Η Vodafone στηρίζει τις γυναίκες επιχειρηματίες με τρεις (εντελώς δωρεάν) παροχές

Τι περιλαμβάνει η νέα πρωτοβουλία WomenInBusiness.Connected

Την έμπρακτη στήριξή της στις γυναίκες επιχειρηματίες της Ελλάδας δείχνει η Vodafone υιοθετώντας ένα νέο πλάνο δράσεων και παροχών αποκλειστικά για αυτό το σκοπό. Η εταιρεία, αφού εκπόνησε δύο σχετικές έρευνες με τη Focus Bari και την ICAP (δείτε παρακάτω), έθεσε ως στόχο να βοηθήσει τις γυναίκες της χώρας μας να αξιοποιήσουν καλύτερα την τεχνολογία και να δώσουν ώθηση στις επιχειρήσεις τους, ξεπερνώντας τα υπάρχοντα στερεότυπα.

Προς αυτήν την κατεύθυνση, δημιούργησε την πρωτοβουλία WomenInBusiness.Connected με την οποία θα παρέχει από εδώ και στο εξής:

  • Δωρεάν για 1 χρόνο κατασκευή και λειτουργία website ή e-shop για την ψηφιοποίηση της επιχείρησής τους και την αύξηση των πωλήσεών τους με την υπηρεσία Vodafone Business Online
  • Δωρεάν αναβάθμιση σύνδεσης σε υπερυψηλές ταχύτητες Vodafone Fiber 100 Mbps για μία μοναδική εμπειρία Internet μέσα από το Vodafone Giga One Net, στην τιμή του ADSL για ένα χρόνο, ώστε να αυξήσουν την παραγωγικότητά τους
  • Εξειδικευμένη συμβουλευτική υποστήριξη από τους Vodafone Business Advisor, οι οποίοι βρίσκονται πάντα δίπλα τους για να τις ενημερώνουν για ό,τι νέο υπάρχει, να τις καθοδηγούν και να τις υποστηρίζουν με βάση τις ανάγκες και τις ιδιαίτερες συνθήκες που αντιμετωπίζει η επιχείρησή τους, τη δεδομένη χρονική στιγμή και ανάλογα με τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιούνται.

Οι παροχές αυτές απευθύνονται σε όλες τις γυναίκες επιχειρηματίες στην Ελλάδα. Το μόνο που χρειάζεται να κάνουν οι ίδιες για να τις «ενεργοποιήσουν» είναι να μεταβούν σε οποιοδήποτε κατάστημα σε όλη την Ελλάδα ή να κάνουν ένα απλό τηλεφώνημα, δίνοντας στον εκπρόσωπο της Vodafone το εταιρικό τους ΑΦΜ. Η προσφορά ισχύει από σήμερα και για τους επόμενους τρεις μήνες.

«Ναι» στην τεχνολογία και τη γυναικεία ενδυνάμωση

Ένα δυνατό «ναι» στην υποστήριξη των γυναικών του ελληνικού επιχειρείν είπε κατά τη διάρκεια της σημερινής Συνέντευξης Τύπου, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Vodafone Ελλάδας, Χάρης Μπρουμίδης. «Στην πορεία της Ελλάδας προς ψηφιακό αύριο δεν θα πρέπει να μείνει κανείς πίσω. Μία ανοιχτή ψηφιακή κοινωνία, που θα τους χωράει όλους, βρίσκεται στον πυρήνα της εταιρικού μας σκοπού και έχουμε δεσμευθεί να συμβάλουμε στην υλοποίηση αυτού του οράματος στη χώρα μας. Αυτή μας τη στάση συμπυκνώνει άλλωστε και το νέο μήνυμα – υπογραφή μας, “Together We Can”, που εκφράζει όλα όσα μπορούν να καταφέρουν οι άνθρωποι, όταν συνεργάζονται και αξιοποιούν την τεχνολογία. Η Vodafone βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της προσπάθειας αυτής και στηρίζει με συνέπεια πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ισότιμη συμμετοχή των γυναικών στην οικονομική και κοινωνική ζωή, προσφέροντάς τους σημαντικές ευκαιρίες εξέλιξης» δήλωσε χαρακτηριστικά. 

Η έρευνα της Focus – Bari

Σύμφωνα με την έρευνα που εκπόνησε η Focus – Bari για λογαριασμό της Vodafone, oι γυναίκες επιχειρηματίες αναγνωρίζουν την αξία της τεχνολογίας στην ανάπτυξη της επιχείρησής τους, όμως αισθάνονται λιγότερο ασφαλείς με τη χρήση της, με αποτέλεσμα να περιορίζουν τη δυναμική τους.

Επίσης, οι γυναίκες ξεκινούν τη δική τους επιχείρηση με βασικό κίνητρο την εκπλήρωση των ονείρων τους και όχι μόνο με γνώμονα το κέρδος . Μάλιστα, χαρακτηρίζονται από ρεαλιστικές προσδοκίες, υπομονή και ευελιξία, επενδύουν σε σταθερές, συναισθηματικές σχέσεις, κινούνται προσεκτικά, αποφεύγοντας τα μεγάλα ή μακροπρόθεσμα σχέδια, ενώ εκτιμούν έννοιες όπως την εξέλιξη, τη βελτίωση και τη γνώση.

Ωστόσο, καταδεικνύουν μικρότερο βαθμό πίστης στις δυνατότητές τους ως επιχειρηματίες, δημιουργούν επιχειρήσεις με μικρότερη εμβέλεια και δυναμική και τείνουν να μην εκφράζουν τον ίδιο βαθμό εκτίμησης σε βασικές επιχειρηματικές αξίες, όπως η επιτυχία, το κέρδος και η συνεχής ανάπτυξη.

H Founder & Managing Partner της Focus-Bari, Ξένια Κούρτογλου δήλωσε: «Μία σειρά από μελέτες διεθνώς έχουν τεκμηριώσει ότι οι γυναίκες λειτουργούν με έναν δικό τους τρόπο όταν βρίσκονται στο “τιμόνι” μίας επιχείρησης: Λαμβάνουν λιγότερο ρίσκο, προσέχουν περισσότερο και κάνουν πιο διακριτικά ανοίγματα. Με το δεδομένο ότι οι Ελληνίδες πρωτοστατούν στον δυτικό κόσμο και δεν φοβούνται το επιχειρείν, το ειδικό βάρος της γυναικείας επιχειρηματικότητας στη χώρα μας είναι αυξημένο και διαδραματίζει ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο στην οικονομία. Έτσι, είναι αυτονόητο ότι καλύτερη γυναικεία επιχειρηματικότητα σημαίνει μια πιο δυναμική και εξωστρεφή ελληνική οικονομία, κάτι που θα έχει απτά οφέλη για το σήμερα και το αύριο της Ελλάδας».

Η χρηματοοικονομική ανάλυση της ICAP

Επιπλέον, σύμφωνα με χρηματοοικονομική ανάλυση που εκπόνησε η ICAP για λογαριασμό της Vodafone, οι μικρές επιχειρήσεις που ελέγχονται από γυναίκες, παρουσιάζουν καλύτερη οικονομική απόδοση σε σχέση με τον μέσο όρο της αγοράς, όπως τεκμηριώνεται και από τον συγκριτικά υψηλότερο δείκτη αποδοτικότητας των απασχολουμένων κεφαλαίων των επιχειρήσεών τους.

Μάλιστα, όπως προκύπτει από την έρευνα, οι γυναίκες επιδεικνύουν ιδιαίτερη ικανότητα στην αξιοποίηση των κεφαλαίων τους , μεριμνούν για τη γρήγορη εξόφληση των οφειλών τους και τη θωράκιση από φαινόμενα επισφαλών απαιτήσεων, εστιάζουν στην οικονομική βιωσιμότητα, ενώ διαθέτουν όραμα και στρατηγική. Και δίνουν έμφαση στην ελαχιστοποίηση της δανειακής εξάρτησης των επιχειρήσεων, ενώ επιδεικνύουν ικανότητα στην ανάπτυξη κερδών, αφού διαχειρίζονται επιτυχώς τα ίδια και ξένα κεφάλαια που διαθέτουν.

O πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ICAP, Νικήτας Κωνσταντέλλος δήλωσε: «Γνωρίζουμε καλά από τις έρευνές μας ότι ο ρόλος της γυναίκας γίνεται όλο και πιο καθοριστικός για την ελληνική οικονομία. Όλο και περισσότερες γυναίκες αναλαμβάνουν επιτελικούς ρόλους στις επιχειρήσεις, εργάζονται ακόμη πιο σκληρά – συνήθως εν μέσω ανελαστικών οικογενειακών υποχρεώσεων -, ξεκινούν δικές τους επιχειρήσεις για να πραγματοποιήσουν τις επαγγελματικές τους επιδιώξεις και τα πηγαίνουν καλά. Η προσοχή μας και η εστιασμένη υποστήριξη της γυναικείας επιχειρηματικότητας μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Ελληνικής οικονομίας και στην ταχύτερη οικονομική ανάκαμψη της χώρας».

Σύμφωνα με τα ευρήματα αυτά, το ποσοστό διείσδυσης της γυναικείας επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα ήταν, το 2020, στο 25,01%. Πρόκειται για ένα ποσοστό μεγαλύτερο από άλλες χώρες του ΟΟΣΑ, το οποίο ωστόσο χρήζει αύξησης για να φτάσει τουλάχιστον το 50%. Επίσης, οι γυναίκες επιχειρηματίες στη χώρα μας αναγνωρίζουν την αξία της τεχνολογίας, αισθάνονται όμως ανασφάλεια σχετικά με την αξιοποίησή της. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 1/3 των γυναικών δηλώνει ότι δεν έχει αρκετή εξοικείωση με την τεχνολογία ενώ ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό δηλώνει ότι δεν έχει αυτοπεποίθηση.

Η επικρατούσα αυτή κατάσταση είναι οξύμωρη, μιας και όπως εξήγησαν στελέχη της ICAP και της Focus Bari, οι γυναίκες επιχειρηματίες υπερτερούν των ανδρών σε πολλούς χρηματοοικονομικούς δείκτες αλλά και δεξιότητες που αφορούν την ηγεσία. Μεταξύ άλλων, διακρίνονται για το όραμα και την καλύτερη οικονομική απόδοση των επιχειρήσεών τους, τη βαρύτητα που δίνουν στη βιωσιμότητα και στη ρευστότητα καθώς και στην έλλειψη δανειακών υποχρεώσεων σε σχέση με τους άνδρες επιχειρηματίες. Οι γυναίκες συνήθως ξεκινούν μια επιχείρηση για να καλύψουν προσωπικούς στόχους και όχι με όραμα το κέρδος και ο λόγος που πολλές φορές μένουν πίσω είναι οι ενοχές με τις οποίες τις επιβαρύνει η κοινωνία σχετικά με τη θέση τους στον επιχειρηματικό στίβο αλλά και στην οικογένεια.

Αυτό ακριβώς είναι που επιχειρεί να αλλάξει η Vodafone, δίνοντας πάτημα σε όλες τις γυναίκες να κάνουν τα επιχειρηματικά τους όνειρα πραγματικότητα, αξιοποιώντας τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες της νέας, ψηφιακής εποχής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ