- Μέσα σε τέσσερις ώρες ολοκλήρωσε χθες ο Οργανισμός Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους (ΟΔΔΗΧ) με απόλυτη επιτυχία την έκδοση 5ετούς ομολόγου με λήξη τον Φεβρουάριο του 2026, συγκεντρώνοντας προσφορές 20,5 δισ. ευρώ από ξένους θεσμικούς επενδυτές και funds. Δηλαδή, σχεδόν 7 φορές περισσότερα κεφάλαια από τον στόχο που είχε τεθεί για την συγκεκριμένη έκδοση από το Ελληνικό Δημόσιο. Τελικά, ο ΟΔΔΗΧ θα εκταμιεύσει 3 δισ. ευρώ με τελικό επιτόκιο 0,19%, ελαφρώς χαμηλότερο από τις αρχικές εκτιμήσεις (0,20%).
- Την στρατηγική μετασχηματισμού και ανάπτυξης του ομίλου θα παρουσιάσει σήμερα η διοίκηση των ΕΛΠΕ, μετά την πρωινή συνάντηση με τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστα Σκρέκα. Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. Γιάννης Παπαθανασίου, ο Διευθύνων Σύμβουλος Ομίλου ΕΛΠΕ Ανδρέας Σιάμισιης και ο Γενικός Διευθυντής Στρατηγικού Σχεδιασμού και Νέων Δραστηριοτήτων, Γιώργος Αλεξόπουλος θα αναλύσουν το φιλόδοξο πλάνο για την μετεξέλιξη του ομίλου από πετρελαϊκή σε ενεργειακή δύναμη στην Νοτιοανατολική Ευρώπη.
- Μια από τις σημαντικές αλλαγές που αποφάσισε το διοικητικό συμβούλιο της εισηγμένης την Μεγάλη Πέμπτη είναι η σύσταση εταιρείας holding στην οποία θα υπαχθούν στην συνέχεια ως θυγατρική τα Ελληνικά Πετρέλαια.
- Κρίσιμη πάντως θεωρείται η έκτακτη Γενική Συνέλευση που θα γίνει στις 20 Μαΐου καθώς θα κληθεί να εγκρίνει -και μεταξύ άλλων θεμάτων- τις τροποποιήσεις του καταστατικού των ΕΛ.ΠΕ., όπως ο αριθμός και η διαδικασία ανάδειξης των μελών του διοικητικού συμβουλίου και τις αλλαγές στην εταιρική δομή του ομίλου. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι πως από τις 30 Ιουνίου το Ελληνικό Δημόσιο παύει για πρώτη φορά να ορίζει την πλειοψηφία των μελών στο διοικητικό συμβούλιο (με βάση τον νέο νόμο για την εταιρική διακυβέρνηση) αφού θα εκλέγονται από την Γενική Συνέλευση, όπου ο Όμιλος Λάτση ελέγχει το 47% των μετοχών.
- Μια σημαντική τόνωση της «εικόνας» της Ελλάδας στο εξωτερικό προκάλεσε με τις δηλώσεις του χθες ο Διευθύνων Σύμβουλος της Τράπεζας Πειραιώς Χρήστος Μεγάλου κατά την διάρκεια συνέντευξης που παραχώρησε στο αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο CNBC, με αφορμή την πρόσφατη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους. Όπως δήλωσε με έμφαση σε μια από τις απαντήσεις του η Ελλάδα θα «τρέξει με ρυθμό (ανάπτυξης) άνω του 4% τα επόμενα χρόνια» και θα εξέλθει με επιτυχία από την κρίση που προκάλεσε η πανδημία.
- Μονόδρομος θεωρείται στην Ελλάκτωρ η έκδοση νέου, «πράσινου», ομολόγου μέσα στους επόμενους 3-4 μήνες, προκειμένου να αποπληρώσει το συντομότερο δυνατόν το ομόλογο ύψους 670 εκατ. ευρώ που είχε εκδοθεί τον Δεκέμβριο του 2019. Όχι, μόνο για να αποδεσμεύσει ορισμένες από τις εγγυήσεις (δηλ. τα πιο σημαντικά περιουσιακά στοιχεία του ομίλου) αλλά κυρίως για το υψηλό επιτόκιο (6,375%), με την προσδοκώμενη αλλαγή του οποίου θα μειωθεί το συνολικό κόστος δανεισμού κατά μερικές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.
- Με την ευκαιρία...αληθεύει ότι συζητήθηκε το γεγονός πως οι θυγατρικές της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ («Νέα Οδός», «Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας») έλαβαν 33,7 εκατ. ευρώ ως κρατικές αποζημιώσεις -προς τις εταιρείες παραχώρησης αυτοκινητοδρόμων - για απώλεια εσόδων λόγω των μέτρων περιορισμού μετακινήσεων εξαιτίας της πανδημίας ενώ αντιθέτως η Άκτωρ Παραχωρήσεις (θυγατρική της Ελλάκτωρ) δεν πήρε ούτε...ευρώ γιατί είχε προνοήσει να υπάρχει ασφαλιστική κάλυψη για απώλεια εσόδων;
- Σχεδόν 10 ημέρες έχουν περάσει από τα δημοσιεύματα για την συμφωνία εξαγοράς της Chipita από την αμερικανική πολυεθνική Mondelez International και καμία από τις δυο πλευρές δεν έχει κάνει δήλωση, ούτε έχει εκδώσει επίσημη ανακοίνωση. Για την ακρίβεια, τα στελέχη της Mondelez επαναλαμβάνουν ότι «δεν επιβεβαιώνουν, ούτε διαψεύδουν τίποτα» και η διοίκηση της Chipita δεν επιθυμεί να προβεί σε οποιαδήποτε αναφορά ή δήλωση. Κοινώς, «ουδέν σχόλιο»...
- Οπότε το ερώτημα παραμένει: από που προήλθαν τελικά οι «διαρροές» συγκεκριμένων πληροφοριών σχετικά με τις διαπραγματεύσεις και το τίμημα της συναλλαγής;
- Πριν από μια δεκαετία θα αποτελούσε είδηση πρώτου μεγέθους και αιτία πρόκλησης μαζικών αντιδράσεων από τους μετόχους. Σήμερα όμως θεωρείται μια εξαιρετικά έξυπνη κίνηση με βάση τις διεθνείς τάσεις και σύμφωνη με τις τεράστιες προοπτικές ανάπτυξης του κλάδου. Ο λόγος για την συμφωνία της Autohellas για την σύσταση κοινοπραξίας με τρεις εξειδικευμένες εταιρείες από την Ελλάδα, την Ολλανδία και την Φινλανδία για την ανάπτυξη φωτοβολταϊκού σταθμού ισχύος ως 65 MW. Άλλες εποχές, άλλη επιχειρηματική φιλοσοφία…
Ειδήσεις και νέα από τον χώρο των επιχειρήσεων και της οικονομίας με εγκυρότητα, αξιοπιστία και άποψη από την συντακτική ομάδα του emea.gr - Η σύγχρονη επιχειρηματικότητα online!
Προηγούμενο άρθρο
ΕΛΠΕ: Πώς έφτασαν στην κορυφή της ελληνικής αγοράς ενέργειας