Plant-based προϊόντα – Το trend που ήρθε για να μείνει

Γιατί όλο και περισσότεροι άνθρωποι διαλέγουν φυτικά προϊόντα αντί για ζωικά;

Τα τελευταία χρόνια, έχει παρατηρηθεί ότι ένα σημαντικό ποσοστό των καταναλωτών παγκοσμίως επιλέγουν φυτικά, τα λεγόμενα plant-based, αντί για ζωικής προελεύσεως  προϊόντα. Το trend αυτό έχει προκαλέσει την ανάδειξη μίας ποικιλίας νέων vegan και vegetarian προϊόντων, αλλά και εταιρειών.

Γιατί το trend αυτό γίνεται όλο και πιο ισχυρό;

 Όλο και περισσότεροι άνθρωποι σήμερα στρέφονται προς μία plant-based και vegan ή “flexitarian” διατροφή, μειώνοντας σημαντικά τα ζωικά και γαλακτοκομικά είδη. Κύριος λόγος αυτής της τάσης αποτελεί η αυξημένη περιβαλλοντική συνείδηση των ανθρώπων.

Βιώνοντας οι ίδιοι τα προβλήματα της κλιματικής αλλαγής, οι καταναλωτές προσπαθούν να επιλέγουν προϊόντα που δεν χρειάζονται εκτεταμένη εκμετάλλευση της γης και του νερού, καθώς και η διαδικασία παραγωγής τους να αποδίδει μειωμένες εκπομπές αερίου στην ατμόσφαιρα. Χαρακτηριστικά παραδείγματα τέτοιων τροφών είναι το ρύζι, η βρώμη, τα όσπρια, η σόγια, η καρύδα και οι ξηροί καρποί. 

Οι καταναλωτές, βέβαια, αντικαθιστούν με αυτές τις εναλλακτικές τροφές τα ζωικά προϊόντα  στην διατροφή τους και για λόγους πρόσληψης περισσότερων βιταμινών. Το βασικό trend των περασμένων χρόνων ήταν ότι κάθε άνθρωπος  που ακολουθεί μία υγιεινή διατροφή και  κάνει συχνά γυμναστική θα έχει μία ζωή γεμάτη ευεξία. Αυτό επέφερε την ανάγκη για εύρεση τροφών κατάλληλων για την αναπλήρωση των απαραίτητων βιταμινών μετά την άθληση.

Η βασική ανάγκη του οργανισμού σε πρωτεΐνες  προκάλεσε μία συνεχή κούρσα για την ανάδειξη της τροφής με το μεγαλύτερο ποσοστό πρωτεΐνης. Ένα σημαντικό εύρημα είναι τα ρεβύθια. Τα ρεβύθια όχι μόνο έχουν υψηλή περιεκτικότητα πρωτεΐνης, αλλά είναι χαμηλά σε ζάχαρη και η παραγωγή τους είναι φιλική προς το περιβάλλον. Το ίδιο ισχύει και για πολλά άλλα φυτικά προϊόντα. 

Στροφή εταιρειών προς τα plant-based προϊόντα

Το ενδιαφέρον των καταναλωτών για φυτικά προϊόντα είχε ως αποτέλεσμα πολλές εταιρείες να μετατρέψουν τις φόρμουλες ήδη υπαρχόντων προϊόντων, ώστε να συγκαταλέγονται στην κατηγορία των vegan ή vegetarian τροφών. Έτσι, συχνά πλέον βλέπουμε εταιρείες να αλλάζουν το ζωικό γάλα ενός προϊόντος με ένα φυτικό.

Σημαντικό παράδειγμα είναι η απόφαση της εταιρείας “Nestlé” στην Ασία να αλλάξει την φόρμουλα δύο δημοφιλών προϊόντων της με dairy-free συστατικά. Ειδικότερα, το αγαπημένο “Milo” των Ασιατών, που είναι σοκολατούχο γάλα, προσφέρεται πλέον και σε δύο vegan επιλογές με γάλα σόγιας ή αμυγδάλου. Στην ουσία, οι παραγωγοί διατήρησαν τα βασικά συστατικά του προϊόντος αντικαθιστώντας μόνο το ζωικό γάλα της αρχικής φόρμουλας, υποστηρίζοντας ότι τα νέα προϊόντα εμπεριέχουν περισσότερες βιταμίνες και λιγότερη ζάχαρη. Επιπλέον, η “Nestlé Malaysia” λάνσαρε δύο νέα προϊόντα Nescafé, τα Nescafé lattes με γάλα βρώμης ή αμυγδάλου.

Παράλληλα, το καινούργιο trend έχει προκαλέσει και το άνοιγμα νέων εταιρειών με την παραγωγή μόνο vegan ή/και vegetarian προϊόντων. Εταιρείες όπως η “Oatly”, η “Beyond Meat” που παράγει υποκατάστατα κρέατος με βάση φυτικά προϊόντα και η “Ripple Foods” με υποκατάστατα γαλακτοκομικών προϊόντων, έχουν αναδυθεί στο προσκήνιο και απολαμβάνουν όλο και περισσότερη δημοτικότητα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ