοτροπία, η «Βιολάντα» εξελίχθηκε από μικρό αρτοποιείο σε μια κραταιά βιομηχανία με ισχυρή παρουσία εντός και εκτός των ελληνικών συνόρων.

Μάλιστα από το 2010 έως το 2020, η «Βιολάντα» σημείωσε μια σταθερά ανοδική πορεία, ξεπερνώντας τα πρωτοφανή για τις ελληνικές επιχειρήσεις εμπόδια. Σημείο καμπής στην ιστορία της «Βιολάντα» αποτέλεσε η επένδυση ύψους 3 εκατ. ευρώ στο εργοστάσιο των Τρικάλων, με την εταιρεία να περνά και επίσημα από τη χύμα παραγωγή στο επώνυμο προιόν. Από το 2016 έως το 2020, η εταιρεία αύξησε τις πωλήσεις κατά 14,5 εκατ. ευρώ. Ενδεικτικά, το 2016 ο τζίρος του ομίλου «Βιολάντα» ξεπερνούσε οριακά τα 9 εκατ. ευρώ, ενώ μόλις 4 χρόνια αργότερα ο κύκλος εργασιών της «Βιολάντα» ανήλθε σε 25,5 εκατ. ευρώ.

Αξιοσημείωτη άνοδο σημείωσαν την ίδια περίοδο και τα καθαρά κέρδη του ομίλου τα οποία τετραπλασιάστηκαν, ενώ τα EBITDA έφτασαν τα 4,5 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, ο όμιλος επένδυσε σημαντικά στην προώθηση νέων προϊόντων, στην ανάπτυξη του δικτύου συνεργατών καθώς και στην επέκταση στη διεθνή αγορά.  Συνολικά το 2020, παρά τις επιπτώσεις της πανδημίας έκλεισε με τις καλύτερες εντυπώσεις για τον όμιλο.